Sektörel

İnşaat sektörünün dijitalleşme endeksi yüzde 47 oldu!

Dijital Dönüşüm vizyonu doğrultusunda kurumların iş yapış şekillerini iyileştirecek ve onlara verimlilik katacak çözümler sunan Vodafone, Türkiye’nin dijital röntgenini çekmeye devam ediyor.

Dijital Dönüşüm vizyonu doğrultusunda kurumların iş yapış şekillerini iyileştirecek ve onlara verimlilik katacak çözümler sunan Vodafone, Türkiye’nin dijital röntgenini çekmeye devam ediyor. 


Kurumların ardından sektörleri de mercek altına alan Vodafone, ilk olarak Türkiye ekonomisinin lokomotifi inşaat sektörünün dijitalleşme haritasını çıkardı. Vodafone’un elde ettiği sonuçlara göre, inşaat sektörü yüzde 47’lik dijitalleşme endeksi ile Türkiye ortalaması olan %53’ün altında kalıyor. 


Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, sektörleri dijitalleştirirken öncelikle kapsamlı bir araştırma yürüttüklerini söyledi. Bu araştırmanın Türkiye’de bir ilk olduğunu vurgulayan Aksoy, çıkardıkları yol haritası ile elde edilen bulgulara göre, sektörü yarına hazırlayacak çözümleri yeni bir portföy ile sunduklarını söyledi. Türkiye’nin Dijital Dönüşümüne liderlik etme vizyonuyla faaliyet gösteren Vodafone, kurumların dijitalleşmesi hedefiyle hayata geçirdiği Yarına Hazırım Platformu kapsamında işletmelerin ardından sektörleri de mercek altına alıyor.

 

İlk olarak Türkiye ekonomisinin lokomotifi inşaat sektörünün röntgenini çeken Vodafone, şantiyeden proje ekiplerine, sektörün her kademesinde uçtan uca dijitalleşme için gerekli verileri ortaya koydu. Sektörleri dijitalleştirirken önce ihtiyacı anlamaya yönelik kapsamlı araştırmalar yapan, ardından elde ettiği bulgular doğrultusunda ilgili sektörün dijitalleşmesini kolaylaştıracak çözümler sunan Vodafone, inşaat sektörü için gerçekleştirdiği dijitalleşme araştırması ve endeks çalışması ile Türkiye’de bir ilk’e imza attı. 


1.308 FİRMAYLA GÖRÜŞÜLDÜ 


Vodafone Türkiye Kurumsal İş Birimi tarafından yapılan araştırmada toplam 1.308 firmanın Dijitalleşme Endeksi hesaplandı. Buna göre, yaklaşık 63 bin işletmenin faaliyet gösterdiği ve 2 milyon çalışanla %10’luk istihdam payına sahip olan inşaat sektörünün %47’lik Dijitalleşme Endeksi ile Türkiye ortalaması olan %53’ün altında kaldığı görüldü. 


KOBİ pazarının en büyük sektörü olarak Türkiye’nin ekonomik kalkınmasında önemli bir yere sahip olan inşaat sektöründe, var olan çözümlerin kullanılmadığı, özellikle şantiyelerde dijitalleşme için atılması gereken adımların olduğu tespit edildi. 


ENGİN AKSOY: “İNŞAATTA EN BÜYÜK İHTİYAÇ ŞANTİYE ALANLARINI KONTROL ETMEK” 


Sektörleri dijitalleştirmenin ilk adımının ilgili sektörü çok iyi anlamak, ikinci adımın ise ihtiyaca uygun çözümler sunmak olduğunu belirten Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, şunları söyledi: “Vodafone Türkiye Kurumsal İş Birimi olarak, Türkiye'nin Dijital Dönüşümüne liderlik etme vizyonumuz doğrultusunda, ülkemizdeki işletmelerin telekomünikasyon ihtiyaçlarına yönelik uçtan uca çözümler geliştiriyor ve uyguluyoruz. Bu kapsamda, sadece kurumların değil sektörlerin de ‘dijital iş ortağı’ olarak tek çatı altında sunduğumuz çözümlerle, dijital bağlantılı yaşamı kolay ve erişilebilir kılmayı hedefliyoruz. Öncelikle ihtiyacı anlamaya yönelik kapsamlı araştırmalar gerçekleştiriyor daha sonra sektörel ihtiyaçlara uygun çözümler geliştiriyoruz. Bu doğrultuda, Yarına Hazırım Platformu ve Vodafone Dijitalleşme Endeksi ile sektörlerin Dijitalleşme Endeksi’ni ölçüyoruz. İlk olarak, Türkiye ekonomisinin lokomotifi inşaat sektörünün röntgenini çektik ve bu sektörün Dijitalleşme Endeksi’nin %47 ile Türkiye ortalaması olan %53’ün altında kaldığını gördük. Bu sonuç bize inşaat sektöründe dijitalleşmeyi artıracak önlemlerin hızla alınması gerektiğini gösteriyor. 


