Ticari

İstanbul Shopping Fest deneyim kazandı, Haziran'da geliyor!

İstanbul, geçen yıl perakende sektörü için önemli bir etkinliğe imza atıp, önemli bir ilk gerçekleştirmişti

İstanbul Shopping Fest. Kültür ve Turizm Bakanlığı ve İstanbul Valiliği himayesinde, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin desteğinde Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği, Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği ile Birleşmiş Markalar Derneği tarafından düzenlenen "İstanbul Shopping Fest", geçen yıl 18 Mart-26 Nisan tarihleri arasında 41 alışveriş merkezi ile ünlü caddelerin katılımıyla gerçekleşmişti.

40 gün 40 gece, yüzde 30'lara varan indirim sloganıyla düzenlenen festival, alışverişi artırdı. Ancak her organizasyonun ardından yapıldığı gibi, 1. İstanbul Shopping Fest birçok eleştiriye de maruz kaldı. 40 gün 40 gece, hem tüketicileri hem de festivale katılan perakendecileri yordu. Yüzde 30'a varan indirim tüketiciyi memnun etmedi. Sezon başında düzenlendiği için özellikle yabancı markalar indirime katılmamıştı.

Mart-Nisan ayında yapıldığı için de soğuk ve yağışlı havaya maruz kalındı, dış ortamda yapılması planlanan birçok etkinlik yapılamadı. Bu yıl deneyimler kazanıldı.

Müşteri ve perakendeci anketleri yapıldı. Shopping Fest bu yıl 9-29 Haziran'da yapılacak. 20 gün sürecek, AVM'ler hafta içi normal saatlerinde kapanacak. Sadece hafta sonları 23.00'e kadar açık kalacak.

Üstelik bu yılki indirimler yüzde 50 olacak. Haziran'a denk geldiği için yabancı markaların da indirime katılması bekleniyor. Shopping Fest Eş Başkanı Hakan Kodal, "Geçen yıl bizim için bir ilkti. Bu yıl daha çok deneyim kazandık. Çok iyi bir festival olmasını hedefliyoruz" diyor.

Ekonomist