Sektörel

İş dünyası Anadolu Yakası'na taşınıyor!

Rezidor Hotel Group’un Radisson Blu Hotel, İstanbul Asia ve Park Inn by Radisson İstanbul Ataşehir otellerinin Genel Müdürü Mustafa Gültekin, "Yeni projeler için değil, faaliyette olan ancak göreceli olarak performansı düşük olan oteller de bünyemize katılabilir." dedi.

Carlson Rezidor Hotel Group çatışı altında bulunan Radisson Blu Hotel, İstanbul Asia, bu yıl bitmeden yine Ataşehir'de açılacak olan Park Inn by Radisson İstanbul Ataşehir ile bölgeyi daha geniş biçimde kontrol ederek liderlik hedefini pekiştirecek. Fortune Dergisi yazarlarından Tuğba İskefli  Rezidor Hotel Group’un Radisson Blu Hotel, İstanbul Asia ve Park Inn by Radisson İstanbul Ataşehir otellerinin Genel Müdürü Mustafa Gültekin ile röportaj yaptı. 

 

Ataşehir'in en canlı iş bölgelerinden birinde konumlanan Radisson Blu Hotel, İstanbul Asia’nın kral dairesinde Radisson Blu Hotel, İstanbul Asia ve Park Inn by Radisson İstanbul Ataşehir otellerinin Genel Müdürü Mustafa Gültekin ile sohbete başladığımızda bir yandan şehrin panoramasına bakmayı sürdürüyoruz. Otel 2012 yılı Mart ayında, bölgede artan talep ve potansiyel değerlendirilerek açılıyor. Grupta 10’uncu yılını deviren Mustafa Gültekin ise tam bir yıl sonra, 2013’te Radisson Blu Hotel, İstanbul Asia’nm genel müdürü olarak atanıyor. Geçen yıl Radisson Blu Hotel, İstanbul Ataköy’ün de yöneticiliğini üstlenen Mustafa Gültekin, Şerifali’de açılacak Park Inn by Radisson İstanbul Ataşehir’in de genel müdürü olacak.

 

Sabiha Gökçen Havaalanı’na 25 kilometre uzaklıkta konumlanan Radisson Blu Hotel, İstanbul Asia’da, toplam 195 misafir odası bulunuyor. Radisson Blu otelleri, toplam 480 adet otel ile faaliyet gösteren ve bünyesinde Quorvus Collection, Radisson RED, Park Inn by Radisson ve Prizeotel markalarını da bulunduran Rezidor Hotel Group’un bir parçası.

 

Türkiye genelinde toplam 18 oteli bulunan Rezidor Hotel Group’un Radisson Blu Hotel, İstanbul Asia ve Park Inn by Radisson İstanbul Ataşehir otellerinin Genel Müdürü Mustafa Gültekin ile yeni yatırım kararlarını, “Yes, I can” sloganının servis felsefelerindeki karşılığını konuştuk.

 

Carlson Rezidor Hotel Group ile ilgili biraz bilgi alabilir miyiz?

 

Grubumuzda bulunan Q,uorvus Collection, Radisson Blu, Radisson RED, Park Inn by Radisson ve Prizeotel markalarımız ile üst ekonomi segmentten lüks segmente kadar her misafir profiline ulaşmayı hedefiliyoruz. Ülkemizde ise, yoğun olarak Radisson Blu ve Park Inn by Radisson markalarımız ile ilerliyoruz. Uygun projelerin doğması durumunda Radisson RED ve Quorvus Collection markalarımızın da faaliyete geçmesini çok isterim. Grubumuzda 155 farklı ülkeden yaklaşık 44 bin çalışanımız hizmet veriyor. Radisson Blu markamız 186 adet ve yaklaşık 45 bin yatak kapasitesi ile Avrupa kıtasının en büyük üst kategori oteli markasıdır.

 

Turizmde 2016 yılındaki kayıplar bu yıl telafi edilebildi mi?

 

Türkiye’de sektör 2016 yılını yüzde 30-35 arasında kayıpla kapattı. Bizim hedeflerimizde de, her ne kadar aynı oranda olmasa da sapmalar gerçekleşti ancak pozitif olan 2017 Haziran ayından itibaren varyanslar telafi edildi ve sonrası için güzel bir yükseliş trendi var.

