26 / 12 / 2024

İstanbul, İran ve Kafkasya mega otoyolla bağlanacak

İstanbul, İran ve Kafkasya mega otoyolla bağlanacak

Karayolları Genel Müdürlüğü, 1.625 kilometrelik bir otoyolla İstanbul'u İran ve Kafkasya'ya bağlayacak



Karayolları Genel Müdürlüğü, Türkiye'nin sanayi, finans ve yönetim merkezleri İstanbul ve Ankara'yı, İran ve Kafkaslar'a dev bir otoyol ağıyla bağlayacak mega bir proje üzerinde çalışıyor. Proje tamamlandığında, Avrupa ülkeleri de Türkiye üzerinden Ortadoğu, Orta Asya ve Kafkasya'ya otoyol ağıyla kesintisiz erişim olanağına da kavuşacak. Türkiye, doğudan batıya, batıdan doğuya taşımacılık yapan araçların 'geçiş ülkesi' konumuyla önemli maddi avantajlar sağlayacak. Ulaştırma Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü'nün gelecek 10 yılda inşa edeceği mega otoyol projelerine ilişkin raporunda yer alan bilgilere göre Karayolları Genel Müdürlüğü, mevcut otoyol ağına 2023 yılına kadar 5 bin 38 kilometre ekleyecek. Karayolları Genel Müdürlüğü'nün gelecek döneme damga vuracak otoyol projelerinin başında İstanbul ve Ankara'yı İran ve Kafkaslar'a bağlayacak bin 625 kilometre uzunluğundaki otoyol geliyor. Söz konusu projelerin tamamlanmasıyla Türkiye'nin önemli sanayi, ticaret, turizm ve tarım merkezleri birbirine otoyolla bağlanacak. Avrupa ülkeleri de Türkiye üzerinden Ortadoğu, Orta Asya ve Kafkasya'ya otoyol ağıyla kesintisiz erişim olanağına da kavuşacak. Türkiye, 'geçiş ülke' konumuyla önemli maddi avantajlar sağlayacak.
Olcay Aydilek/Sabah

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Türkiye otoyol atağına kalktı

On yıla kadar, onbir tane otoyol tamamlayacak olan Ulaştırma Bakanlığı, Edirne'den, İran ve Kafkaslara uzanacak bin 625 kilometre uzunluğunda dev bir proje üzerinde çalışmalara başladı
 
Ulaştırma Bakanlığı, Edirne'den kesintisiz İran ve Kafkaslara uzanacak bin 625 kilometre uzunluğunda dev bir otoyol projesi üzerinde çalışmalara başladı. Proje tamamlandığında, Avrupa ülkeleri de Türkiye üzerinden Ortadoğu, Orta Asya ve Kafkasya'ya otoyol ağıyla kesintisiz erişim sağlanacak. Avrupa ve Asya karayolu ulaşımında en kısa güzergah olan Türkiye, geçiş ülkesi olarak büyük gelir elde edecek. Ulaştırma Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü, gelecek 10 yılda yapılması planlanan otoyol projelerini belirledi.

2023'E KADAR 5 BİN KM

Buna göre Karayolları Genel Müdürlüğü, mevcut otoyol ağına 2023 yılına kadar 5 bin 38 kilometre yeni otoyol ekleyecek. Karayolları Genel Müdürlüğü'nün gelecek döneme damga vuracak otoyol projelerinin başında Avrupa-Asya arasında kesintisiz otoyol bağlantısını sağlayacak bin 625 kilometre uzunluğundaki otoyol geliyor. Projelerin tamamlanmasıyla, Türkiye'nin önemli sanayi, ticaret, turizm ve tarım merkezleri birbirlerine otoyolla bağlanacak. Avrupa ülkeleri de Türkiye üzerinden Ortadoğu, Orta Asya ve Kafkasya'ya otoyol ağıyla kesintisiz erişim olanağına da kavuşacak. Türkiye, doğudan-batıya, batıdan-doğuya taşımacılık yapan araçların 'geçiş ülke' konumuyla önemli maddi avantajlar sağlayacak.

AB YAKALANACAK

Ulaştırma Bakanlığı'nın hazırladığı otoyol raporuna göre, projelerin tamamlanmasıyla Türkiye'nin otoyol ağı 7 bin 276 kilometreye çıkacak. Raporda, "Bu durumda 1000 kilometre kareye düşen 2.5 kilometre otoyol uzunluğu 8.8 kilometreye yükselecek. Avrupa Birliği'ni oluşturan ilk 15 ülkenin ortalaması olan 17 kilometrenin yarısına, tüm üye ülkelerin ise ortalama değerine ulaşılmış olacak. ANKARA

10 YILDA YAPILMASI PLANLANAN OTOYOLLAR

Gebze-İzmir Otoyolu, 421 kilometre, (ihalesi tamamlanmak üzere)

Kuzey Marmara Otoyolu, 361 kilometre, (yıl sonuna kadar ihalesine çıkılacak)

Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu 433 kilometre,

Aydın-Denizli-Antalya Otoyolu 335 kilometre,

Ankara-İzmir Otoyolu 549 kilometre,

Sivrihisar-Bursa Otoyolu 202 kilometre,

Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu 120 kilometre,

Afyon-Burdur-Antalya Çevre Otoyolu 345 kilometre,

Ankara-Pozantı Otoyolu 287 kilometre,

Şanlıurfa-Habur Otoyolu 360 kilometre,

İstanbul ve Ankara'yı İran ve Kafkaslara bağlayacak otoyol bin 625 kilometre.
Hamdi Ateş/Yenişafak


Geri Dön