Emlak Terimleri

İskan ruhsatı nereden alınır?

Ruhsatlı binalar için, binanın ruhsat ve eklerine uygun olarak tamamlandığını belirten; ruhsat bilgilerini, tapu kaydını, bağımsız bölümlerin cinslerini gösteren belgeye iskan ruhsatı deniyor. Peki, iskan ruhsatı nereden alınır?

İskan ruhsatı nereden alınır?

İskan ruhsatı, bir yapının inşa edilmeden önce onaylanan ruhsatlı projesine uygun olarak inşa edildiğini ve buna bağlı olarak kullanılmasına izin verilen yapılara veriliyor. İskan ruhsatı alınabilmesi için yapının inşaatının bitmiş olması gerekiyor. Yapı ruhsatı alındığı tarihten sene inşaatına başlanmış olması ve inşaatın beş sene içerisinde tamamlanmış olması gerekiyor. 


İskan ruhsatında; inşaatın bitim tarihi, tapu kaydı, adresi, bağımsız bölümlerin cinsleri, numaraları, arsa payları, metrekareleri, sınıfları, mal sahipleri hakkında genel bilgiler yer alıyor. İskan ruhsatı belediyenin İmar Müdürlüğü Yapı Kullanma İzni birimince düzenleniyor.


İskan ruhsatı alınmamış bazı yapılara, İSKİ suyu şebeke tarifesinden değil şantiye tarifesinden uyguluyor, elektrik faturasıda aynı şekilde yüksek tarifeden uygulanıyor. Bu durumlarda da faturalar yüksek geliyor. İskan ruhsatı alabilmek için bazı hususların yerine getirilmesi gerekiyor;


İskan ruhsatı alabilmenin koşulları...

1. Yapı Denetim Firması ya da Teknik Uygulama Sorumlularından binanın ruhsat ve eklerine uygun olarak yapıldığını belirten teknik rapor,


2. Binanın her cephesinden çekilmiş 13 x 18 cm ebatlarında renkli fotoğraflar.


Belediyenin Yapı Kontrol Müdürlüğü teknik personeli tarafından her hafta salı günleri Yapı Denetim Şirketleri tarafından kontrollüğü yapılan binalar, her hafta perşembe günleri ise Teknik Uygulama Sorumluları tarafından kontrollüğü yapılan binalar için yerinde ruhsat ve eklerine uygunluğunun kontrolü yapılmaktadır. Yapılan incelemeler sonucunda ruhsat ve eklerine uygun olarak yapılan binaların Yapı Kullanma İzin Belgesi almak için gerekli olan evrakları tamamladıktan sonra Yapı Kullanma İzin Belgeleri düzenlenir. 


Ruhsat ve eklerine uygun olarak yapıldığı belirlenen binalar için;

1. Sosyal Sigortalar Kurumu`ndan Sigorta Borcu Yoktur yazısı,


2. Vergi Dairesi`nden 2 Nolu Harç Ödendi Belgesi,


3. Binada sığınak olması durumunda Sivil Savunma Müdürlüğü`nden Sığınak Uygunluk Raporu,


4. Binada yangın merpeni olması durumunda İtfaiye Müdürlüğü`nden Yangın Merpeni veya Yangın Holü Uygunluk Raporu,


5. Her bir bağımsız bölüm için İskan Harç ve Ücrerleri, binada asansör bulunması halinde Asansör İşletme Ruhsatı Ücreti ve Asansör Proje Tasdik Ücreti yatırılarak Yapı Kullanma İzin Belgesi düzenlenir.


İskan ruhsatı nereden alınır?

Arsa sahibi müvekkil ile müteahhit arasında kat karşılığı inşaat sözleşmesi yapılıyor. Bu sözleşmeye göre iskan raporunu müteahhitin alması gerekiyor. İskan ruhastının alınabilmesi için inşaat sahibinin gerekli belgeler ile birlikte bağlı olunan belediyeye başvuruda bulunulması gerekiyor. İskan ruhsatı alabilmesi için belediyeden istenilen evrakların temin edilmesi gerekiyor.


İskan ruhsatı alma şartları!



Öznur Yaslı/Emlakkulisi.comk