Sektörel

İnşaat sektöründe Körfez Bölgesi daha avantajlı!

Araştırmaya katılanların yüzde 83'üne göre yurtdışında iş yapmak, yurtiçinde iş yapmakla kıyaslandığında hem pazar genişliği hem kâr marjı açısından daha cazip.

KPMG Türkiye'nin, ana teması Türkiye inşaat ve altyapı sektörünü etkileyen kritik konular olan "KPMG Türkiye 2015 İnşaat Yöneticileri Araştırması"na göre, Türkiye, gerek genç ve dinamik nüfusun doğurduğu talep gerekse 2023 planları çerçevesinde önemli fırsatlar sunuyor.


Araştırmaya katılanların yüzde 83'üne göre yurtdışında iş yapmak, yurtiçinde iş yapmakla kıyaslandığında hem pazar genişliği hem kâr marjı açısından daha cazip. Türkiye altyapı ve inşaat pazarı için rekabet çok yüksek ve bu da kârı olumsuz etkiliyor. Bu sebeple rekabetin daha az yaşandığı bakir pazarlara gitmenin daha cazip olduğu genel bir kanı olarak ortaya çıkıyor. Yurtiçi projelerin cazip olduğunu belirtenlerin oranı ise yüzde 17'de kaldı. İnşaat şirketlerinin yurtdışı pazarlarda en cazip gördüğü bölge, "Körfez Bölgesi" olarak ortaya çıktı. 


Habertürk