İstanbul Havalimanı'nda 3'üncü pistin inşaatı tam gaz!
Dünyanın gözünün üstünde olduğu İstanbul Havalimanı, üçüncü pist yatırımı devam ediyor. Havalimanı 4 etapta tamamlanacak.
10.25 milyar euro yatırım maliyetiyle Türkiye Cumhuriyeti tarihinin tek kalemde yapılan en büyük altyapı yatırım projesi olan İstanbul Havalimanı açılışından bu yana 5 milyon yolcuya ulaştı. Havalimanının açılmasının ardından Türk Hava Yolları’nın zamanında kalkış süreleri de yüzde 93’ü buldu. Türkiye’nin stratejik konumunu daha da güçlendirecek olan İstanbul Havalimanı, gerek yapım süresi kısalığı gerekse ‘büyük göç’ diye adlandırılan Atatürk Havalimanı’ndan taşınmada hiçbir aksaklık yaşanmaması nedeniyle dünyanın dikkatini çekiyor, Almanya’dan İngiltere’ye birçok ülkede İstanbul Havalimanı tartışması hala sürüyor.
Sabah'ta yer alan habere göre, toplam 4 etapta tamamlanacak havalimanı, 90 milyon yolcu kapasiteli terminal binası, 2 bağımsız paralel pist, taksi yolları, apron-terminal binası, hava trafik, haberleşme ve meteoroloji sistemleri ile diğer hizmet binaları faaliyete geçti. Birinci etap ikinci aşaması inşaatı devam eden 3'üncü bağımız pistin devreye girmesiyle tamamlanacak. İlerleyen etaplarda ek terminal binaları ve pistlerle yıllık yolcu kapasitesi 200 milyona ulaşacak. Tüm fazları tamamlandığında her türlü uçak tipinin operasyonuna uygun toplam 6 bağımsız pisti olacak 350’den fazla destinasyona uçuş imkanı sunacak.
İstanbul Havalimanı’nın yapımına başlanılmasından bugüne kadar geliştirme süreci ve testleri zorlu şantiye şartlarında tamamlanan Ford Trucks 4142XD inşaat kamyonu dayanıklılığı ve verimliliği ile öne çıkıyor. Zorlu zeminlerde sürüşü kolaylaştıran lastiklerinden uzun ömürlü çift diskli kavramaya, güçlendirilmiş arka süspansiyon sisteminden yakıt tankı koruyucusuna kadar her parçasıyla sağlamlık ve üstün performans sağlayan Ford Trucks 4142XD inşaat kamyonu, İstanbul Havalimanı inşaatında güvenilir bir iş ortağı olduğunu gösterdi.
80 Eyfel Kulesine bedel
1.4 milyon metrekarelik terminal binası 8 adet Ankara Esenboğa Havalimani’na tekabül ederken, burada kullanılan 640 bin ton çelikle 80 adet Eyfel Kulesi inşa edilebiliyor. İnşaat için kullanılan 6 milyon 700 bin metreküplük betonla 28 adet Yavuz Sultan Selim Köprüsü yapılabiliyor. 450 bin metrekarelik çatı kaplaması 64 adet futbol sahası çatısı kapatılabiliyor. Yeraltı suları ve güneş enerjisi havalimanın doğal kaynakları arasında yer alıyor. Bu sayede yılda 33.2 milyon TL tasarruf edilecek. Bir uçuş noktasının ötesinde hayatın 7/24 aktif olacağı İstanbul Havalimanı’nda en önemli önceliklerden biri, yolcu konforunu ve alışveriş deneyimini kusursuz hale getirmek.