İstanbul-İzmir Otoyolu'nun yüzde 52'si tamamlandı!
İstanbul ile İzmir arası ulaşımı 3,5 saate indirecek olan 433 kilometre uzunluğundaki Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu'nun yüzde 52'si tamamlandı. Şu ana kadar projeye 11,2 milyar lira harcandı.
Yaklaşık 8 bin personelin görev aldığı, bin 568 iş makinesinin kullanıldığı projede çalışmalar son sürat devam ederken, şu ana kadar projeye 11,2 milyar lira harcandı.
AA muhabirinin Karayolları Genel Müdürlüğünden edindiği bilgilere göre, İzmit Körfez Geçişi ve bağlantı yolları dahil 384 kilometresi otoyol, 49 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere 433 kilometre uzunluğundaki projenin çalışmaları aralıksız sürüyor.
Projenin en önemli kısımlarından olan ve dünyanın en büyük orta açıklığa sahip asma köprüleri arasında 4. sırada yer alan İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü çalışmaları, iş programına uygun olarak devam ediyor. 252 metre kule yüksekliği, 35,9 tabliye genişliğine sahip köprünün bin 550 metre orta açıklığı ile toplam 2 bin 682 metre boyunda olacağı belirtiliyor.
Asma köprü çelik kule bloklarında nihai kot olan +252 metreye ulaşılırken, ana kablo montajı devam eden köprünün tabliye montajına ise bu ay içerisinde başlanacak.
İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün Mart 2016 sonuna kadar yapım çalışmalarının tamamlanarak trafiğe açılması hedefleniyor.
Tüneller
Proje kapsamında Türkiye'nin en uzun otoyol tüneli olma özelliğine sahip Samanlı Tüneli'nde de çalışmalar büyük ölçüde tamamlandı.
Toplam 3 bin 590 metre uzunluğundaki 2 tüpten oluşan Samanlı Tüneli'nin kazı, nihai beton, elektrik, elektronik, elektromekanik işleri ve bitümlü sıcak karışım kaplama çalışmaları bitti.
Bin 250 metre uzunluğunda iki tüpten oluşan Selçukgazi Tüneli'nde de çalışmaların yüzde 89'unun tamamlandığı ifade edildi.
Bin 605'er metrelik iki tünelin yer aldığı Belkahve Tüneli'nde ise kazı destekleme çalışmalarının tamamlandığı, nihai beton kaplama çalışmalarının da devam ettiği kaydedildi.
14 betonarme viyadükte çalışmalar sürüyor
Gebze-Bursa kesiminde 6, Bursa-Balıkesir-Kırkağaç-Manisa kesiminde 6, Kemalpaşa-İzmir kesiminde ise 2 olmak üzere 14 betonarme viyadükte çalışmalar hızla ilerliyor.
Gebze-Orhangazi-Bursa, Bursa-Balıkesir-Kırkağaç, Manisa İl Sınırı-İzmir arasındaki kesimlerde toprak işleri, sanat yapıları ve üst yapı çalışmaları sürdürülüyor.
İzmir-Turgutlu-Kemalpaşa arasındaki 5,2 kilometrelik bağlantı yolu 20 Ekim 2015'de trafiğe açılırken yıl sonu itibarıyla ise Altınova-Gemlik kesiminin hizmete girmesi hedefleniyor.
11 milyar lira harcandı
Tüm güzergahlardaki kamulaştırma çalışmalarında alan bazında yüzde 95, yapım çalışmalarının devam ettiği Gebze-Gemlik kesiminde yüzde 90, Gebze-Orhangazi-Bursa kesiminde yüzde 82, Kemalpaşa ayrımı-İzmir kesiminde yüzde 75 olmak üzere projenin tamamında yüzde 52 fiziksel gerçekleşme sağlandı.
Görevli şirket tarafından 3 milyar 330 milyon dolarlık iş yapılırken, Karayolları Genel Müdürlüğünce kamulaştırma çalışmalarına 1 milyar 742 milyon lira harcama yapıldı.
