Ekonomi

İstanbul Finans Merkezi yönetmeliği yürürlüğe girdi! İşte detaylar…

İstanbul Finans Merkezi (İFM) yönetmeliği Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe girdi. Yönetmelik merkezdeki donatıların işletilmesinden yeni katılımcıların kabulüne ve yönetime kadar birçok detayı kapsıyor.İFM, Türkiye Cumhuriyeti’nin 100

İstanbul Finans Merkezi (İFM) yönetmeliğinin, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından imzalanıp resmi gazetede yayınlanarak yürürlüğe girdiği bildirildi. İFM, Türkiye Cumhuriyeti’nin 100. yılında İstanbul’u dünyanın finans merkezi yapmayı hedefliyor.

İstanbul Finans Merkezi’nin bankalar etabı, Nisan 2023 tarihinde Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın katılımıyla hizmete açılmıştı. Halkbank, Ziraat Bankası ve Vakıfbank genel müdürlüklerinin bulunduğu finans merkezinde önümüzdeki yıllarda yurt dışından da uluslararası kuruluşların yer alması bekleniyor. Merkezde aynı zamanda son teknoloji ile donatılmış 21 ofis binası da yer almakta.

Türkiye Varlık Fonu A.Ş. tarafından 20 yıl yönetilecek olan İFM, Türkiye’nin uluslararası alanda finansal rekabet gücünü artırmayı, finansal piyasalarla ürün ve hizmetlerin derinleşmesine ve gelişmesine katkıda bulunmanın yanı sıra uluslararası finans ve sermaye piyasalarına entegrasyonu güçlendirmeyi hedefliyor.

Yayınlanan yönetmelikle birlikte İstanbul Finans Merkezi (İFM) içerisindeki tüm birimlerin kiralanması, yeni katılımcıların kabulü, İFM donatılarının işletilmesi, güvenlik, bakım, onarım ve aidat gibi unsurların tamamı İstanbul Finans Merkezi A.Ş tarafından 20 yıllığına yönetileceği belirtildi.

Resmi Gazete’de yayınlanan yönetmelik; İstanbul Finans Merkezi’nin yönetilmesi ve işletilmesinin yanı sıra Tek Durak Büro’nun usul ve esaslarını da belirliyor.

TEK DURAK BÜRO

Konuya ilişkin yapılan yazılı açıklamada, teknolojinin gelişmesiyle her alan ve sektörde işleyişin hız kazandığına vurgu yapılarak günümüzde işlemlerin hızla yürütülebilmesinin de büyük önem taşıdığı ifade edildi.  Altı bölüm ve 28 maddeden oluşan yönetmelik ile İstanbul Finans Merkezi’ne katılımdan, işlem ve yönetim süreçlerine kadar pek çok konuda işleyişin nasıl yürütüleceğinin belirlendiği kaydedildi.

İstanbul Finans Merkezi (İFM) yönetmeliği kapsamında; 22 Haziran 2022 tarihli ve 7412 sayılı İstanbul Finans Merkezi Kanunu’nun uygulanması, İFM’nin ofis alanlarının ve kapsam dışı alanların yönetilmesi ve işletilmesi, katılımcı belgesine, tek durak bürosunun işleyişine ilişkin iş ve işlemlerin de yer aldığı ifade edildi.

Tek Durak Büro düzenlemesine ilişkin de bilgilendirmenin yer aldığı açıklamada,  büronun, İstanbul Finans Merkezi’nin katılımcı ve katılımcı adaylarının faaliyetleri ile ilgili izin, ruhsat, lisans ve benzeri onay başvuruları ile katılımcıların çalışmalarına ve belirlenen konulara ilişkin süreçleri hızlandıracağı vurgulandı.