Sektörel

İsmail Doğan, Mobilya sektöründeki hareketlenmeyi değerlendirdi!

Evlilik sezonun açılması en çok mobilya üreticilerine yarıyor. Yeni ev kuran çiftler mobilya sektörünü hareketlendirirken aynı zamanda ekonomiyi de olumlu etkiliyor. Mobilya markaları evlilik sezonunda özel indirimler uygulayarak sektörü daha da canlandır

Evlilik sezonuyla birlikte artan mobilya satışları sektörü canlandırırken, indirimlerin etkili olduğu bu sezonda artan istihdam dolaylı olarak da ülke ekonomisini olumlu yönde etkiliyor. Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği MOSDER Başkanı İsmail Doğan, evlilik sezonun açılmasıyla mobilya sektöründeki hareketlenmeyi değerlendirdi.  


Alım gücüne göre mobilya bulunuyor

Markalı mobilyaya olan talep evlilik sezonunda daha da artıyor. İndirimleri bekleyen tüketiciler sezonla birlikte almak istediği mobilyayı çok uygun fiyata alabiliyor. MOSDER Başkanı İsmail Doğan; “Evlilik sezonunda tüketiciler alım gücüne göre farklı seçenekler ve indirimler sayesinde mobilya satın alabiliyor. İhtiyaç doğrultusunda artan satışlar hem sektörü hareketlendirirken hem de ekonomiyi canlandırıyor” dedi.


İstihdam açığı artıyor

Evlilik sezonunda mobilyaya artan talep dolaylı olarak istihdamı da etkiliyor. Konuyla ilgili olarak MOSDER Başkanı İsmail Doğan; “Türkiye mobilya sektörü istihdam dostu bir sektör ve Ülkemizin 61 şehrinde mobilya üretimi gerçekleşiyor. İstihdam rakamı direkt olarak 260.000 yan sanayi ile birlikte 500 bini buluyor. Evlilik sezonunda istihdam açığı artıyor ve talebi karşılamak için de kalifiye elemanlar gerekiyor” dedi.


Satın alma kararını kadınlar veriyor 

Evle ilgili kararları veren kadınlar, mobilya satın almalarında da etkin oluyor. Özellikle çalışan kadınların daha etkin olduğu satın alma kararlarında; tarz, renk, kalite, ergonomi gibi unsurlar devreye giriyor. Kadınlar mobilya satın alırken uzun süre kullanabileceğini düşünerek karar veriyor ve indirimleri takip ediyor.


MOSDER hakkında:

Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) mobilya sektörünün öncü 58 markasını tek çatıda toplayarak, sektörün yüzde 75’ini aşkın kesimini temsil etmektedir. MOSDER, dünyanın en büyük 3. mobilya fuarı olan İstanbul Mobilya Fuarı (İSMOB) ile Türkiye ve dünyanın dört bir yanındaki mobilya profesyonellerini her yıl bir araya getiriyor. Sektörün global ölçekteki konumunu koruması için çalışmalarını sürdüren MOSDER, her yıl Ulusal Ev Mobilyaları Tasarım Yarışması ile sektörde sinerji oluşturuyor.