İstanbul Shopping Fest bu yıl 8,25 milyon TL ciro elde etti!
Bu yıl 8-30 Haziran tarihleri arasında üçüncü kez düzenlenen ve perakende, turizm, yeme-içme, ulaşım, konaklama gibi birden çok sektörü harekete geçiren İstanbul Shopping Fest (İSF), 8,25 milyon TL ciro elde etti...
Bu yıl 8-30 Haziran tarihleri arasında üçüncü kez düzenlenen ve perakende, turizm, yeme-içme, ulaşım, konaklama gibi birden çok sektörü harekete geçiren İstanbul Shopping Fest (İSF) süresince toplam alışveriş tutarı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 10 artarak 8.25 milyar liraya ulaştı. İstanbul Shopping Fest İcra Kurulu Başkanı Vahap Küçük, "Haziran'da düzenlenen İSF Gezi olaylarının yoğun yaşandığı döneme denk geldi. Yabancı kartlarla yapılan alışveriş tutarı geçen yıla göre yüzde 11 arttı. Toplam ciro ise geçen yıla göre yüzde 10 artarak 8 milyar 250 milyon TL'ye ulaştı" dedi.
İSF İcra Kurulu Başkanı Vahap Küçük, İSF Platform Başkanı ve Türkiye İhraca'tçılar Meclisi Başkam Mehmet Büyükekşi, Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Hüseyin Doğan, Kategori Mağazacıları Derneği Başkanı Alp Özpamukçu, Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği Başkanı Hulusi Belgü, İSF İcra Kurulu Üyeleri Hakan Kodal, Sinan Öncel ve Cem Eriç ile İSF Genel Müdürü Füsun Tavus'un katılımıyla Çırağan Sarayı'nda gerçekleşen toplantıda, festivalin Türkiye ve İstanbul turizmine ve ekonomisine olan etkisi rakamsal verilerle açıklandı.
İSF İcra Kurulu Başkanı Vahap Küçük, Bankalararası Kart Merkezi (BKM) verilerine göre İstanbul'da toplam alışverişin Haziran ayında yüzde 10 arttığını söyledi. Küçük, "Festival boyunca kart ve nakit harcamalardaki toplamı 8 milyar 250 milyon oldu. Bu rakam 2012'de 21 günde 7.5 milyar TL harcama olarak gerçekleşmişti. Bu yıl İSF organizasyonuna başladığımız zaman hedefimiz 8.5 milyar TL idi. Hepimizin bildiği gibi Gezi olayları ile İSF aynı döneme denk geldi. Bu olayların da etkisiyle, yüzde 10 artışla ciromuz 8.25 milyar TL'ye ulaştı" dedi.
Vahap Küçük; 23 günde yabancı kartlarla yaklaşık 450 milyon TL'lik alışveriş gerçekleştiğini açıklayarak şöyle devam etti: "İstanbul'a gelen yabancı ziyaretçi sayısındaki artış geçen yılın aynı ayına göre yüzde 2 oldu. Bu yıl bu sınırlı artışa rağmen, yabancı kartlarla yapılan alışveriş tutan yüzde 11 arttı. Bunda da, İSF olarak istikrarlı bir şekilde yurtdışı pazarlarda yürüttüğümüz tanıtım faaliyetlerinin etkili olduğunu düşünüyoruz." Çin ve Brezilya'dan sürpriz artış Başta Azerbaycan olmak üzere Türki Cumhuriyetlerin, Ortadoğu ve komşu ülkelerin ilk yılından bu yana İSF'ye büyük bir ilgi gösterdiğini belirten Vahap Küçük, bu yıl İSF öncesinde 40 ülkede tanıtım faaliyetleri gerçekleştirdiklerini ve iyi geri dönüş aldıklarını ifade etti.
Küçük, "2013 yabancı turist harcamalarına baktığımızda Azerbaycan'ın toplam alışverişten yüzde 12 ile en yüksek payı alan ülke olduğunu söyleyebiliyoruz. Bu yıl ülke bazında en önemli hareketliliğin yaşandığı, bir anlamda sürpriz yapan ülkeler ise yüzde 100 harcama artışı ile Çin ve yüzde 68 ile Brezilya oldu" diye konuştu.
Markalar İstanbul için birleşti Türkiye ekonomisine büyük katkı sağlayan İstanbul Shopping Fest bu yıl da İstanbul'un marka değerine katkı sağlamak isteyen kuruluşların işbirliğiyle hayata geçti. İSF, Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Kalkınma Bakanlığı himayesinde ve İstanbul Valiliği, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Türkiye İhracatçılar Meclisi, İstanbul Kalkınma Ajansı desteğiyle, 5 derneğin koordinasyonunda gerçekleşti.
Dünya Gazetesi