Yaklaşık 8 bin personel, bin 568 iş makinesinin çalıştığı projede şu ana kadar kamulaştırma da dahil olmak üzere 11 milyar 233 milyon lira harcandı.
AA
Haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...
İstanbul ile İzmir arası ulaşımı 3,5 saate indirecek olan 433 kilometre uzunluğundaki Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu'nun yüzde 52'si tamamlandı. Yaklaşık 8 bin personelin görev aldığı, bin 568 iş makinesinin kullanıldığı projede çalışmalar son sürat devam ederken, şu ana kadar projeye 11,2 milyar lira harcandı.
Karayolları Genel Müdürlüğünden edinilen bilgilere göre, İzmit Körfez Geçişi ve bağlantı yolları dahil 384 kilometresi otoyol, 49 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere 433 kilometre uzunluğundaki projenin çalışmaları aralıksız sürüyor.Projenin en önemli kısımlarından olan ve dünyanın en büyük orta açıklığa sahip asma köprüleri arasında 4. sırada yer alan İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü çalışmaları, iş programına uygun olarak devam ediyor. 252 metre kule yüksekliği, 35,9 tabliye genişliğine sahip köprünün bin 550 metre orta açıklığı ile toplam 2 bin 682 metre boyunda olacağı belirtiliyor. Asma köprü çelik kule bloklarında nihai kot olan +252 metreye ulaşılırken, ana kablo montajı devam eden köprünün tabliye montajına ise bu ay içerisinde başlanacak. İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün Mart 2016 sonuna kadar yapım çalışmalarının tamamlanarak trafiğe açılması hedefleniyor.
Yeni Şafak
Bu haber Sabah Gazetesi'nde şöyle yer aldı:
İstanbul ile İzmir arasını 3,5 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu çalışmalarında yüzde 52 fiziksel gerçekleşme sağlandı. Projede şimdiye kadar 11.2 milyar lira harcandı
İstanbul-İzmir arası ulaşımı 3,5 saate indirecek olan 433 kilometre uzunluğundaki Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu'nun yüzde 52'si tamamlandı. Yaklaşık 8 bin personelin görev aldığı, bin 568 iş makinesinin kullanıldığı projede çalışmalar son sürat devam ederken, şu ana kadar projeye 11,2 milyar lira harcandı. İzmit Körfez Geçişi ve bağlantı yolları dahil 384 kilometresi otoyol, 49 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere 433 kilometre uzunluğundaki projenin çalışmaları aralıksız sürüyor. Projenin en önemli kısımlarından olan ve dünyanın en büyük orta açıklığa sahip asma köprüleri arasında 4. sırada yer alan İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü çalışmaları, iş programına uygun olarak devam ediyor. 252 metre kule yüksekliği, 35,9 tabliye genişliğine sahip köprünün bin 550 metre orta açıklığı ile toplam 2 bin 682 metre boyunda olacağı belirtiliyor. Asma köprü çelik kule bloklarında nihai kot olan +252 metreye ulaşılırken, ana kablo montajı devam eden köprünün tabliye montajına ise bu ay içerisinde başlanacak. İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün Mart 2016 sonuna kadar yapım çalışmalarının tamamlanarak trafiğe açılması hedefleniyor. Proje kapsamında Türkiye'nin en uzun otoyol tüneli olma özelliğine sahip Samanlı Tüneli'nde de çalışmalar büyük ölçüde tamamlandı. Toplam 3 bin 590 metre uzunluğundaki 2 tüpten oluşan Samanlı Tüneli'nin kazı, nihai beton, elektrik, elektronik, elektromekanik işleri ve bitümlü sıcak karışım kaplama çalışmaları bitti. Bin 250 metre uzunluğunda iki tüpten oluşan Selçukgazi Tüneli'nde yüzde 89'u tamamlandı.
