28 / 11 / 2024

İstanbul İl Özel İdaresi, Vatan Caddesi'ne taşındı!

İstanbul İl Özel İdaresi, Vatan Caddesi'ne taşındı!

Sabri Kaya, “Kamu kurumlarının tarihi yarımadadan çıkmasına öncülük ettik” dedi




İstanbul’a başta eğitim ve sağlık olmak üzere sosyal hizmetler, kültür, spor, tarım, güvenlik gibi alanlarda özel hizmet sunan İstanbul İl Özel İdaresi, yeni hizmet binasına taşındı. İstanbul İl Genel Meclisi ile birlikte yeni binasında hizmete başlayan İl Özel İdaresi daha önce bu hizmetleri 6 ayrı binada sürdürüyordu.

Yeni hizmet binasında ilk kez toplanan İstanbul İl Genel Meclisi Ağustos ayı toplantılarında söz alan ve bir konuşma yapan İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Sabri Kaya, eski hizmet binasının Sultanahmet’te olduğunu hatırlatarak “Sultanahmet’i çok özleyeceğiz ama kamu kurumlarının tarihi yarımadadan çıkmasının ihtiyaçtan da öte, tarihe ve tarihi mirasa karşı bir borç olduğunu düşünüyoruz.” dedi.

“Gelişim ve değişim süreci”

21. Yüzyılda Kamu yönetiminden, bilim ve teknolojiye kadar her alanda çok önemli bir değişim ve gelişim süreci yaşandığını anımsatan Genel Sekreter Sabri Kaya, 5302 Sayılı İl Özel İdaresi kanunun yürürlüğe girmesiyle İl Özel İdarelerinin, gerçekleştirdikleri hizmetler, sergiledikleri vizyon ve üstlendikleri misyon ile saydam, hesap verme yükümlülüğü olan, verimli, etkin ve kaliteli hizmet sunan bir yapıya kavuşarak yerinden yönetim anlayışına güzel bir temsil örnek teşkil ettiklerini söyledi.

İstanbul İl Özel İdaresi’nin bugüne kadar 6 farklı binada hizmet yürütmesinin yaşattığı sıkıntı ve sorunlara değinen İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Sabri Kaya, artık tüm birimleri ve İl Genel Meclisi il aynı binadan İstanbul’a özel hizmet sunmaya devam edecek olmanın mutluluğunu yaşadıklarını sözlerine ekledi.

“Akıllı Bina, kültür ve sanat etkinliklerine de ev sahipliği yapacak”

Vatan Caddesi üzerinde yeni binasında hizmete başlayan yeni İl Özel İdaresi ve İstanbul İl Genel Meclisi hizmet binası hakkında bilgiler veren Genel Sekreter Sabri Kaya, yeni binada; 316 kişilik İl Genel Meclisi Salonu, 200, 120 ve 60’ar kişilik parti grup toplantı salonları, grup başkan odaları, grup yönetim odaları, meclis üyesi çalışma odaları, kütüphane, çalışma ofisleri, yönetim ofisleri, berber, kuaför, yemekhane ve sosyal alanlar bulunduğunu açıkladı.

Akıllı bina teknolojisi ile inşa edilen yeni İl Özel İdaresi hizmet binası, güvenlik ve şeffaflık ile birlikte ele alınmış, simültane çeviriler de dahil olmak üzere bir çok vizyon ihtiyaçlar öngörülerek çözümlenmiştir. Geniş fuaye alanları ile kültür ve sanat etkinliklerine de ev sahipliği yapacak olan yeni hizmet binası; ses, ışık ve kayıt sistemleri ile data altyapısında son teknolojik cihaz ve sistemleri içinde barındırıyor.

Hizmet binasının yapımının uzamasına da değinen Genel Sekreter Kaya, “çok büyük ve önemli projeleri hayata geçirmiş olan bir kurum olarak, bugüne kadar hiçbir proje veya hizmette karşılaşmadığımız şanslıklarla kendi hizmet binamızın yapımında karşılaştık” dedi.

“Sultanahmet’i çok özleyeceğiz ama tarihi mirasa karşı bu konuda borçluyduk…”

İl Özel İdaresi’nin uzun yıllar Sultanahmet’te, Yerebatan Sarayı’nın bulunduğu cadde üzerinde hizmet verdiğini hatırlatan Genel Sekreter Sabri Kaya, “Sultanahmet’ten, tarihi yarımadadan, Suri Sultani’den ayrılmak kolay olmadı, Sultanahmet’i çok özleyeceğiz” dedi.

Kamu kurumlarının tarihi yarımadadan çıkmasının ihtiyaçtan da öte, tarihe ve tarihi mirasa karşı bir borç olduğunu hatırlatan Genel Sekreter Sabri Kaya, İl Özel İdaresi’nin bu misyona öncülük ettiğini söyledi. Eski hizmet binasının aylık 400.000 TL karşılığında kiralandığını açıklayan Kaya, eski İl Genel Meclisi binasının ise yıkılarak yeşil alan ve parka dönüştürüleceğini açıkladı. Yeni hizmet binasının yapımında emeği geçenlere teşekkür ederek sözlerini tamamlayan İl Özel İdaresi Genel Sekreter Sabri Kaya, yeni hizmet binasının açılışının ise ileri bir tarihte yapılacağını açıkladı.

---
İstanbul İl Özel İdaresi akıllı binada

Daha önce hizmetlerini altı ayrı binada sürdüren İstanbul İl Özel İdaresi, Vatan Caddesi üzerindeki yeni ve ‘akıllı’ hizmet binasına taşındı. Eğitim, sağlık, sosyal hizmetler, kültür, spor, tarım ve güvenlik gibi alanlarda hizmet sunan İstanbul İl Özel İdaresi, yeni binada İl Genel Meclisi ile birlikte çalışacak.
Yeni hizmet binasındaki toplantıda bir konuşma yapan İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Sabri Kaya, eski hizmet binasının Sultanahmet’te olduğunu hatırlatarak “Sultanahmet’i çok özleyeceğiz ama kamu kurumlarının tarihi yarımadadan çıkması gerekiyor. Bu durum ihtiyaçtan da öte tarihi mirasa karşı bir borç” dedi.
Gelişim ve değişim süreci olarak değerlendirilen 21. yüzyılda kamu yönetiminden, bilim ve teknolojiye kadar birçok alanda önemli değişimler yaşandığını anımsatan Kaya, bu güne kadar altı farklı binada hizmet yürütmenin güçlüklere değindi.

Artık tüm birimleri ve İl Genel Meclisi ile aynı binadan İstanbul için çalışacaklarının altını çizen Kaya, “Şu anda kullandığımız bina akıllı bina olarak tasarlandı. Bizimle birlikte kültür ve sanat etkinliklerine de ev sahipliği yapacak” şeklinde konuştu.

Vatan Caddesi üzerinde hizmete giren yeni İl Özel İdaresi ve İstanbul İl Genel Meclisi hizmet binası hakkında bilgiler veren Kaya, “Yeni binada 316 kişilik İl Genel Meclisi Salonu, farklı büyüklükte parti grup toplantı salonları, makam odaları, meclis üyesi çalışma odaları, kütüphane, ofisler ve sosyal alanlar mevcut” dedi.
Emlakkulisi


Geri Dön