Sektörel

İstanbul İçin İşbirliği Platformu Kuruluyor!

İstanbul’ un Marka Değerinin Arttırılması İçin Gayrimenkul Sektörü Harekete Geçti. Kamu - özel sektör işbirliğiyle farklı uzmanlıkların ve disiplinlerin bir araya getirilerek İstanbul İçin İşbirliği Platformu kurulacak...

CNR EXPO Emlak 2013 fuarında gerçekleştirilen ‘İstanbul’un Marka Kent Yolculuğu’ başlıklı panelde Cushman & Wakefield Ülke Başkanı Haluk Sur, Global Magic Brands CEO’su Ömer Şengüler ve GİSP Başkan Yardımcısı/EA İnşaat Genel Müdürü Hakan Gümüş İstanbul’un makro ölçekli gayrimenkul projelerini ve yurtdışındaki İstanbul algısını tartıştı. 


Küresel rekabet ortamında ülkelerden çok şehirlerin ön plana çıktığı bir ortamda İstanbul’un, diğer dünya şehirleri arasında üst sıralarda yerini nasıl alabileceğine odaklanan konuşmacılar, İstanbul’un uluslararası ortamda kentsel marka algısının yönetilmesi ve 'Marka Kent Ajansı'nın kurulması yönünde yorumlar yaptı. Olimpiyat, EXPO adaylığı ve benzeri uluslararası bir çok oylamada Türkiye’deki kentlerin arzu edilen oyları alamıyor olmasının uzun soluklu tanıtım çalışmalarının yapılmamasından kaynaklandığını belirten Haluk Sur, “İstanbul” markasının daha iyi bir noktaya yükseltilmesi için mutlaka kamu desteğinin devreye girmesi gerektiğini belirtti. 


Kişi başına düşen yeşil alan miktarının azlığı, 1/1 ölçeğinde alınması gereken tasarım kararları, engelli rampası, sürekliliği olan yaya dolaşımı gibi konuların yanında tarihi yarımadanın bir master plan dahilinde tasarlanması, 3. Köprü, 3. Havaalanı gibi büyük çaplı ulaşım ve gayrimenkul projelerinin de tek bir İstanbul algısına hizmet etmesi gerektiği konuşuldu. 


Kamu - özel sektör işbirliğiyle  farklı uzmanlıkların ve disiplinlerin bir araya getirilerek, yol haritası çıkaracak 'İstanbul İçin İşbirliği Platformu'nun kurulacağı belirtildi.