Ekonomi

İstanbul Fuar Merkezinde ekonomi mücevher gibi parlayacak!

Altın ve mücevhere olan talep her geçen gün artmakta, sektörün ekonomiye  katkısı dikkate alınarak yeni pazarlara ulaşmak ve doğru konuma gelmek için stratejik  çalışmalar yürütülmektedir. 6-9 Ekim tarihleri ​​arasında İstanbul Fuar Merkezi'nde gerçekleştirilecek olan İstanbul Kuyumculuk Fuarı, benzDünyanın ilk 10 altın mücevher üreticisi ülkesi arasında yer alan Türkiye, son 10 yılda artan ihracat kapasitesi sayesinde bu alanda lider konuma gelmiştir

Ülkemizin farklı kültürlere ev sahipliği yapması, diğer ülkelere coğrafi yakınlığı ve bu ülkelere ticari nüfuzu, değişen endüstri dinamiklerinde olumlu rol oynamaktadır. Dünyanın ilk 10 altın mücevher üreticisi ülkesi arasında yer alan Türkiye, son 10 yılda artan ihracat kapasitesi sayesinde bu alanda lider konuma gelmiştir. Devlet altın ve mücevher üretiminde İtalya'ya rakip olan Türkiye, tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 pandemisinden en az etkilenen ülkelerden biri. Altın, gümüş ve pırlanta ihracatının yanı sıra büyüyen ihracatıyla da bu sektördeki ana rakiplerden biri olan Türkiye, 2021 yılını  başarıyla kapattı. Aynı zamanda üretimdeki rekabet avantajını kullanarak ihracat büyümesini hızlandırıldı.

PAZAR HEDEFLERİ BELİRLENECEK

Türkiye'ye en çok mücevher ihraç eden ülkelerden çıkış; ABD, İngiltere, Birleşik Arap Emirlikleri, Hong Kong, İsviçre, Irak, İsrail, Libya, Mısır ve Kırgızistan'dan geliyor. Bugün e-ticaret yoluyla daha fazla ülkeye ulaşmayı ve Amerika Birleşik Devletleri ve Ortadoğu'da Avrupa pazarında güçlü bir konum elde etmeyi hedefliyor. Türkiye ekonomisi için büyük önem taşıyan altın, kuyumculuk ve kuyumculuk sektörlerinde belirlenen pazar hedefleri ile büyümeye katkı, ülkenin toplam ihracatından pay olarak gelmektedir. Aslında elde edilen veriler bu amacı doğrulamaktadır.

İHRACAT RAKAMLARI DAHA DA ARTACAK!

2022 senesi ilk yedi aylık döneminde yapılan ihracat miktarı 3 milyar doları aştı. Bu veriler doğrultusunda Istanbul Jewelry Show Kurucu Ortağı Şermin Cengiz, pazarın büyümeye devam ettiğine dikkat vurgu yaparak şunları belirterek: “Sektörümüzün katma değerini artırmak için çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz. İhracatımızın artması için sektörün tabanının da gelişmesi gerektiğine inanıyor, bunun için önemli adımlar atıyoruz. Türk mücevherinin yeni pazarlara ulaşması ve hak ettiği konuma erişmesi hedefiyle de girişimlerde bulunuyoruz. Yılın ikinci yarısında daha güçlü sonuçlar almayı hedefliyoruz.” şeklinde konuştu.

B2B FUAR İLE SADECE SEKTÖR PROFESYONELLERİ BİR ARAYA GELECEK

Mücevherat sektöründe faaliyet gösteren firmaları bir araya getirmek ve özellikle uluslararası pazarda faaliyetlerini sergilemek amacıyla düzenlenecek olan İstanbul Jewellery Show, ithalatçı ve ihracatçılara birliklere arama yaparak yeni alıcılar veya  iş ortakları bulmalarını kolaylaştıracak. müşteriler ve tedarikçiler için şartlar. Sektörün Türkiye ekonomisine katkısının ele alınacağı program, dünyanın farklı ülkelerinden  katılımcıları ağırlayacak.