Vodafone olarak, biz de buradan yola çıkarak inşaat sektöründe hizmet veren her firmayı uçtan uca dijitalleştirecek bir portföy geliştirdik. Sektörün en büyük ihtiyacı şantiye alanlarını uzaktan denetlemek, 7/24 ofis dışında olduklarında proje dosyalarına erişebilmek, yeni yapılan konut /ofis projeleri için müşteri bulmak olarak öne çıkıyor. Şantiye Denetim Paketi ile firmalar, şantiye alanında ustaların giriş/çıkışlarını takip edebilir, şantiyedeymiş gibi biten uygulamaların görüntülerini denetleyebilir, görev ataması yaparak işin zamanında bitmesini kontrol altına alabilir. Proje Tanıtım ve Satış Paketi ile yeni biten projelerini müşteri kitlesine tek bir tuşla duyurarak satışlarını artırabilir, müşterilerinin özel günlerini kutlayarak bağlılığını yükseltir. 7/24 İş Paketi ile ofis dışında nerede olurlarsa olsunlar firmalar tüm eskizlerini, proje dosyalarını, tekliflerini ceplerinde taşıyabiliyor. Bulut ortamında güvenle dosyalarınızı saklarken, yüksek boyutta email gönderip alabiliyor.” 


Vodafone’un Yarına Hazırım Platformu’na katılarak Dijitalleşme Endeksi’ni hesaplayan inşaat şirketlerinden elde edilen verilere göre: Her 10 işletmeden 6'sının proje tanıtımını etkili yaparak müşteri yönetimini ve bağlılığını artıracak çözüme ihtiyacı var. Ancak, işletmelerin %64'ü proje tanıtım ve yeni satış imkânı sağlayan çözümleri kullanmıyor. Bu çözümleri kullanan işletmeler ise %35’e varan oranda daha fazla müşteri adayına erişim sağlıyor. Her 10 firmadan 4’ünün şantiye alanında ve ofis dışında ustası, kalfası ya da satış elemanı bulunuyor. Ancak, %80’i şantiyelerini denetleyebilecekleri ya da satış ekipleri ile anlık iletişim kurarak onları uzaktan yönetebilecekleri bir uygulamayı kullanmıyor. 


İnşaat sektörünün en büyük ihtiyacını 7/24 iş takip çözümlerinin kullanılması oluşturuyor. Sektör çalışanları, proje dosyalarından tekliflerine, tüm belgeleri her an her yerde yanlarında taşıyabiliyor. Dosyalarını bulut ortamında güvenle saklayarak yüksek boyutta e-posta gönderip alarak iş verimliliğini artırabiliyor. Dijitalleşme Endeksi’nde %80’e varan oranda artış Vodafone, inşaat sektöründe Dijitalleşme Endeksi’ni hesaplayan işletmelere farklı ihtiyaçlarına özel verimliliklerini artırmaları için öneriler sunuyor. 


Bu kapsamda, Dijitalleşme Endeksi’ni yükseltmek isteyen inşaat şirketlerine de çözüm sunan Vodafone, sektörde bugüne kadar çok sayıda şirketin dijitalleşmesini sağladı. Örneğin; Türkiye çapında binlerce noktada ve yurt dışında 40 ülkede DYO Renk Pınarı sistemi ile müşterilerine çeşitli renk seçenekleri sunan Dyo Boya Vodafone’un sunduğu Renk Satış Takip Sistemi ile Dijitalleşme Endeksi’ni %50’den %70’e yükseltti. 


İstanbul, Bursa, Konya, Çanakkale ve Adapazarı’nda konut projeleri yapan Bak Yapı, Vodafone’un sunduğu Şantiye Denetim Paketi ile Dijitalleşme Endeksi’ni %57’den %80’e çıkarırken, Şantiye Denetim Paketinin sağladığı faydalarla verimliliğini %40 artırdı. Emre Ekinci İç Mimarlık, birçok şehirde proje yapıyor. Vodafone’un sunduğu 7/24 İş Takip Paketi ile ofisini cebinde taşırken Dijitalleşme Endeksi’ni %40’dan %75’e yükseltti ve proje teslim süresini %25 hızlandırdı.


Milliyet/Uzmanpara