23 / 12 / 2024

İstanbul-Ankara arası 1.5 saate düşecek!

İstanbul-Ankara arası 1.5 saate düşecek!

İstanbul-Ankara arası yolculuğu 1.5 saate indirecek çok yüksek hızlı tren hattı geliyor. Ankara Sincan’dan İstanbul Halkalı’ya kadar uzanacak yüksek teknoloji gerektiren hattın yaklaşık 5 milyar dolara mal olacağı ifade ediliyor.



Ankara-İstanbul arasını 1.5 saate düşürecek dünyanın en hızlı tren akslarından biri olacak “Sürat Hızlı Tren Projesi”nin detaylarına Yeni Şafak ulaştı. AK Parti'nin seçim beyannamesinde yer verilen proje Türkiye'de ulaşım alanında yeni bir kapıyı aralıyor.  Ankara  merkezden başlacak olan 414 kilmetrelik hattın son durağı İstanbul Halkalı olacak.


NERELERDEN GEÇECEK?

Ayaş, Çayırhan, Esenboğa Havalimanı, Çayırhan üzerinden Mudurnu Vadisi'ne doğru uzanacak yüksek hızlı tren projesi, Adapazarı'nın kuzeyinden Kocaeli ve İstanbul'a doğru uzanacak. Kocaeli'nden itibaren Kuzey Marmara Otoyolu güzergahını takip edecek olan yüksek hızlı tren, 3. Köprüsü üzerindeki raylı sistemi kullanarak İstanbul Boğazı'nı aşacak. Arnavutköy, Üçüncü Havalimanı, Başakşehir, Küçükçekmece ilçelerinden geçek olan Yüksek Hızlı Tren'in son durağı Halkalı olacak.


FİZİBİLİTESİ TAMAMLANDI

Çift Hat-Elektrikli-Sinyalizasyon sistemiyle hizmet verecek proje için fizibilite çalışmaları tamamlandı. Bu proje; diğer YHT hatlarından çok daha hızlı olacak. Şu anda hizmet veren Ankara-Eskişehir-İstanbul güzergahlarındaki yüksek hızlı trenlerin maksimum hızı saatte 250 kilometre. Sürat Hızlı Tren projesindeki hız saatte 350 kilometreye ulaşacak. Bu proje; Türkiye'yi yüksek hızlı tren liginde en üstlere taşıyacak.


ZEMİN HIZA GÖRE AYARLANACAK

Ulaştırma Bakanlığı Alt Yapı Yatırımları Genel Müdürlüğü'nün 2011'in ikinci yarısında çalışmalarına başladığı hattın proje çalışmalarının tamamlandığı öğrenildi. Ankara(Sincan-Çayırhan) -İstanbul (Halkalı) arasında alternatifli güzergah çalışmaları ile onaylanan hat için harita ve zemin etütleriyle ÇED çalışmaları bitti. İlgili kamu kurum ve kuruluşlarının görüşleri alınarak güzergahın gerekli yerlerinde revizyonlar yapıldı.


Demiryolu Otobanı gibi

Projenin Yap-İşlet-Devret modeliyle hayata geçirilecek proje, yüksek teknoloji yatırımı yapmayı gerektiriyor. 5 milyar dolar civarında bir yatırımla inşa edileceği tahmin edilen proje hayatı geçtiğinde İstanbul ile Ankara arası yolculuk; demiryolu otobanı niteliğindeki bu hat ile 1,5 saate inmiş olacak.


Kapıkule ile entegre

Projenin bir diğer önemli özelliği ise Edirne'deki Kapıkule Sınır Kapısı'na kadar uzanan demiryolu projesiyel entegre edilecek olması. Devlet Demiryolu Genel Müdürlüğü; projenin İstanbul Halkalı-Kapıkule Demiryolu Projesi'ne entegre etti.


Yeni Şafak






Bu haber Takvim Gazetesi'nde şöyle yer aldı:


İstanbul ile Ankara arası yolculuk süresini 4 saatten 1.5 saate indirecek olan Sincan Çayırhan-İstanbul demiryolu projesinin ÇED raporu tamamlandı ve yapım için düğmeye basıldı. TCDD tarafından yapımı üstlenen proje 5 milyar dolara mal olacak. Güzergah 3 etap halinde yapılacak. Birinci etap Sincan - Adapazarı hattı. İkinci etap Adapazarı - İstanbul, üçüncü etap ise Sarıyer - Başakşehir hattı olarak adlandırılıyor. Hazırlanan ÇED raporuna göre, üçüncü köprü ile bağlantının olacağı hat yaklaşık 6 milyar 760 milyon TL'ye mal olacak. Tren yolunun hattı Kocaeli'nin Kartepe ilçesinden başlayacak ve sırasıyla İzmit, Derince, Dilovası, Gebze, Tuzla, Pendik, Sultanbeyli, Kartal, Sancaktepe, Maltepe, Ataşehir, Ümraniye, Çekmeköy ve Beykoz'dan geçerek yapımı devam eden 3. Köprü'ye ulaşacak.


Yeni yapılacak tren hattıyla İstanbul ile Ankara arası kısalacak ve adeta uçakla yarışır hale gelecek. İstanbul -Ankara uçak seyahati beklemeler hariç 45 dakika sürüyor.


Takvim


Geri Dön