Sektörel

İstanbul, MIPIM'de 200 metrekarelik alanda tanıtıldı!

MIPIM 2015'te bin 200 metrekarelik alanda temsil edilen Türkiye, Fransa'nın parlayan yıldızı oldu. Kent tanıtım çalışmaları kapsamında ve firma stantlarında, 30 ülke heyeti ziyareti ve 2 bin 875 birebir görüşme gerçekleştirildi

Dünyanın en büyük gayrimenkul fuarı olan MIPIM 2015'te en büyük ilgiyi Türkiye ve Türk gayrimenkul sektörü çekti. Fransa'nın Cannes şehrinde 10-13 Mart'ta düzenlenen MIPIM'de Türkiye; 300 metrekarelik İstanbul Çadırı, Antalya, Balıkesir ve Ankara kent katılımları başta olmak üzere firmalarla birlikte toplam bin 200 metrekare alanda temsil edildi. Türkiye'nin kent tanıtım çalışmaları kapsamında ve firma stantlarında 30 ülke heyeti ziyareti ve 2 bin 875 birebir görüşme gerçekleştirildi. MIPIM Türkiye temsilcisi Alkaş'ın Genel Müdürü Yonca Aközer'in verdiği bilgiye göre; MIPIM'i Türkiye'den 721 katılımcı ziyaret etti, fuara Türkiye'den İstanbul, Ankara, Balıkesir ve Antalya kent olarak katıldı. Yonca Aközer, Türkiye'nin MIPIM'de geçmiş yıllarda Onur Ülkesi seçildiği gibi bu yıl da fuara damgasını vurduğunu söyleyerek, şunları kaydetti: "Ülkemizin tamamını temsil edemesek bile Türkiye potansiyeli ve enerjisiyle herkesi etkiledi. Uluslararası yatırımcılar, gayrimenkul sektöründeki hızımızı ve marka bilincimizi hissetti." 


FRANSA ÇIKARMASI 

Alkaş Yönetim Kurulu Başkanı Avi Alkaş da, 700'den fazla Türk yatırımcı ve sektörel uzmanın katıldığı fuarda hem İstanbul Çadırı'nda gerçekleştirilen yenilikler hem de katılımcı sayısıyla Fransa'ya çıkarma yapmış kadar olduklarını kaydetti. Alkaş, sözlerine şöyle devam etti: "MIPIM fuarının her ülke için olduğu gibi Türkiye için de yabancı yatırımcı tarafından çekim noktası haline gelmesi hepimizin önceliğini oluşturmaktadır. İstanbul Çadırı olağanüstü güzelliğinin yanı sıra, yeni teknoloji kullanımı ile yapılan sunumlarıyla fazlaca dikkat çekti. Altyapı ve gayrimenkul alanındaki dev projeler ise İstanbul maketiyle beraber hafızalarda yer etti. MIPIM'de sergilenen projelerimiz ile İstanbul'un, dolayısıyla da Türkiye'nin uluslararası platformda gayrimenkul pazarında yerli ve yabancı yatırımcılar ile beraber ilgi odağı haline geldiğini gözlemleyebiliyoruz."


BELEDİYELERDEN TANITIM ATAĞI

İstanbul Ticaret Odası'nın İstanbul Maketi dışında Beyoğlu Belediyesi de 11 metrekarelik maketiyle İstanbul'un kalbi olan Beyoğlu'nu tanıttı. Fuar kapsamında Beyoğlu Belediyesi'nin önderliğinde gerçekleştirilen özel kahvaltıya 60 Türk ve uluslararası yatırımcı katıldı. Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan, Beyoğlu bölgesine yatırım gerçekleştiren proje sahiplerinin bir araya gelerek kurduğu örnek bir çalışma olan 'Beyoğlu Investors Group' oluşumundan söz etti ve uluslararası yatırımcıları Türkiye'ye davet etti. Ankara'nın gelişen yüzü ise Türkiye pavilyonundaki 117 metrekarelik stant ile uluslararası yatırımcılara buluştu. Büyükşehir Belediyesi öncülüğünde fuarda yerini alan Balıkesir de, yeni lojistik, turizm, enerji alanlarındaki tüm gayrimenkul yatırım fırsatlarını uluslararası yatırımcıya aktardı.


Takvim