Sektörel

İnşaat şirketleri sosyal medyayı kullanıyor!

İnşaat şirketleri sosyal medyayı artık daha fazla kullanıyor. Sosyal medyaya özel kampanyalarla daha geniş hedef kitlelere ulaşarak satışlardan önce marka bilinirliklerini artırmayı hedefliyor...

Yeni projelerini sosyal medya üzerinden de lanse etmenin yanı sıra internete özel kampanyaları düzenleyen şirketler en çok 'tıklayan' ya da kampanyasını 'paylaşan' müşterilerini ödüllendiriyor . hatta şeni projelerinin isimlerini sosyal kullanıcılarla birlikte belirleyerek onları da bu sürece dahil ediyor, pazarlamayı interaktif hale getiriyor. Marka bilinirliğini artırmak için yapılan bu faaliyetlerle sadece pazarlama yapmıyor aynı zamanda ya da sosyal medya takipçilerini marka elçisi olarak da konumlandırıyor. Sosyal medya üzerinden kampanya veya projelerle ilgili gelen her türlü soruyu ise teker teker yanıtlanarak tüketici güveni tazeleniyor. Birçok inşaat şirketinin sosyal medya üzerinde tek bir hesabı bulunmuyor. Şirket için ayrı, başladıkları her proje için ayrı hesaplar açıyorlar. Böylece devam eden bir projeyle ilgili o projeden daire alan ev sahiplerini de bilgilendiriyorlar. Ev sahipleri projenin gidişatı hakkında bilgilendiriliyor. Hatta aralarında inşaatın en son halinde fotoğraf paylaşanlar da var. 


Yeni ekipler kuruluyor 

Peki ama sosyal medyayı kullanmak şirketler için kolay mı? Aslında tahmin edildiği kadar değil. Çünkü sosyal medya ciddi bir takip gerektiriyor ve bunun için bir ekip kurmaya ihtiyaç var. Şirketler içerik yönetimi, yeni mecralar bulunması, kampanya üretimi ve görsel tasarım çalışmaları için web tasarım uzmanı, CRM desteği için ise CRM Uzmanı'na ihtiyaç duyuyor. Tüm bunları kendi bünyelerinde yapabilecekleri gibi dışarıdan ajanslardan da destek alabiliyor.


Satın alma kararını etkiliyor

RE/MAX Türkiye Pazarlama Direktörü - Gökhan Karahan RE/MAX bünyesinde faaliyet gösteren 1700 gayrimenkul danışmanı var. Zaman içinde her ofisin sosyal medya sayfası oldu. Bazı ofislerimiz ofis adıyla bazı gayrimenkul danışmanlarımız ise kendi adına sayfalar açarak çok güzel pazarlama çalışması yapıyorlar. Re/ Max Türkiye sayfası olarak amacımız markamızı tanıtmak. her bir RE/MAX ofisi ise bundan bağımsız olarak sosyal medyayı aktif bir şekilde kullanıyor, müşterileriyle sosyalleşiyor. Portföy bilgilerini bu sayfalara koyarak daha aktif bir pazarlama yapıyorlar. Sısyal medyadaki konumlarına danışmanlırımız kendi karar veriyor. Bu konuda şirket olarak kesinlikle bir sınılama yapmıyoruz. Sosyal medyadaki etkinliğimizi artırmak için şirket çalışanlarımıza 'sosyal medyanın nasıl daha etkili kullanırız' diye eğitimler verdik. Bunlar da kullanımı tetikledi. Bazı gayrimenkul danışmanları ticari gayrimenkul alanında daha sofistike müşterilere ulaşmak için Linkedin'e başvuruyor. Satın alma kararının bir çok faktörün etkisiyle gerçekleştiğin düşünüyorum. sadece sosyal medya etkili değil ancak artık ciddi bir paya sahip olduğunu söyleyebiliriz. RE/MAX olarak kendi aramızda da bir sosyal medya kurduk ve iç iletişimimizi de bu şekilde sağlıyoruz. RE/ MAX web TV'ye videolar yüklüyoruz. Orada da kendi sosyal medyamızı yaratıyoruz Portföylerini sunup kendi içimizde teşvik ediyoruz.


Twitter'dan röportaj veriyorlar

Şirketler sosyal medyada pazarlama faaliyetlerinin yanı sıra sosyal medyada canlı röportajlar da yaparak bu alanda bir ilki gerçekleştiriyor. Demir İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Hamit Demir, 27 Ağustos Pazartesi günü twitterda röportajını verdi. Demir ilk twitter röportajında şirketin projelerini, hedeflerini ve inşaat sektörünün gelişimi değerlendirdi.Konut satın alırken dikkat edilmesi gereken konular, kârlı bir yatırım için temel kriterleri de röportajda twitter takipçileriyle paylaştı.


Sabah