TÜNEL DE BİTİYOR
Bin 605'er metrelik iki tünelin yer aldığı Belkahve Tüneli'nde ise kazı destekleme çalışmalarının tamamlandığı, nihai beton kaplama çalışmalarının da devam ettiği kaydedildi. Gebze-Bursa kesiminde 6, Bursa-Balıkesir-Kırkağaç- Manisa kesiminde 6, Kemalpaşaİzmir kesiminde ise 2 olmak üzere 14 betonarme viyadükte çalışmalar hızla ilerliyor. Gebze-Orhangazi-Bursa, Bursa- Balıkesir-Kırkağaç, Manisa İl Sınırı-İzmir arasındaki kesimlerde toprak işleri, sanat yapıları ve üst yapı çalışmaları sürdürülüyor. İzmir-Turgutlu-Kemalpaşa arasındaki 5,2 kilometrelik bağlantı yolu 20 Ekim 2015'de trafiğe açılmıştı. Bu yıl sonu itibarıyla ise Altınova- Gemlik kesiminin hizmete girmesinin hedeflendiği bildirildi.
Haber Sabah Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı....
İzmir-İstanbul Otoyol projesinin yüzde 52'si tamamlandı. Şu ana kadar 11.2 milyar liranın harcandığı projede her geçen gün iki kent biraz daha yaklaşıyor. Otoyol, İstanbul ile aradaki mesafeyi 3.5 saate düşürecek
İzmir-İstanbul Otoyol Projesi İzmir'i kalkındıracak olan proje olarak görülürken, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın girişimleri ile yüksek sesle konuşulur hale gelen İzmir Körfez Tüp Geçit Projesi'nin hayata geçmesi durumunda kentin çehresi değişecek. Kentin yakın gelecekte gelişerek güçleneceğini belirten İzmir Valisi Mustafa Toprak, "İzmir'e ulaştırma alanında son yıllarda yapılan yatırımlar ile gelişmiş bir ulaşım alt yapısına kavuştu. İzmir yeni projeler ile güçlenecektir" dedi. İzmir ile İstanbul'un karayolu ile 3,5 saate inecek olması kentin ekonomik anlamda söz sahibi olmasını sağlayacak. Ülke ekonomisinin büyük bölümünün oluştuğu Marmara ve Ege Bölgeleri'nin ekonomik canlılığına büyük katkılar sağlaması öngörülüyor.
KENT GELİŞECEK VE GÜÇLENECEK
İzmir Valisi Mustafa Toprak, "İzmir son yıllarda ulaştırma alanında gerçekleştirilen yatırım ve hizmetlerle gelişmiş bir ulaşım alt yapısına kavuşturuldu. Kentin hem çevresi ile hem de dünya ile bağlantısı güçlendirildi. Bunu taçlandıracak en önemli proje ise İzmir-İstanbul Otoyol'u oldu. Projenin mali portresi, 6,5 milyon Dolar gibi büyük bir maliyetten oluşmaktadır. Bu haliyle Türkiye'nin en büyük Yap-İşlet-Devret projesi olduğunu biliyoruz. İzmir ve yöresinin eşsiz doğal, kültürel ve tarihi güzellikleri, uygun iklim koşulları, tüm yıla yayılabilen turizm olanakları, konaklama ve ulaşım altyapısı ile birçok turizm için geniş imkânları bulunmaktadır. Turizm alanlarındaki tahsislerin gerçekleşmesiyle birlikte İstanbul ve hinterlandının İzmir'e 3 saat gibi bir mesafeye yakınlaşması İzmir turizmine büyük ivme kazandıracaktır. Serbest bölgeleri, teknoloji geliştirme bölgeleri ve organize sanayi bölgeleri ile sanayisi güçlenecektir" dedi. İzmir şehiriçi ulaşımında oluşan darboğazın aşılmasında entegre ve modern ulaşım projelerine ihtiyaç duyulduğunu ifade eden Vali Toprak " İzmir kent geçişinin bütünlüğünü sağlayacak ve kent içi trafik yoğunluğu azaltılarak trafik güvenliği arttırılacak İzmir Körfez Geçişi Projesi'dir. 12 km uzunluğundaki körfez geçiş projesi 52 km'lik çevre yolunu 40 km kısaltacaktır" diye konuştu.
