Sektörel

İstanbul Finans Merkezi inşaatında son durum!

İnşaatın tüm detaylarını vinçten takip eden operatör Mustafa Çakırbaş, zemin çalışmaları çileli geçen ve günde 2 bin 140 kamyon tarafından hafriyat taşınan projenin muazzam bir çalışma temposuyla bugüne kadar geldiğini söyledi..

İnşaatın tüm detaylarını vinçten takip eden operatör Mustafa Çakırbaş, zemin çalışmaları çileli geçen ve günde 2 bin 140 kamyon tarafından hafriyat taşınan projenin muazzam bir çalışma temposuyla bugüne kadar geldiğini söyledi. Toplam 28 yıldır kule vinç operatörlüğü yaptığını anlatan Çakırbaş, “Bu projede günün 8 saati kazık demiri imalatı yaptık" bilgisini verdi.

Bina yükseldikçe kule vincin binaya bağlanarak ilave şekilde yükseltildiğini aktaran Çakırbaş, “Örneğin İstanbul Finans Merkezi'nde bizim en yüksek yapımızdaki vincimiz 155 metreye çıkacak. İlk etapta vinçleri 50 metreye kuruyoruz, daha sonra 24 metre, 24 metre bina yükseldikçe belirlenen yerlere bağlayarak istenilen yüksekliğe getiriyoruz. Projede kullanılan kule vinçlerin bir tanesinin kiralama maliyeti 300 bin avro” dedi.


Metro bağlantısı

FM'de koordinasyonu sağlayan kurumlardan Emlak Konut GYO'nun proje Mühendisi Ufuk Yalçınkaya ise projeye ilişkin bilgiler verdi. Yalçınkaya, “Şu an için mevcut Kadıköy-Kartal ve yapılması planlanan Üsküdar-Ümraniye metro hatlarına dikey bağlantısını sağlayacak metro istasyonunun kazı çalışmalarına devam ediyoruz. Şu anda 600 kişilik personel sayısı, 8-10 bine ulaşacak" diye konuştu.


Yeni Şafak