 

Doluluklar artıyor fakat bu durum bilançolara yansıyabildi mi?

 

Dolulukların artıyor olması pozitif olarak algılansa da kalıcı, sağlıklı bir büyümeyi destekleyip desteklemediğine bakılması gerekir. Turizmde asıl olan, iyi hizmet vermek. Dolayısıyla gerçek ve topyekûn bir toparlanmayı şahsen henüz görmüyorum. Sektörün geleceği, başarılı bir şekilde gelişmesi ve büyümesi için de köklü değişimlerin, başarılı planlamaların altına imza atılması gerektiğini düşünüyorum.

 

İyi turizmcilik için ne gerekiyor?

 

Başarmanın yüzde 50’si iyi bir takıma sahip olmaktır. Geri kalanı ise “hitap edebilmek” sanatıdır.

 

Radisson Blu Hotel, İstanbul Asia'ya tekrar dönersek...

 

Otelimizi Anadolu yakasının ihtiyacını ve artan talebini karşılayabileceğimiz bir proje olarak düşünmüştük; tam da öyle oldu. Daha ziyade anadolu yakasında faaliyet gösteren kurum ve kuruluşların, yerli yabancı misafirlerinin kullanmakta olduğu önceliği her zaman misafir memnuniyeti olan bir otel. 2017 yılında da misafir memnuniyet, doluluk ve karlılık oranlarımız yükselmeye devam ediyor.

 

Yeni oteller hangi şehirlerde olacak?

 

Yeni projelerin bünyemize katılmasını, servis kalitesi ve misafir memnuniyeti anlayışımızın yaygınlaşmasını istiyorum. Sadece yeni projeler için değil, faaliyette olan ancak göreceli olarak performansı düşük olan oteller de bünyemize katılabilir. Bu konuda çalışmalar hızlı bir şekilde ilerliyor.

 

Otelcilik özellikle Anadolu yakasında nasıl gelişiyor?

 

İş dünyası yavaş yavaş Anadolu yakasına taşınmayı tercih ettiğinden ve finansın kalbinin artık Anadolu yakasında atacağı bilindiğinden beridir bu yaka hızlı büyüyor. 2013 Temmuz ayında göreve başladığımda bölgedeki oda sayısı yaklaşık 8 bin iken, bu sayı 14 bin civarına ulaştı. Bizim ölçeğimiz dışındaki otelleri de dâhil edersek sayı daha da büyüyor.

 

Başarının kriterleri içinde yatırımcının mutluluğunu da sayıyorsunuz. Bu dönem yatırımcı mutlu mu?

 

Sadece 2016 yılında sektörün yüzde 30-35 bandında daraldığını düşünürsek ve bu durumun geri dönüşüm planlarını ertelediğini söylersek, elbette kimse mutlu değildi. 2017 ile beraber yaşanan iyileşmeler ve dönemsel sağlıklı büyüme göstergeleri ile geleceğe pozitif bakmak istiyoruz.

 

Park Inn by Radisson İstanbul Ataşehir ile ilgili bilgi verebilir misiniz?

 

Üst ekonomi segmente yönelik açacağımız şehir otelimiz, iki blok ve 127 odadan oluşacak. Günümüzde misafir tercihleri epey farklılık gösteriyor; bazıları sadece “konaklama ihtiyacı"nı karşılar modeldeki otelleri tercih ediyor, hatta bazı modellerde çalışan görmeden otele geliyor, konaklıyor ve ayrılıyorsunuz. Bazıları ise konaklama esnasında her türlü konforu ve lüksü en üst seviyede yaşamak istiyor. Bu otelimiz üst ekonomi segmentte kurgulanmış, her şeyin fonksiyonel olduğu bir model olacak. 2017 yılı sona ermeden açılışını planlıyoruz.

 

"Yes I Can!" sloganınızı da biraz açar mısınız?

 

Yaparım, yaparız diyoruz. Misafirin beklentisini, yatırımcının, işletmecinin, personelin beklentisini yerine getiririz diyoruz. Gurur duyduğumuz misafirperverliğimizi işimize uyguladık.