23 / 11 / 2024
fuzul

İnşaat sektöründe daha çok kadın yer almalı!

İnşaat sektöründe daha çok kadın yer almalı!

YUVATAŞ İnşaat Genel Koordinatörü Güzin Ervardar, "İnşaat, çok sayıda detayı içinde barındıran bir yapı. Bu detaylar iyi çözülmediğinde üretimde, pazarlamada veya finansta mutlaka sorunlar çıkar




Detaylarla uğraşmak da kadınlara daha çok yakıştırılıyor... İnşaat sektöründe sanki daha çok kadın yer almalı gibi bir sonuç çıkıyor" dedi. Gayrimenkul ve inşaatı, `ekonominin lokomotif sektörü´ olarak niteleyen Güzin Ervardar, ekonomideki dalgalanmalardan inşaatın hızlı etkilendiğine dikkat çekerek, "2008 yılı sonunda ülkemizi de etkisi altına alan global kriz, sektörü derinden yaraladı. 2009´un son çeyreğinden itibaren, ekonomi de, sektörümüz de yavaş yavaş yaralarının izini silip, toparlanmaya başladı" diye konuştu.

Hataya sahip çıkmak

Son olarak İstanbul Kurtköy´de Beşyıldız İnşaat ile birlikte Alize Park Evleri projesini hayata geçirdiklerini, Tuzla-Tepeören´de de TepePark Villaları´nın yapımını tamamladıklarını aktaran Güzin Ervardar, şunları dile getirdi: "İnşaatta her zaman bir sorun çıkabilir. Üretimden ya da kullanıcıdan kaynaklansın, her zaman, düzeltilmesine ilişkin destek vermek gerekli. Önemli olanın iyiye değil, hataya sahip çıkmak. Her konut projesi ortalama 24 ayda yaşama geçiyor. Talep, pazarın durumu ve ekonomik dengelerle direkt ilgili. Zor ve kolayın karşılığı bizim için, satışı çok hızlı olan ve onun kadar hızlı olmayan projelerdir."

Projede ön önemlisi lokasyon

Projeyi yapacakları bölgeye çok önem verdiklerini söyleyen Güzin Ervardar, şunları anlattı: "Bölgeyi dikkatle tahlil etmek gerekir. Lokasyon, ulaşım açısından kolay bir nokta mı, ana arterlere yakınlığı nasıl, bölgede yapılan veya planlanan kamu veya özel sektör yatırımları var mı, bölgede ticari gayrimenkul yapılıyor mu... Bunlar çok önemli. Bir kriter de, bölgedekilerin sosyo kültürel düzeyi. Başlangıçta bu öngörüyü doğru yapabilenler kazançlı çıkar. Fiyatı arz belirlemez, maliyet de belirlemez. Ürünün tanımını yaptıktan sonra fiyatı oluştururuz. Fiyatı talep belirler. Doğrunun bir miktar da altında fiyat belirleriz ki, tüketici doğru yatırım yapacağına ikna olsun. İnşaat firmalarının satışlarında, eski müşterilerin önemli payı vardır. Bizim de 30-40 yıllık müşterilerimiz var. Proje satışa çıkar çıkmaz önemli bir kısmı bu tip müşterilere hemen satılır."
Ali Öztürk / Hürriyet


Geri Dön