Sabah
Bu haber Yeni Asır Gazetesi'nde şöyle yer aldı:
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, cumartesi günü İzmir'in devam eden yatırımlarını yerinde inceleyecek. Cuma akşamı İzmir'e gelecek olan Bakan Binali Yıldırım, İzmir Ticaret Odası'nın Hilton Oteli'nde yapılacak olan 130. kuruluş yıldönümü resepsiyonuna katılacak. Cumartesi sabahı basın temsilcileriyle bir araya gelecek olan Yıldırım, İzmir'de hükümetin devam eden yatırımlarını yerinde inceleyecek. Yıldırım, incelemenin ardından öğle saatlerinde İzmir'den Ankara'ya dönecek.
Otoyolun yüzde 52'si tamam
İstanbul ile İzmir arası ulaşımı 3.5 saate indirecek olan 433 kilometre uzunluğundaki Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu'nun yüzde 52'si tamamlandı. 8 bin personelin görev aldığı, bin 568 iş makinesinin kullanıldığı proje için şu ana kadar 11,2 milyar lira harcandı. Projenin en önemli kısmı olan İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü çalışması ise devam ediyor. 252 metre kule yüksekliği olan köprü toplam 2 bin 682 metre boyunda olacak. Köprünün Mart 2016 sonuna kadar yapım çalışmalarının tamamlanarak trafiğe açılması hedefleniyor. Proje kapsamında Türkiye'nin en uzun otoyol tüneli olma özelliğine sahip Samanlı Tüneli'nde de çalışmalar büyük ölçüde tamamlandı. Gebze-Bursa kesiminde 6, Bursa-Balıkesir- Kırkağaç-Manisa kesiminde 6, Kemalpaşaİzmir kesiminde ise 2 olmak üzere 14 betonarme viyadükte çalışmalar hızla ilerliyor. Tüm güzergahlardaki kamulaştırma çalışmalarında alan bazında yüzde 95, yapım çalışmalarının devam ettiği Gebze-Gemlik kesiminde yüzde 90, Gebze-Orhangazi-Bursa kesiminde yüzde 82, Kemalpaşa ayrımı-İzmir kesiminde yüzde 75 olmak üzere projenin tamamında yüzde 52 fiziksel gerçekleşme sağlandı.
Yeni Asır
Haber Tuna Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...
Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu çalışmaları son hız devam ediyor. Orhangazi kısmındaki çalışmalar son aşamaya gelirken yetkililer; Proje kapsamında 5,7 milyon m3 kazı, 4,1 milyon m3 dolgu, 2 adet viyadük, taş kolon, 18 adet alt geçit bulunduğunu bildirdi. Asfalt kaplama çalışmalarının yanı sıra otoyolda bariyer çalışmaları da başladığı yetkililer tarafından ifade edilirken; projede hiçbir aksama olmadığı ve hatta bazı kesimlerde beklentinin çok üzerinde hızlı ilerleme kaydedildiği belirtildi. Orhangazi-Altınova kesiminin yıl sonu itibari ile hizmete girmesi hedefleniyor.
Cumhuriyet tarihinin en büyük projesi olarak değerlendirilen Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Orhangazi kısmındaki çalışmalar son hızıyla devam ediyor. Karsak ve Orhangazi giriş gişelerinin de hazırlandığı çalışmalarda projenin %52’sinin tamamlandığı bildirildi. Yaklaşık 8 bin personelin görev aldığı, bin 568 iş makinesinin kullanıldığı projede çalışmalar son sürat devam ederken, şu ana kadar projeye 11,2 milyar lira harcandı. Karayolları Genel Müdürlüğünden edindiği bilgilere göre, İzmit Körfez Geçişi ve bağlantı yolları dahil 384 kilometresi otoyol, 49 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere 433 kilometre uzunluğundaki projenin çalışmaları aralıksız sürüyor.
