Sektörel

İnşaat markaları 2015’te yayıncı olacak!

Yeni dijital çağa markaların adapte olma sürecini değerlendiren Küçükkoyuncu, tüketiciyi satın almaya zorlayan eski usül pazarlama yöntemleri yerine global şirketlerin tüketiciye yeni bilgiler veren içerik odaklı pazarlama anlayışını benimsediğini söyledi

Yeni dijital çağa markaların adapte olma sürecini değerlendiren Küçükkoyuncu, tüketiciyi satın almaya zorlayan eski usül pazarlama yöntemleri yerine global şirketlerin tüketiciye yeni bilgiler veren içerik odaklı pazarlama anlayışını benimsediğini söyledi.


Markaların da birer yayıncı haline geldiğinin altını çizen Wise TV Genel Yayın Yönetmeni Mehmet Küçükkoyuncu, “İnternet mecrası her geçen yıl markaların daha fazla bütçe ayırdığı bir alan. Hedef kitleye ulaşmanın vazgeçilmez bir enstürmanı. Ancak buradaki başarınız dijital pazarlama stratejinizle ilgili. Son yıllarda klasik internet reklamlarının tüketici tarafında sempati uyandırmadığı gerçeğiyle özellikle global şirketler önemli birtakım değişikliklere gitti. Tüketicilere yepyeni bilgiler vermek, kaliteli içerik sunmak, bir yayın anlayışı benimsemek ve bu sayede takipçilerini kendine çekmek, en çok kabul gören dijital pazarlama trendlerinden biri haline geldi. Yeni dijital çağda herkes bir yayıncı, markalar da birer yayıncı. Dolayısıyla hedef kitleniz sizden reklam değil, içerik sunmanızı bekliyor” diye konuştu.


2015 yılında en öne çıkan trendin “içerik pazarlama” olacağını belirten Wise TV Genel Yayın Yönetmeni Mehmet Küçükkoyuncu şunları söyledi:


“Dünyadaki değişim etkisini Türkiye’de hissettirmeye başladı. Klasik reklam yöntemleri sorgulanıyor. Markalar, takipçilerine yönelik özel içerik hazırlayarak yeni döneme adapte olmaya çalışıyor. 2015’te daha üretken ve kitlesiyle daha iyi iletişim kurabilen markalar öne çıkacak. Farklılaşmanın yolu biraz da buradan geçiyor. Gözden kaçırılmaması gereken nokta şu: Hedef kitleniz sizi neden takip etsin? Sürekli ürünlerinizi ve hizmetlerinizi anlatmanızın bir yararı yok. Onlara bilgi verin, merak ettikleri soruları cevaplayın, iş alanlarınıza, sektörünüze ilişkin değerlendirmelerde bulunun. Bunu yaparsanız onları yakalayabilir, takip edilirliğinizi artırabilirsiniz. Google da bunu destekliyor. Markalara içerik üretin, size öne çıkarayım diyor. Bu boşluğu markalar fırsata çevirmeli”


Wise TV olarak 2015 yılını yeni dijital trendler üzerine kurguladıklarını belirten Küçükkoyuncu, şirket yöneticileri ile gerçekleştirdikleri röportajların hedef kitle nezdinde ilgi gördüğünü ve markalarla onları takip edenler arasında köprü olmaya devam edeceklerini sözlerine ekledi.