İnternet alışverişlerinde buna dikkat! 14 gün içinde bunu yapmazsanız...
Sosyal medya alışverişleri özellikle Pandemi'den sonra küresel manada daha da çok yaygınlaştı. Adeta sektör haline gelecek kadar çoğalması beraberinde bazı sorunları da getirdi. Sosyal medya alışverişlerinde en büyük sorun 'alınan ürünün değişim aşaması' Peki bu sorunla ilgili neler yapılır. Öncelikle, hedef kitlenizi belirlemelisiniz ve onların hangi sosyal medya platformlarını kullandıklarını öğrenmelisiniz
Sosyal medya, ürün ve hizmetlerinizi tanıtmak ve satmak için harika bir fırsattır. Öncelikle, hedef kitlenizi belirlemelisiniz ve onların hangi sosyal medya platformlarını kullandıklarını öğrenmelisiniz. Daha sonra, profesyonel bir sosyal medya hesabı oluşturmalısınız ve içerik oluşturmalısınız. Bu içerikler arasında ürünlerinizin tanıtımını yapan fotoğraflar ve videolar, ürünlerinizle ilgili bilgiler, müşteri yorumları ve promosyonlar yer alabilir.
Ayrıca, sosyal medya reklamları kullanarak hedef kitlenizi genişletebilirsiniz. Ancak dikkatli olmanız gereken bazı kurallar var, örneğin; sosyal medya platformlarının kullanım şartlarını ve yasal düzenlemeleri izlemelisiniz.
Vatan gazetesinden Özge Seren Doğu'nun haberine göre Bazı sayfalar ise müşteriye şu cevabı veriyor: ‘Değişim yapabiliriz ancak iade almıyoruz.’ Bu nedenle satıcı ile müşteri arasında iade problemi oluşabiliyor.
Para iadesi yapılmadığı durumda müşteriler hangi yola başvurabilir?
Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu ve Tüketici Konfederasyonu Başkan Vekili Avukat İbrahim Güllü husus ile alakalı önemli bilgiler verdi.
'PAKET AÇILIRSA İADE OLMAZ'
Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, Instagram'da bu lafın ve ikazın hiçbir şekilde bir hükmü olmadığını ifade etti.
YÜZDE 99'U KANUNSUZ VE HUKUKSUZ'
'Instagram'daki satışlarda cayma hakkı hususunda bilgilendirme yok' diyen Aydın Ağaoğlu, "Açık adresi yok satıcının. Instagram satıcıları 'genellikle' kurallara uygun iş yapmıyor. Ancak kimileri linke gönderiyor. O linkte her şey var, kurallara uygun. Cayma hakkı hususunda bilgilendirme var, sabit telefonu var, Mersis numarası var doğru ama link koyuyor linke gidiyoruz ama oradan satış olmuyor.
'Cayma hakkı konusunda bilgilendirildik, mesafeli satış sözleşmesini okuduk' diye onaylayıp orada yapıyoruz alışverişi. Instagram reklam yeri gibi oluyor. Orada satış yapanların yüzde 99'u kanun dışı ve hukuksuz. Ben oralardan alışverişi onaylamıyorum." ifadelerini kullandı.
TÜKETİCİNİN ALDATILMA RİSKİ DAHA FAZLA
“Instagram gibi sosyal medya üzerinden, elektronik ortamda yapılan tarafların yüzyüze gelmeden yapılan satışlar hukukumuzda mesafeli satışlar olarak nitelendirilir.” diyen Avukat Güllü ise, mesafeli sözleşmelerde tüketicinin aldatılma riziko oranının klasik sözleşme usullerine göre daha çok olduğunu belirtti.
CAYMA HAKKI SÖZ KONUSU
Müşterinin genellikle sadece sanal ortamda gördüğü bir malı, çok düşünmeden bedelini önceden göndererek satın almakta olduğunu söyleyen Güllü şu ifadeleri kullandı:
cayma hakkının zamanı, hizmet ifasına ait sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ait sözleşmelerde ise tüketicinin yahut tüketici tarafından istenilen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün devreye girer.
14 GÜN İÇİNDE İADE EDİLEBİLİR
Tüketici Konfederasyonu Başkan Vekili Avukat İbrahim Güllü, “Mesafeli sözleşmelerde, TKHK madde 48/4 uyarınca; tüketiciye, neden göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden vazgeçme hakkı tanınmıştır. Tüketici 14 gün içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin cayma hakkına sahiptir.” dedi.
2023'ün olmazsa olmaz oyun teknolojisi olabilir! İşte çıkacağı tarih
Oyuncular için harika haber! Nvidia'nın yeni grafik kartı PS5'ten bile daha hızlı!
Yeni nesilden sonra şimdi de Sony Xperia 10 IV için yeni güncelleme yayınlandı!