İstanbul Shopping Fest her hafta bir ev veriyor!
Dün İSF için bir araya gelen 100 perakendeci festival döneminde derneklerin kurduğu şirket aracılığıyla her hafta bir ev vermek için çalışmaya başladı
İstanbul Shopping Fest'e (İSF) 2 ay kala, 100'e yakın perakendeciyi bir araya getiren zirvede katılımcılara 'Ey perakendeci! İndirim oranına karar ver' mesajı verildi. Perakendeciler yüzde 8 tax free ile birlikte yüzde 20-25 oranında indirim yapmayı planlarken, Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği, Alşveriş Merkezi ve Perakendeciler Derneği ve Birleşmiş Markalar Derneği, İSF için kurduğu şirket aracılığıyla çekilişle haftada 1 ev verme planını anlattı. Bunun için sponsorlarla görüşülmeye başlandı. Daha önce araba kampanyaları yapacağı konuşulan sektör, bu kararla kampanya çıtasını yükseltti. 30 milyon dolara mal olması beklenen İSF bütçesi 70 milyon TL'ye çıktı. Markalara, 'Artık hazırlıklara başla arkadaş' diyen dernek yöneticileri patronlara, 'Bütçeni ayarla 'Aaa... Shopping Fest başlamış' deyip gecikme' dedi.
40 VİTRİN DAHA GELİYOR
3 saat süren zirvede Taksim Meydanı'nda kiralanan vitrine benzer 40 farklı vitrin üzerinde daha çalışıldığı konusunda bilgi verildi. Daha önce 300 bin dolara satılan vitrinin benzerleri pazarlanacak. Ama bu kez açıkartırma dışı bir yöntem belirlenecek. Dün Kanyon'da örnekleri sergilenmeye başlanan bu vitrinlerin taban alanı 5 metrekare.
Bu arada dün yapılan toplantıda Cem Boyner, Abdullah Kiğılı, Süleyman Orakçıoğlu, Yılmaz Yılmaz, Mehmet Nane, Hakan Kodal gibi isimler hazır bulundu.
AVM'lere tahta bacak paketleri
İOrka Grup Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu'na göre 2023 yılında, Sektör Shopping Fest döneminde gıda dışı harcamanın 10 milyar liraya çıkması bekleniyor. Bunun 4 milyar lirasının yabancıların harcama ¬larından oluşacağını ifade eden Orakçıoğlu, özellikle yabancıların ilgisini çekmenin şart olduğunu belirtti. Ayrıca AVM'lere 'İSF için fiyatları 3 bin TL ile 15 bin TL arasında değişen tahta bacak alternatifleri de sunuldu.
Habertürk/Ayşegül Akyarlı Güven