Kent Haberleri

İnşaat mühendisleri Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde!

İnşaat Mühendisleri Odası Gebze Temsilciliği, 1408 metre uzunluğu ile dünyanın raylı sisteme sahip en uzun asma köprüsü olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne teknik gezi düzenledi.

İnşaat Mühendisleri Odası Gebze Temsilciliği, 1408 metre uzunluğu ile dünyanın raylı sisteme sahip en uzun asma köprüsü olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne teknik gezi düzenledi. Gebze Şube Başkanı Ziya Özhan ve yönetim kurulu üyelerinin de eşlik ettiği ikincisi düzenlenen teknik gezide sunumun ardından köprü çalışmalarını yakından izleme fırsatı bulan üyeler köprüye hayran kaldılar.


“HİBRİT BİR KÖPRÜ OLACAK!”

Konuk mühendislerle bu teknik gezi sırasında Başmühendis İlhan Kavasoğlu yakından ilgilendi. Gebzeli inşaat mühendislerine Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün asma ve eğik askılı köprülerin karışımı ile dizayn edilen hibrit bir köprü olduğu ve dünyada bu büyüklükte yapılacak ilk köprü olacağı belirtildi. Gezi sırasında köprü tabliyesinin nasıl kaldırıldığını, yerine nasıl montaj yapıldığını izleme ve inceleme fırsatını da bulan mühendisler, teknik geziden olumlu izlenimlerle ayrıldılar.


Kocaeli Gazetesi 




Haber Gebze Yenigün Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...



İnşaat Mühendisleri Odası Gebze Temsilciliği, 1408 metre uzunluğu ile dünyanın raylı sisteme sahip en uzun asma köprüsü olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne teknik gezi düzenledi.


Gebze Temsilcilik Başkanı Ziya Özhan ve Yönetim Kurulu üyelerinin de eşlik ettiği ikincisi düzenlenen teknik gezide sunumun ardından köprü çalışmalarını yakından izleme fırsatı bulan İMO Gebze üyeleri Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne hayran kaldılar ve köprünün inşasında görev yapan meslektaşlarından gurur duydular.


GRUBU İLHAN KAVASOĞLU KARŞILADI

Gebze İnşaat Mühendisleri Odası Yavuz Sultan Selim Köprüsüne (3. Boğaz Köprüsü) yaptığı gezide Yüksel Proje Uluslararası A.Ş.  Başmühendis İlhan Kavasoğlu tarafından karşılandı. Gruba öncelikle ihale süreci, tasarım aşaması, teknik bilgiler ve inşa süreci hakkında kapsamlı bir sunum yapıldı. Ardından mühendisler tarafından sorulan sorular Başmühendis İlhan Kavasoğlu tarafından cevaplandırıldı.


BU BÜYÜKLÜKTE YAPILAN İLK KÖPRÜ

2. Kez düzenlenen teknik geziden Gebze üyeleri İnşaat mühendisliği açısından köprünün teknik özelliklerinin aktarıldığı sunumda, Yavuz Sultan Selim Köprüsü (3. Boğaz Köprüsü)’nün asma ve eğik askılı köprülerin karışımı ile dizayn edilen hibrit bir köprü olduğu ve dünyada bu büyüklükte yapılacak ilk köprü olacağı belirtildi. Başkan Ziya Özhan, Kavasoğlu’na katkılarından dolayı teşekkür dileklerinde bulundular.



Gebze Yenigün




Haber Vatan gazetesinde şu şekilde yer aldı;


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın geçtiğimiz günlerde 2016 yılının Temmuz veya Ağustos ayında açılacağını açıkladığı Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Şu anda en ağırı 923 ton olan 59 çelik tabliyeden 42'sinin montaj ve kaynak işlemleri biterken, iki kıta arasındaki açıklık 391 metreye kadar indi.


Çelik tabliye montaj ve kaynak işlemlerine “Lifting Gantry” adı verilen yeni dev vincin kurulum işlemlerinin bitmesinin ardından yeniden başlanacağı öğrenildi. Vincin kurulum işlemlerinin de sona yaklaşıldığı tamamlanmasının ardından kalan 17 tabliyelerin döneşeneceği ve iki yakanın birleşeceği öğrenildi. 

VİYADÜKLERİN UZUNLUĞU 13,5 KİLOMETRE


3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesi kapsamında inşa edilen 116 kilometrelik otoyolda viyadükler de önemli bir yer tutuyor. Mevcut yolun 13.5 kilometrelik kısmının viyadükler üzerinde geçirileceği belirtildi. Çalışmalar kapsamında geçtiğimiz günlerde 3 önemli viyadüğün daha tamamlandığı öğrenildi.


Viyadük 5 ve Viyadük 9'un yanı sıra son olarak Kuzey Marmara otoyolu Avrupa kesiminin en büyük viyadüklerinden bir olma özelliğini taşıyan Viyadük 16 da tamamlandı. Akşam'ın haberine göre, viyadük 16, Uskumruköy mevkiinde bulunuyor 900 metre uzunluğunda ve en yüksek ayağı 57 metre, genişliği ise 44 metre. Bir tarafta 21 diğer tarafta 22 olmak üzere toplam 43 ayak üzerinde yükselen Viyadük 16, Avrupa yakası köprü çıkından sonraki 4. Viyadük olma özelliğini taşıyor.


Proje kapsamında yapılan çalışmalarda daha önceden tamamlanan viyadüklerle birlikte 6'sı tek 29'u çift kollu olmak üzere toplam 35 viyadükten 25'i tamamlanmış olduğu belirtildi.



Vatan