Intesa Grubu BIIS'le altyapıya girdi
Intesa Grubu bankası BIIS, altyapı projelerini finanse etmek için İstanbul'da temsilcilik açtı
Intesa CEO Yardımcısı Ciaccia, yatırımlarının sadece temsilcilik açılışı ile sınırlı kalmayacağını belirterek, 'Ancak ayaklarımızı sağlam basmak istiyoruz' dedi
Garanti Bankası'ndaki GE hisselerine talip olduğu ileri sürülen İtalyan Intesa Sanpaolo Grubu bankası olan Banca Infrasturutture Innovazione e Sviluppo (BIIS) Türkiye'de temsilcilik açtı. Türkiye gibi bir ülkede bulunmaktan büyük bir memnuniyet duyduklarını dile getiren BIIS CEO'su ve Intesa CEO Yardımcısı Mario Ciaccia, 'Şu anda Türkiye'de temsilcilik olarak varız ama bu bizi tatmin etmez. Mutlaka bir yerden başlamak gerekiyor. Ancak ayaklarımızı sağlam basarak başlamak lazım. Maceraya girmek istemiyoruz' derken, Garanti Bankası ile ilgili niyetleri konusunda ise yorum yapmaktan kaçındı.BIIS'in İstanbul'da temsilcilik açması nedeniyle bir grup gazeteci ile bir araya gelen BIIS CEO'su ve Intesa CEO Yardımcısı Mario Ciaccia, Intesa Sanpaolo Grubu bankası olan BIIS'nın tamamen kamu ve özel-kamu ortaklıkları finansmanına yoğunlaşmış bir banka olduğunu söyledi. 'Türkiye'ye gelirken ayaklarımızın ucunda girdik. Kapıyı vurduk. Ama şu ana kadar gerçekleştirdiğimiz işlemlerin tutarı 1 milyar euroyu geçti' diyen Ciaccia, İtalya ve İtalya dışında toplam 30 milyar euroyu aşkın alt yapı projelerinde yer aldıklarını ifade etti.
GEBZE-İZMİR ARASI 4 SAAT
BIIS'nın Akbank ve Citibank ile birlikte Gebze-Orhangazi-İzmir otoyol projesinin finansmanında mali danışman olarak seçildiğini belirten Mario Ciaccia, 'Bu yeni otoyol, İstanbul'un doğusundaki endüstriyel bölge olan Gebze'yi ülkenin nüfusça en kalabalık üçüncü şehri olan İzmir'e bağlayacak. 6 milyar dolar proje değeri var. Yeni otoyol yaklaşık 421 kilometre olup şu andaki mevcut yolu 140 kilometre kısaltarak seyahat süresini 8 saatten 4 saate indirecek' dedi.
TÜRKİYE KRİZDEN ÇIKIYOR
Türkiye gibi bir ülkede bulunmaktan duydukları memnuniyeti de ifade eden Ciaccia, 'Türkiye bizim için büyük bir ülke. Sürekli ekonomik gelişme yolunda. IMF ile anlaşma imzalanmamış olması Türkiye'nin ekonomik performansını etkilemez. Zaten rating şirketlerinin raporları da bunu doğruluyor. Türkiye'ye çok güveniyoruz. Türkiye krizden çıkmakta' diye konuştu.
Kadıköy metrosuna 776 milyon euro BIIS'in Türkiye'de bugüne kadar finanse ettiği projeler şöyle:
- GÜMÜŞOVA-Gerede (2. bölüm Bolu Dağı geçişi) Anadolu otoyolu projesi: 175 milyon dolar.
- ANKARA-Potantı yolunun Eminlik Çiftehan arasının planlanması ve inşaatı projesi 123 milyon dolar.
- ADANA metro sisteminin tamamlanması projesi: 136.7 milyon dolar.
- İSTANBUL İETT idaresi için İstanbul'da yeni bir üstyol dizaynı ve inşaatı projesi: 480 milyon dolar.
- BÜYÜKŞEHİR Belediyesi için Kadıköy-Kartal arası 21 kilometrelik metro inşaatı projesi: 776 milyon euro.
- ADANA-İskenderun-Gaziantep-Şanlıurfa otoyolunun planlanması ve inşaatı projesi: 68 milyon dolar.
Garanti olmazsa, ING Bank'a talip olur mu?
2001 yılında Garanti Bankası ile uzun süreli flörtü ayrılıkla sonuçlanan İtalyan İntesa'nın adı, ABD'li GE'nin yüzde 20 hissesini satacağını açıklamasıyla yeniden gündeme geldi. Kulislerde Intesa'nın yeniden Garanti Bankası ile ilgilendiği konuşulurken, BIIS CEO'su ve Intesa CEO Yardımcısı Mario Ciaccia bu konuda yorum yapmak istemedi. Ancak Ciaccia, Türk bankacılık sektörüne olan ilgilerini, 'Türkiye'de sadece temsilcilik olarak kalma niyetinde değiliz' şeklinde açıklarken, bankacılık çevrelerinde Intesa'nın Garanti Bankası'nın yanısıra başka başkalarla da ilgilendiği konuşuluyor. Intesa'nın, Türkiye'den çıkma planları olduğu ileri sürülen ING Bank'a da talip olabileceği belirtiliyor.
Ayfer ARSLAN/Akşam