02 / 05 / 2024

İrsen Küçük: Ercan Havalimanı ve Saray Otel'i satıyoruz!

KKTC Başbakanı İrsen Küçük, iflas eden Kıbrıs Türk Havayolları'nın yerine yeni şirketin martta kurulacağını ifade ederken, 2011'de Ercan Havalimanı'nın da özelleştirmeye çıkacağını açıkladı

KKTC Başbakanı İrsen Küçük, önceki gün bir grup gazeteciyle bir araya gelerek KKTC ekonomisinin nasıl düze çıkarıldığını ve ekonomiyi canlandıracak projelerini anlattı, öncelikle son günlerin gündem maddesi olan iflas eden Kıbrıs Türk Havayolları'ydı. Küçük, Mart 2011'de Kuzey Kıbrıs Türk Havayollarını kuracaklarını açıklayarak, "Ercan Havalimanı'nı da özelleştireceğiz" dedi. Küçük şu açıklamalarda bulundu.

YENİ HAVAYOLUNU ÖZEL SEKTÖRE AÇACAĞIZ

Turizmde gelişmenin artmasını bekliyoruz. Yeni yatırımcılarla temas halindeyiz. Başbakan Yardımcısı Cemil Çiçek ve TOBB Başkanı Rıfat Hisarcıklıoğlu ile toplantılar yaptık. Bu kapsamda Kuzey Kıbrıs Türk Havayolları isimli yeni bir şirket kurmayı düşünüyoruz. Şirketin bir kısmını özel sektöre açacağız. Devletin hissesi yüzde 51'in altında olacak. Devlet yöneticilerinin söz hakkının sınırlı olacağı bir şirket olacak. Kıbrıs Türk Havayolu'nun iflasının ardından kiraladığımız uçaklar da gitti. O yüzden ya yeni uçak kiralayacağız ya da THY'den bu konuda yardım isteyeceğiz. Yeni kurulacak havayolumuz ile Mart 2011'de uçaklar uçmaya hazır olacak.

İSRAİL İNİŞ İÇİN İZİN İSTEDİ

KKTC'ye Türkiye üzerinden ne kadar fazla uçuş olsa da, Onur Air ve İsrail Havayolları'nın iniş izni talebi var. Biz Ercan Havalimanı'nı da özelleştirmek istiyoruz. Yılbaşına ihale olur diye düşünüyorum. Sonrasında ise, elektrik tahsilat bölümünü ve haberleşmeyi de özelleştireceğiz. Ardından özelleştirme sırası Saray Otel'e gelecek.

Türkiye nedeniyle Kıbrıs'a gelen öğrenci sayısı azaldı
Üniversiteler KKTC ekonomisinde önemli bir yer kapladığını söyleyen Küçük, "Ancak Türkiye'de açılan özel üniversite sayısı bizi bu anlamda olumsuz etkiledi. Hedefimizdeki öğrenci sayısı 60 bin ama biz 40 bin de kaldık. Burada 40-50 ülkeden yabancı öğrenciler var. Onların gelişi adamızı tanımaları bakımından bizim için çok önemli. Yeni üniversite projeleri arasında İTÜ'nün burada bir üniversite açma planı var" diye konuştu.

EKONOMİK BUYUME FORMÜLÜ

Bir yıl önce ekonomide yüzde eksi altı büyüme gösterdik. Bu yıl ise bu oran artı dörde ulaştı. Kıbrıs Türk Havayolları devre dışı kalmış olmasına rağmen, turist sayısı yüzde 15 arttı. Bu durumda, ekonomideki büyümede aldığımız kararların büyük etkisi oldu. Eğlence sektörüne yatırım yaptık.Lüks araç vergisini artırdık,memur maaşlarında yüzde iki kesinti yaptık. İlk defa üç bin lira üzerindeki emekli maaşlarından vergi aldık ki bu başta sıkıntı yarattı.

ANTALYA'DAKİ TURİSTİ KKTC'YE ÇEKECEĞİZ

Başbakan Küçük, turistlerin artması için Türkiye'den büyük yardım beklediklerini dile getirerek, "KKTC'ye gelen israilli turist sayısı da fazla, israil'den de turistlere yönelik bu konuda teşvik bekliyoruz. KKTC'ye yılda ortalama 100 bin turist geliyor. Hedefimiz Antalya'ya gelen turistlerin bir kısmını buraya çekebilmek. Bunun için de Antalya'dan günübirlik turist getirsin diye ufak uçak şirketleriyle görüşmelerde bulunuyoruz. KKTC'de şu an 13 bin yatak kapasitemiz var. Ama pansiyonculuğu da teşvik ediyoruz" dedi.