Turizm

İsrailli turistlerin İstanbul'a ilgi ve talebi devam ediyor!

Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB), 14 ile 15 Şubat tarihleri arasında, İsrail Tel Aviv’de düzenlenen 18.IMTM 2012 (Uluslararası Akdeniz Turizm Pazarı) Fuarı’na katıldı

Fuar sırasında TUROB standını ziyaret edenlere, İstanbul Guide, İstanbul DVD, Türkiye tanıtım broşürleri verildi. TUROB standını ziyaret eden profesyonellerin ve halkın özelikle İstanbul’a yönelik ilgi ve talep yoğunluğu devam ediyor. IMTM Turizm Fuarı, gelecek yıl,  5 ile 6 Şubat 2013 tarihler arasında yapılacaktır. 

TUROB’un, İsrail Tel Aviv 18.IMTM 2012 Turizm Fuarı Sonuç Raporu

İsrail’in Tel Aviv kentinde, 14 ile 15 Şubat 2012 tarihleri arasında, bu yıl 18.kez düzenlenen IMTM (Uluslararası Akdeniz Turizm Pazarı) Fuarı’na, TUROB organizasyonu ile 42 metrekarelik bir stant ile katılım sağlanmıştır. Birliğimizin ana info deskinin yanı sıra, TÜROFED, Esta Travel ve Anadol Turizm gibi fuara katılan diğer Türk kuruluşları ile ülkemizin tanıtımı sağlanmıştır.

Diğer uluslararası turizm fuarlarının aksine, iki gün gibi kompakt bir sürede gerçekleştirilen fuarın, ilk günü öğleye kadar sadece profesyonel ziyaretçilere açılmıştır. 36 ülkeden 1135 katılımcı ve 358 stant ile toplam 4 bin 400 metrekarelik bir alanda gerçekleştirilen fuarı, toplam 23 bin 500 kişi ziyaret etmiştir.

Fuarda standımıza özellikle İsrail basını tarafından yoğun bir ilgi gösterilmiş olup, Türkiye’yi ziyaret eden İsrailli sayısındaki düşüş ve pazarın yeniden canlandırılmasına yönelik sorular gelmiştir. İsrail Turizm Bakanı ve heyeti standımızı ziyaret etmiş olup, aynı zamanda standımız görüntüleri İsrail yazılı ve görsel basınında önemli bir yer bulmuştur.

Standımızı ziyaret eden profesyoneller ve halk tarafından özellikle İstanbul’a yönelik ilgi ve taleplerin yoğunluğu dikkat çekici olurken, tüm katılımcılar pazarın yeniden canlandırılmasına yönelik temennilerini paylaşmıştır. Gelen ziyaretçiler tarafından, pek çok İsraillinin, Türkiye ile geçmişe dayanan akrabalık ve kültür bağları olduğu özellikle vurgulanmıştır.

İSRAİL TURİZMİ

Yurtdışından Aldığı Yıllık Turist Sayısı
  
Yaklaşık 8 milyon nüfusu olan İsrail’e, 2010 yılı sonu itibariyle gelen turist sayısı, bir önceki yılın aynı dönemine göre %26 oranında artarak 3 milyon 450 bin olarak gerçekleşmiştir.

3 din için de önemli bir merkez olan Kudüs, dünyanın çeşitli yerlerindeki inanç turistleri için önemli bir çekim merkezi olarak görülmektedir.

Ayrıca tıp, tohumculuk ve Hi-Tech alanlarında dünyanın sayılı ülkeleri arasında gösterilen İsrail, yıl içerisinde belirtilen alanlarda yapılan önemli kongrelere ev sahipliği yapmaktadır.

İsrail’in, Yurtdışına Gönderdiği Turist Sayısı

2010 yılında yurtdışına çıkan İsrail vatandaşı sayısı, bir önceki yıla oranla yaklaşık %7 oranında artarak toplam 4.280.000 (nüfusun %55’i) şeklinde gerçekleşmiştir.

İsraillilerin karar verme ve rezervasyon süreçlerine yönelik eğilimler incelendiğinde, rezervasyonlarını ağırlıklı olarak, bölgede sürekli devam eden askeri hareketliliğin yol açtığı belirsizliğin de etkisiyle, son dakikada veya en erken son ay içerisinde yaptıkları, erken rezervasyon yaptıranların ise sayısının az olduğu dikkat çekmektedir.

İsrail vatandaşlarının tatil kararlarını etkileyen temel kriterlerin başında, aile ve çocuklarla tatil yapma isteği gelmekle beraber, özellikle ülke dışı tatillerde gidilen destinasyonun fiyat / kalite oranı ve yahudi cemaatinin yapısı gereği farklı ülkelerde bulunan aile bağları gibi faktörler de tatil kararı üzerinde oldukça etkili olmaktadır.

İsrailliler, uzun tatil süreçleri nedeniyle, dini bayramların yoğun olduğu dönemler (Nisan-Mayıs ve Eylül-Ekim) ile okulların tatile girdiği yaz döneminde daha çok yurtdışı tatile çıkmaktadırlar.

İsrail’de, tatil paketlerinin yönlendirilmesi konusunda, en önemli kurumlar arasında, İsrail genelinde yaklaşık 400 bin kişiyi temsil eden büyük sendikalar, işçi birlikleri ve önemli şirketler gelmektedir. Bu kurumlar; fiyat, kalite ve vizyon anlamında uygun gördükleri destinasyonlar için toplu tatil paketleri satın alıp, her sene üyelerini/çalışanlarını “motivasyon turu” adı altında tatile göndermektedir.

SONUÇ:

*Son üç yılda ciddi bir düşüş yaşanan İsrail pazarı için, IMTM fuarına katılmamız tüketicilerin beklenti ve eğilimlerini fark etmemiz açısından faydalı olmuştur. Halkın Türkiye’yi ziyaretlerini arttırmak yönünde oldukça istekli olduğu ve motivasyonlarının yükseltilmesi gerektiği gözlemlenmiştir. Özellikle; İstanbul, Antalya, Karadeniz ve Kapadokya destinasyonları ülkemizde rağbet gören bölgelerdir.

*Bununla beraber, Reklam-Tanıtım stratejisinin oluşturulma aşamasında, ülkede yaklaşık 1.5 milyon Arap kökenli (arapça okuyan / konuşan) ve 1.5 milyon Rus kökenli (Rusça konuşan / seyreden / okuyan)  İsrail vatandaşı yaşadığının göz önünde bulundurulması gerekmektedir.