Sektörel

İnşaat patronlarının yarın planları!

39 şirketin yöneticileri, Capital'in 25'nci yıl sayısına özel olarak "gelecek" mesajlarını paylaştı. İş liderleri "Yatırımlara hız kesmeden devam edeceğiz" diyor. Peki inşaat patronlarının yarın planları neler?

Ekonomik anlamda sıkıntılı bir süreçten geçen Türkiye’de şirketler, zor bir yılı geride bırakıyor. Belki krizin etkileri önümüzdeki birkaç yıl daha devam edecek ancak şirketler gelecek için umutlu... Capital’in 25’inci yıl sayısına özel olarak görüştüğümüz farklı sektörlerden 39 şirketin yöneticileri, yatırımlarını hız kesmeden sürdüreceklerini söylüyor. Türkiye’nin potansiyeline vurgu yapan liderlerden çıkan ortak mesaj ise “Büyümeye devam” oldu. İşte iş dünyasının gelecek hedefleri...

"YURT DIŞINDA 100 MAĞAZAYA ULAŞACAĞIZ"

Kiğılı olarak dijital dönüşümü perakende sektörü için vazgeçilmez olarak gördüklerini söyleyen Kiğılı CEO’su Hilal Suerdem, gelecek hedefleri hakkında şunları söylüyor:  “Yeni yatırımlar, kârlılık ve istihdam anlamında adımlar atıyoruz. Gelecek 5 yıl içinde ise toplam 150 yeni mağaza açmayı hedefliyoruz. Bu mağazaların 100 tanesi yurt dışında olacak. 2023 yılında, Türkiye Cumhuriyeti’nin 100’üncü yılını, 100 yurt dışı mağazamızla karşılamayı planlıyoruz.”

GELECEĞİN ÇİMENTO ŞİRKETİ OLACAĞIZ"

2019 yılında artan dış talebe bağlı olarak çimento sektörünün ihracat rakamlarımızın artacağını öngördüklerini belirten Çimsa Genel Müdürü Ülkü Özcan, “Geleceğin çimento şirketi olma” vizyonları olduğunu anlatıyor ve ekliyor: “Şirketimizi geleceğe hazırlarken dijital dönüşümü şirketimizin tüm iş süreçlerine adapte etmeye odaklanıyoruz. Sahip olduğumuz dinamik portföy yönetimi anlayışıyla verimliliğe, teknolojiye ve yeni pazarlara odaklanıyor, yatırımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz

YATIRIMLAR DEVAM EDECEK

NEF Yönetim Kurulu Başkanı Erden Timur, inovasyon ve Ar-Ge’nin önemine değinerek şu değerlendirmeyi yapıyor: “Katma değeri yüksek ürün yaratan şirketlerin desteklenmesi, global vizyonu da genişletecektir. Biz, 3 yıl önce bir Ar-Ge ekibi oluşturduk. Önümüzdeki aylarda Ar-Ge çalışmalarını tamamladığımız ve yakında başlatacağımız işlerden birisi de 3D yazıcıyla ev yapmak olacak.”

“DEĞER KATMAYA HAZIRIZ”

BESA Grup Yönetim Kurulu Başkanı Salih Bezci, “İnşaat ve turizm sektörünün dengeli, sürdürülebilir ve sağlıklı bir büyüme stratejisi izlemeleriyle ülkemiz büyüme trendini sürdürecek” diyor ve ekliyor: “BESA Grup olarak şu anda devam eden projelerimizin toplam yatırım bedeli 600 milyon TL civarında. Türkiye’mize ve Bodrum’a değer katmaya her zaman hazırız.”

5 YILLIK HEDEF

Dap Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ziya Yılmaz, “En son Emlak Konut GYO’nun ihale ettiği Nişantaşı ve Çekmeköy olmak üzere 2,9 milyar TL değerinde iki ihale kazandık. Ayrıca İstanbul ve İzmir’de 700 bin metrekarenin üzerinde arsa geliştirmiş durumdayız. Güçlü finansman yapımız sayesinde Türkiye’ye hizmet etmeye devam edeceğiz. 5 yıl içinde 13 milyar TL’lik yatırım yapacağız” diyor.

Tekstil sektöründe Türkiye’nin dünyayla rekabet konusunda büyük bir gelişim ve değişim sürecinde olduğunu anlatan Orka Holding Yönetim kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, şirket olarak hedeflerini şöyle paylaşıyor: “2019 yılsonu hedefimiz yurt içi ve yurt dışı mağaza sayılarımızı eşitlemek, 200 olan yurt içi mağaza sayımızı yurt dışında da 200’e yükseltmek. 2023 hedefimiz ise yurt dışı mağazalarımızın sayısının yurt içinden fazla olması.”

"2025 HEDEFİ 60 MAĞAZA"

Hazır giyim sektörü için 2018’in zor bir yıl olduğunu söyleyen He-mington CEO’su Umut Boz, “Ancak ekimde dövizle kiralama konusunun nihayet çözüme kavuşmuş olması, sektörümüz için olumlu bir gelişme oldu” diyor ve şöyle konuşuyor:

“Krizler gelip geçicidir. Kuvvetli şirketler, krizden güçlenerek çıkar. Bizim hedefimiz, 2025’e kadar yurt içinde 30, yurt dışında 30 olmak üzere toplam 60 mağaza açmak. Rusya, İngiltere ve İtalya gibi ülkelerden birini merkez alıp yurt dışına hızlı bir giriş yapmayı planlıyoruz.”

GAYRİMENKULDE PAYIMIZ ARTACAK"

Hâfele Türkiye ve Bölgesi İcra Kurulu Başkam Hilmi Uytun, 2019 yılında gayrimenkul sektöründeki pazar paylarını artıracaklarını belirterek şunları söylüyor: “Sektöre yeni bir standart olarak getirdiğimiz Hâfele Concept Project, 2019’da önce Türkiye’de, sonra dünyada tüm paydaşlarına en çok kazandıran iş fikri olacak. Perakendede ise 2019’da 3 haneli büyüme bütçeliyoruz. Verimlilik, kağıtsız ofis, veriye dayalı yönetim temel önceliklerimiz. İhracatta ise 2019 en çok büyüdüğümüz yıl olacak.”