Genel

İstanbul Shopping Fest ile oteller dolacak!

18 Mart - 26 Nisan 2011 tarihlerinde gerçekleştirilecek İstanbul Shopping Fest için otellerdeki doluluk oranı şimdiden yüzde 80'lere ulaştı. Proje 300 bin kişiye iş kapısı açacak

İstanbul'u komşu ve çevre ülkeler nazarında alışveriş merkezi yapacak İstanbul Shopping Fest projesi için geriye sayım başlamış durumda. 18 Mart - 26 Nisan 2011 tarihleri arasında gerçekleştirilecek proje nedeniyle otellerdeki doluluk oranının şimdiden yüzde 80'lere ulaştığını belirten İstanbul Shopping Fest İcra Kurulu Eş Başkanı Yılmaz Yılmaz ile bu durumun istihdama ve insan kıymetlerine etkisini konuştuk:

İLAVE İSTİHDAM YAPILACAK İstihdama etkisi ne olacak

Mazağa çalışma saatinin uzaması ve İstanbul'un süslenmesi (gece-gündüz süslemesi) gibi etkilerle bizim sektörümüzde istihdamın bu sürede yüzde 20 ile 30 arasında artmasını tahmin ediyoruz. Yani 300 bin civarında ilave istihdam sözkonusu.

5 DİLDE İLETİşžİM AçILIMI Yurtdışından gelecek turisti karşılamak için insan kıymetlerini nasıl hazırlıyorsunuz

5 dilde iletişim yapmayı planlıyoruz. Bunlar: Türçe, Rusça, Farsça, Arapça ve İngilizce. Mağazaların müşterilere sunduğu teklifleri bu 5 dilde yazmalarını tavsiye edeceğiz. Ocak 15'te sektörün önde gelen aktörlerini biraraya getirerek gerekenleri tekrar gündeme getireceğiz. Burada çok önemli bir detay var: şžu anda o döneme ilişkin otellerdeki doluluk oranı yüzde 80. Otelciler, 'Sezon haricinde hiç bu kadar erken doluluk oranına ulaşmazdık' diyorlar. Dolayısıyla büyük bir ihtimalle beklediğimizden de yüksek bir taleple karşılaşacağız. Bu nedenle sektörlere 'Hazırlıklı olun' diyeceğiz. Personel başına 75-80 lira maliyetle toplam 12 saatlik eğitimler planlıyoruz. Bir sinema salonunda veririlen bu eğitimler diğer AVM'lerdeki sinemalarda izlenebili yor. İkincisini Ocak 2011'de yapacağız.

Yeni programlar açılıyor

Eğitimlere kaç kişi katılıyor ve içeriğinde ne tür konular var

İlkine 3 bin kişi katılmıştı. İkincisine daha yüksek olabilir. Eğitim içeriğinde de müşteri davranışları ve satış teknikleri gibi perakendeye dair her türlü konu var. İstanbul Moda Akademisi ile de orta kademe yöneticilere yönelik bir program yaptık. İlk programı bir sınıf için planlamıştık, ancak şimdi tekrarlayacağız. Bununla birlikte perekandeyi üniversite lerde önce yüksek lisans bazında, sonra da lisans olarak eğitim verilen bir meslek dalı haline gelmesi için çalşıyoruz. çünkü bu sektör, Türkiye'nin çalışma çağındaki 30 milyonluk nüfusunun yüzde 10'unu (3 milyon) istihdam ediyor. Böylesine büyük bir sektörün lisans seviyesinde eğitime konu olmaması büyük bir eksiklik. En öncelikle düzeltmemiz gereken bence budur. Son olarak Perakende Meslek Liseleri'ne BMD olarak çok ciddi destekler veriyoruz.

Yurtdışı için 50 bin profesyonel

Perakendede kariyer yapmayı düşünen geçlere tavsiyeleriniz neler

Markalarımız şu anda 24 ülkede var. Bir markanın 24 ülkede olması demek, perakende kadrosunda uluslararası alanda çalışacak 30-40 kişiyi istihdam etmesi demektir. Bunun için yabancı dil bilen, yüksek eğitimli ve uluslararası hukuka hakim profes yoneller gerekiyor. Bunu sadece firmaların yapması mümkün değil. Bu nedenle hem üniversitelerin bu konuda bölüm açması hem de İşžKUR gibi kurumların uluslarası boyutu da dikkate alması lazım. BMD olarak çok ciddi çalışıyoruz. çünkü 2023'e kadar Türk markalarının yurtdışında 20 bin mağaza açmasını hedefliyoruz. Bu 20 bin mağazanın her biri 2 Türk'e iş kapısı açsa (Oralarda çalışmak değil, burada merkez operasyonlarını idare etmek anlamında) 40-50 bin kişilik bir potansiyel gözüküyor. Bununla birlikte yurtdışında da çalışabilirler. Mesela bizim Romanya'daki mağaza müdürümüz, orada oturma izni olan bir Türk. Bazen biz buradan gönderiyoruz, bazen oradan buluyoruz. Türkiye ekonomisini çevreye açılması, Türkiye'nin hem zenginliğine hem de istihdam imkanlarının artışına çok ciddi fayda sağlıyor. Bunun birçok örneği var. Dolayısıyla yurtdışında istihdama da destek verilmeli.

Riccon Akademi Türkiye'ye getirildi

Merkezi İsviçre'de bulunan Riccon Akademi Türkiye'ye geldi. Riccon İlhan Doğan tarafından kurulan Riccon Akademi, Türkiye'de Riccon Eğitim ve Danışmanlık Merkezi olarak faaliyette bulunacak. Taksim'de kurulan akademi, yeni yıl itibariyle faaliyete geçecek.

Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi - Görsel Tasarım Bölümü 4. sınıf öğrencisi Damla Üstündağ tarafından Türkiye'ye getirilen Riccon Akademi, perakende, turizm ve sağlık sektörlerine yönelik beden dili ve müşteri ilişkileri eğitimi vermeyi planlıyor. Riccon Akademi'nin kurucusu Riccon İlhan Doğan, İtalya'da tiyatro eğitimi aldıktan sonra İsviçre'de psikoloji eğitimi almış. Tiyatro, psikoloji, beden dili ve mizahı birleştirerek Riccon Tekniği'ni geliştiren İlhan Doğan, farklı kültürden insanlarla iletişim konusunda uzman.

KİTAP

Bedenin Dili İlhan Doğan

Hedef kitleyle sağlıklı iletişim için Riccon Tekniğini geliştiren Riccon İlhan Doğan, AB parlamenterlerine, ve dünyanın önde gelen marka yöneticilerine, uygulamalı olarak anllattığı Bedenin Dili hakkında şunları kaydediyor: 'çekingenliğimiz, komplekslerimiz, cesaretsizliğimiz ve özgüven eksikliğimiz iletişimi bilmemekten kaynaklanır. İletişimi başardığımız an her şey o kadar kolay görünecek ki, başarı normal bir eyleme dönüşecektir.' Kitap, iletişimde bedenin dilini bir yabancı dil öğrenir gibi çok basit cümleler, açıklamalar, örnekler ve fotoğraflarla aktarıyor.
Yeni şžafak/şžÜKRULLAH DOLU