İş merkezlerini bağlayacak metro geliyor!
İstanbul'un ulaşım için raylı sisteme ağırlık veren Başkan Kadir Topbaş, Kadıköy-Kartal hattının ardından hedeflerine iş merkezlerini birbirine bağlayacak güzergahıda aldı
İstanbul trafiğini rahatlatmak ve ulaşımı çözmek için raylı sistemlere ağırlık veren İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, bu kez de iş merkezlerini birbirine bağlayan güzergahı planlamaya aldı. Cumhuriyet tarihinin en büyük metro yatırımı olan 22 kilometrelik Kadıköy-Kartal hattını Başbakan Erdoğan'la açan Topbaş,Kabataş-Şişli-Tekstilkent-Mahmutbey Metro Hattı için kolları sıvadı
En uzun hat olacak
24,5 kilometre uzunluğundaki Kabataş-Şişli-Tekstilkent-Mahmutbey Metro Hattı, 2 viyadük ve 16 tünelde olmak üzere toplam 18 istasyondan oluşacak. Açılacak bu hat aynı zamanda İstanbul2un en uzun güzergahı olacak. Kabataş'ta başlayacak hat, İstanbul'un iş ve yerleşim açısından en yoğun bölgeerinden geçerek, sırasıyla Beşiktaş, Şişli, Mecidiyeköy, Kağıthane, Tekstilkent'e ulaşacak. Yeni hattın, inşaatı devam eden Kirazlı-Başakşehir Metro Hattı ile entegrasyonu ise Mahmutbey İstasyonu'ndan sağlanacak
4,5 yılda tamamlanacak
Tamamına yakınının yer altı tünellerinden oluşacağı Kabataş-Mahmutbey Metro Hattı'nın yapımının tamamlanmasıyla günde yaklaşık 1 milyon yolcu taşınması hedefleniyor. 24,5 kilometrelik hat, Kabataş, Dolmabahçe, Beşiktaş, Darphane, Mecidiyeköy-Şişli, Çağlayan, Kağıthane, Nurtepe, Yeşilpınar, Veysel Karani, Akşemsettin, Kazım Karabekir, Yenimahalle, Karadeniz Mahallesi, Tekstilkent, 100. Yıl, Mahmutbey,-TEM, Mahmutbey istasyonlarından oluşacak. Yap- İşlet-Devret modeliyle yapılacak hat 4,5 yılda tamamlanacak.
Milliyet