Eğitim

İSPARK 2010'a hazırlanıyor

İstanbul'da otopark yönetimini 4 yıldır sürdüren İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin iştiraklerinden İSPARK A.Ş, 2 milyon 700 bini aşkın aracın bulunduğu kentte yeni otopark projeleriyle 2010 için kolları sıvadı

İSPARK Genel Müdürü Kadir Gurbetçi, trafiğin akışına katkı sağlamak, caddelerde uzun süre kalmaya mani olmak, İstanbulluları rahatsız eden niteliksiz işletmeciliği bitirmek, modern otoparklar yapmak suretiyle park etme kültürü oluşturmak adına 4 yıldır faaliyette bulunduklarını hatırlattı. İstanbul'da 2 milyon 700 bini aşkın aracın bulunduğunu, her 2 köprüden günde 450 bin civarında aracın geçtiğini, 18 bin 600 taksi ve 50 bine yakın servis aracının trafikte dolaştığını belirten Gurbetçi, "Dünyanın bütün metropollerinde trafik sıkışıklığı vardır. İSPARK olarak sürdürülebilir, katlanılabilir ve akıcılığı her gün artan bir trafik için uğraşıyoruz. 2010'a, yer altı otoparklarını daha çok açmak suretiyle girmek istiyoruz" dedi. İstanbul'da 2004-2008 yılları arasında 630 binden fazla aracın trafiğe girdiğini, bu araçların kent içinde ortalama 2 saat seyir, 22 saat park yaptığını hesapladıklarını anlatan Gurbetçi, yüzde 80'lere yakın aracın da yol üzerinde
parklandığını ifade etti.

Otopark projeleri

Gurbetçi, İSPARK'ın şu anki araç kapasitesinin 50 bin olduğunu, bu sayıyı yıl sonuna kadar 56 binin üzerine çıkarmayı hedeflediklerini bildirdi. İstanbul'da, işletmeciliğini yaptıkları 900'e yakın otopark bulunduğunu belirten Gurbetçi, alışveriş merkezleri ve evlerin otoparkları hariç, 200 bin araç kapasiteli özel otoparkın kent halkına hizmet verdiğini anlattı. Yeni otopark projeleri üzerinde çalıştıklarını belirten Gurbetçi, bu projelerden birinin Beyoğlu Cihangir'de devam ettiğini anlattı. Ekonomik ömrünü tamamlamış olan Cihangir Katlı Otoparkı'nı yıkarak yerine üzeri botanik bahçesini andıran, çağdaş kent dokusuna uygun olarak planlanan 3 katlı 323 araç kapasiteli konvansiyonel (otomatik ve klasik) sistem bir otopark inşa ettiklerini belirten Gurbetçi, 3 bin metrekarelik alana yapılacak olan otoparkın üzerinde sergi salonu, fitnes salonu, çocuk oyun parkları, basketbol sahası gibi sosyal alanların yer alacağını kaydetti. Bu otoparkın yanı sıra Bakırköy, Ümraniye, Maltepe, Kağıthane, Merter'de de yeni otopark projelerini yürüttüklerini bildiren Gurbetçi, otopark anlamında yüzde 95'i aşan oranda yer altını kullandıklarını, çünkü kentin yeşile ihtiyacı olduğunu dile getirdi.
Otomatik otoparkları, özellikle yarı otomatik otoparkları önemsemelerinin sebebinin, daha çok araç istif edebilmeleri olduğuna dikkati çeken Gurbetçi, konvansiyonel klasik otoparklarda 100 araç park edilebiliyorsa, yarı otomatik otoparklarda aynı alana 140 aracın park edilebildiğini belirtti.

İstanbul'un 2010 Avrupa Kültür Başkenti seçilmesi nedeniyle kendi alanlarında çalışmalar yürüttüklerini vurgulayan Gurbetçi, 2010 yılı sonuna kadar 9'a yakın yer altı otoparkını bitirmek istediklerini belirtti. Yer üstüne mecbur kalmadıkça otopark yapmadıklarını, ancak yer üstüne yapılan otoparkların da şehrin dokusuyla uyumlu olması gerektiğini ifade eden Gurbetçi, bu amaç doğrultusunda "Parkev" projesini geliştirdiklerini kaydetti. Gurbetçi, "Parkev"e dışarıdan bakıldığında otopark olduğunun anlaşılmayacağını, ev gibi görüneceğini ve yerin imarına göre kat sayısının belirleneceğini vurguladı. Üzerinde çalıştıkları bir başka otopark projesinin de "Kulepark" olduğunu belirten Gurbetçi, bu projenin de inşa edileceği bölgenin dokusuyla uyumlu olduğunu, yüksek binaların çok olduğu bölgelerde 80-90 metrekarelik alanlara uygulanacak dikey ve raf sistemli bir otopark modelini içerdiğini söyledi. (AA)

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

İSPARK 2010'a hazırlanıyor

İstanbul'da otopark yönetimini 4 yıldır sürdüren İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden İSPARK A.Ş, 2 milyon 700 bini aşkın aracın bulunduğu kentte yeni otopark projeleriyle 2010 için kolları sıvadı. İSPARK Genel Müdürü Kadir Gurbetçi, "Dünyanın bütün metropollerinde trafik sıkışıklığı vardır. İSPARK olarak sürdürülebilir, katlanılabilir ve akıcılığı her gün artan bir trafik için uğraşıyoruz" dedi. İstanbul'un 2010 Avrupa Kültür Başkenti seçilmesi nedeniyle kendi alanlarında çalışmalar yürüttüklerini vurgulayan Gurbetçi, 2010 sonuna kadar 9'a yakın yer altı otoparkını bitirmek istediklerini belirtti.
Yenişafak