İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şubesi 3. Köprü inşaatını gezdi!
İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şubesi 3. Boğaz Köprüsü inşaatına teknik gezi düzenledi. Çok sayıda inşaat mühendisinin katıldığı gezide mühendisler, Türkiye'nin en büyük projelerinden birini yakından görme fırsatı buldu.
İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şubesi 3. Boğaz Köprüsü inşaatına teknik gezi düzenledi. Çok sayıda inşaat mühendisinin katıldığı gezide mühendisler, Türkiye'nin en büyük projelerinden birini yakından görme fırsatı buldu.
Proje Kontrol Direktörü Cem Erer tarafından ağırlanan mühendisler, Erer tarafından gerçekleştirilen yaklaşık 3 saatlik bir sunumla çalışmalar hakkında detaylı bilgi aldı. Sunumda konuşan Erer, projenin cumhuriyet tarihinin en önemli projelerinden biri olduğunu kaydederek, tamamlandığında ilklerin köprüsü olarak anılacağını söyledi. Erer "Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. Boğaz Köprüsü inşaatımız tamamlandığında pek çok ilki de birlikte yaşamış olacağız. 3. Boğaz Köprüsü, 59 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş, 1408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Köprünün bir başka özelliği ise 322 metreyi aşan yüksekliği ile I] dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsü olması." diye konuştu. 500'ü mühendis olmak üzere toplam 4700 kişinin çalıştığı projenin büyük bir bölümünün Türk mühendisler tarafından gerçekleştirildiğini söyleyen Erer, projenin planlanandan 5 ay önce bitirilip 29 Ekim 2015 tarihinde hizmete girmesi için yoğun çaba sarf ettiklerini söyledi.
TÜRK MÜHENDİSLİĞİNİN BAŞARISI
Gezi hakkında konuşan İMO Bursa Şube Başkanı Basri Akyıldız ise gezinin oldukça faydalı geçtiğini söylerken projenin İstanbul'un trafik yükünü azaltmada önemli katkılar sağlayacağını belirtti. Akyıldız "3. Köprü İnşaatı ile bir kez daha gördük ki mühendislerimiz, dünyada ilkleri gerçekleştirecek kapasiteye sahip, Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. Köprü İnşaatı ülkemiz adına son derece büyük mühendislik başarılarının olduğu projeler" diye konuştu.
3. Boğaz Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nin Odayeri - Paşaköy kesiminde yer alacak. Köprü üzerindeki raylı sistem, Edirne'den İzmit'e kadar yolcu taşıyacak.
Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak.
Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. Boğaz Köprüsü, "Yap, işlet, devret' modeliyle gerçekleştirilecek. 4.5 milyar TL k yatının bedeline sahip projenin yapım dahil işletmesi, 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC İçtaş v - Astaldi JV tarafından yapılacak ve bu süre sonunda Ulaştırma Bakanlığı'na devredilecek.
Bursa Kent