SAMANLI TÜNELİ’NDE ÇALIŞMALAR TAMAM
Proje kapsamında Türkiye’nin en uzun otoyol tüneli olma özelliğine sahip Samanlı Tüneli’nde de çalışmalar büyük ölçüde tamamlandı. Toplam 3 bin 590 metre uzunluğundaki 2 tüpten oluşan Samanlı Tüneli’nin kazı, nihai beton, elektrik, elektronik, elektromekanik işleri ve bitümlü sıcak karışım kaplama çalışmaları bitti. Bin 250 metre uzunluğunda iki tüpten oluşan Selçukgazi Tüneli’nde de çalışmaların yüzde 89’unun tamamlandığı ifade edildi. Bin 605’er metrelik iki tünelin yer aldığı Belkahve Tüneli’nde ise kazı destekleme çalışmalarının tamamlandığı, nihai beton kaplama çalışmalarının da devam ettiği kaydedildi.
MAKYOL’DAN PROJE DETAYLARI
Projeyi üstlenen Makyol firması projenin detaylarını resmi internet sitesinden verdi. Detaylarda; Gebze-İzmir Otoyolu kapsamındaki 33,5 km otoyol projesinde 20 milyon m3 toprak işi, 7 adet viyadük, 1 adet tünel, 18 adet köprü, 16 adet alt geçit köprüsü, 79 adet kutu menfez yapımı bulunmaktadır. Yap-İşlet-Devret Projesi kapsamında Dünyanın dördüncü Avrupa’nın ikinci en uzun asma köprüsü projelendirilip inşaa edilmektedir. Proje kapsamında 377 km otoyol ve 44 km bağlantı yolu olmak üzere toplam 421 km otoyol yapılmakta olup, 5 firmadan (Nurol-Astaldi-Makyol-Özaltın-Göçay) oluşan ortaklık projenin yapımını üstlenmiştir. Toplam uzunluğu 2682 m, kuleler arası açıklığı 1550 m olan İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü, Güney Yaklaşım Viyadüğü, toplam uzunluğu 18212 m olan 29 adet viyadük 5142 m uzunluğunda 2 adet tünel ve 199 adet köprü de proje kapsaminda insa edilecektir. Denildi.
Serkan ÖZKUL/Tuna
Haber Hürriyet'te şöyle yer aldı;
ULAŞTIRMA Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, “İstanbul-İzmir otoyolu için şu ana kadar 1 milyar 750 milyon TL kamulaştırma parası olarak vatandaşa ödendi, yol için de 10 milyar 500 milyon TL ödeme yapıldı. Aşağı yukarı yüzde 45-50 arasında yolun bitmiş olduğunu söyleyebiliriz” dedi. Daha önce Yap-İşlet-Devret modeliyle Avrasya Tüneli inşaatına başlandığını ancak o projenin henüz devreye girmediğini anımsatan Yıldırım, şunları kaydetti: “Ondan sonra ilk proje İzmir’de olacak. O yüzden buraya hem bu konuda uzmanlığı olan hem de finansal güce sahip taliplileri bulmamız ve süreci başlatmamız gerekiyor. Şu anda projeyle ilgili ÇED çalışmaları devam ediyor. Birkaç ay daha bu konu devam edecek gibi gözüküyor. Projeyle ilgili özellikle İzmir Körfezi’nin içinde oluşturulan yapay ada ve o adanın fonksiyonları konusunda henüz alternatifler bitmiş değil. Burada da projeyi cazip hale getirmek için farklı düşünce ve görüşler var. Onlarla ilgili çalışmalar yapılıyor. Onu da ayrıca İzmir kamuoyuyla paylaşacağız. Bu bir ulaşım projesi, bunun yanında bir de İzmir için yaşam alanı oluşturma projesi de düşünmemiz lazım.”
Hürriyet