İstanbul 2019'da modern metro sistemine kavuşacak!
İstanbul, 2019’da dünyanın pek çok gelişmiş şehrinden daha uzun ve modern metro sistemine kavuşacak. Raylı sistemlerin 2019’da 441 kilometreye ulaşması öngörülüyor.
İstanbul, 2019’da dünyanın pek çok gelişmiş şehrinden daha uzun ve modern metro sistemine kavuşacak. Raylı sistemlerin 2019’da 441 kilometreye ulaşması öngörülüyor. Anadolu Yakası’nın ikinci metrosu Üsküdar-ÜmraniyeÇekmeköy- Sancaktepe Metro Hattı gelecek yıl, Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı ise 2017 yılında hizmete açılacak.
İstanbul’da raylı sistemlerin 2019’da 441 kilometreye ulaşması öngörülürken, sonraki yıllarda 981 kilometreyi bulması hedefleniyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) çalışmalarıyla 2004 öncesi 45 kilometre olan raylı sistemler, bu yıl 145 kilometreye ulaşacak. İBB, “Her yerde metro, her yere metro” sloganıyla son 11 yılda yüzde 55’i ulaşım olmak üzere 68 milyar lira yatırım yaptı. Ulaşım yatırımlarının önemli bir kısmını metro yatırımlarına ayıran Büyükşehir, İstanbul’da her mahalleye yarım saat uzaklıkta bir metro istasyonunun olmasını planlıyor. İBB tarafından gerçekleştirilen çalışmalarla, 2016 yılında 7 milyon kişinin sadece metro kullanarak istediği her yere ulaşabileceği İstanbul, 2019 yılında dünyanın pek çok gelişmiş şehrinden daha uzun ve daha modern bir metro sistemine kavuşacak.
2016 VE 2017’DE IKI YENI HAT DEVREYE GiRECEK
İstanbul’da 2004-2015 yılları arasında, Şişhane-Taksim (1.65 kilometre), 4. Levent-Sanayi-İTÜ Ayazağa Oto Sanayi (5.5 kilometre), Atatürk Oto Sanayi - Darüşşafaka (1.27 kilometre), Yenikapı- Hacıosman, Sanayi-Seyrantepe (1.67 kilometre), Darüşşafaka-Hacıosman (1.35 kilometre), Kadıköy-Kartal (21.7 kilometre), Otogar-Bağcılar Kirazlı- Başakşehir-Olimpiyatköyü (21.7 kilometre), Marmaray (13.5 kilometre), Yenikapı-Haliç Metro Geçiş KöprüsüŞişhane (3.55 kilometre), Levent, Nispetiye, Etiler, Hisarüstü metro hatlarının yapımı tamamlandı. Temeli atılan ve inşası devam eden 17.5 kilometrelik Mecidiyeköy- Mahmutbey Metro Hattı’nın ise 2017 yılında tamamlanması hedefleniyor. Mecidiyeköy-Mahmutbey arasını 26 dakikaya indirecek olan metro hattının, Şişli, Kağıthane, Eyüp, Gaziosmanpaşa, Esenler ve Bağcılar’ın trafik sorununa çözüm olması bekleniyor. Tünellerin yanı sıra viyadüklerin de yer alacağı yeni hat, delme, aç-kapa ve viyadük tipinde toplam 15 adet istasyondan oluşacak.
ÜSKÜDAR-SANCAKTEPE HATTI GELECEK YIL DEVREDE
Anadolu Yakası’nın ikinci metrosu olan Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy- Sancaktepe Metro Hattı’nın da 2016’da açılması planlanıyor. 20 kilometrelik hattın yolculuk süresi, 26 dakika olacak. 2019 ve sonrasında yapımı hedeflenen raylı sistem hatları arasında ise Kaynarca Merkez Pendik, Dudullu- Kayışdağı-İçerenköy-Bostancı, Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli yer alıyor.
DÜNYADAKİ METROLAR
1927’de açılan Tokyo metrosu, 304.5 kilometre uzunluğa sahip. 13 hat olan metro sisteminde, günde ortalama 8 milyon 700 bin kişi yolculuk ediyor. Dünyanın en geniş ve en çok istasyona sahip New York metrosunda da günde ortalama 5 milyon 500 bin yolcu taşınıyor. 1904’te açılan 368 km uzunluğundaki New York metrosunda 468 istasyon bulunuyor. En eski yeraltı ulaşım sistemi olarak bilinen 1863 yılında açılan Londra metrosu ise toplam 270 istasyonla 400 kilometre hat uzunluğuna sahip.
‘2 MİLYON KİŞİ KULLANIYOR’
Bahçeşehir Üniversitesi Ulaştırma Mühendisliği Bölümü Kurucu Başkanı Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, “İstanbul’da motorlu araçlarla 13 milyon kişi yolculuk yapıyor. Bunun içerisinde raylı sistemin payı, yüzde 17 civarında. Moskova’da toplam yolculukların yarısı ise metroyla yapılıyor. İstanbul’da 2 milyondan fazla kişi metro kullanıyor. 2023’te raylı sistem hedefi çok önemli. Hükümet ve Meclis’in de desteği gerekiyor” dedi.
Habertürk