Kent Haberleri

İstanbul 3. havalimanı inşaatına ilişkin 5 soru TBMM'de!

CHP Trabzon Milletvekili Haluk Pekşen, İstanbul üçüncü havalimanı inşaatına ilişkin soru önergesi hazırladı. Pekşen'in sorularını Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'a sordu..


CHP Trabzon Milletvekili Haluk Pekşen, İstanbul üçüncü havalimanı inşaatına ilişkin soru önergesi hazırladı. Pekşen sorularının Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan tarafından yanıtlandırılmasını talep etti.

Pekşen önergesinde "İstanbul 3. Havalimanı inşaatı ile ilgili olarak aşağıdaki sorulara cevap verilmesini arz ederim." diyerek 5 soru sordu.

Pekşen'in soruları

1- SHGM tarafından inşaata başlanılmadan önce hazırlanarak yürürlüğe konan mania planlarına neden uyulmamıştır? Pist kotlarının düşürülmesine neden gerek duyulmuştur? İnşaata başlanılmadan önce, yüklenici firma tarafından pist kotlarının düşürülmesi için yapılan proje revizyonu DHMİ veya Bakanlığınız tarafından onaylanmış mıdır?

2- Pist kotlarının düşürülmesiyle ilgili olarak ileride, başta yağmur, kar, sel vb durumlarda pistlerin su altında kalması olmak üzere, karşılaşılabilecek diğer riskler konusunda herhangi bir teknik çalışma yapılmış mıdır? Zeminin yumuşak olması ve pist kotlarının düşürülerek gerekli olan dolgunun yapılmaması sonucunda, daha şimdiden yapılan pistlerden birisinde bazı çökmelerin olduğu doğru mudur?

3- Pist kotlarının 30 metre düşürülmesi sonucu, yüklenici firmanın yaklaşık olarak 6 milyar ABD Doları haksız kazanç sağladığı, ayrıca bu durumun ihaleden sonra oraya çıkması nedeniyle de bilerek ihaleye katılan diğer firmalar aleyhine haksız bir rekabet ortamının oluşturulduğu doğru mudur?

4- Pisr kotlarının 30 metre düşürülmesi sonucu, havalimanı çevresinde olabilecek yeni yapılaşmaların da 30 metre daha yüksek olmasının önü açılacağı için yapılan bu değişiklikle birilerine rant sağlanması mı amaçlanmaktadır? Bu değişikliğin Havaalanı yakınından geçmesi planlanan Kanal İstanbul Projesinin o yöreye sağlayacağı rantla herhangi bir ilişki var mıdır?

5- Mani kriterlerinin yükseltilmesi için SHGM tarafından herhangi bir çalışma yapılmakta mıdır? Yapılıyor ise bu değişikliğin can, mal ve emniyetine olabilecek olumsuz etkileri ve uçakların iniş ve kalkışlarını tehliye düşürüp düşürmeyeceği konusunda herhangi bir bilimsel çalışma yapılmış mıdır?