İstanbul Shopping Fest kapsamında 1 milyon yabancı alışverişe geldi!
İstanbul Shopping Fest’in bu yılki cirosu yüzde 23 artışla, 10.2 milyar liraya çıktı. Alışverişe gelen 1 milyon 90 bin yabancı, 711 milyon lira harcadı. Katarlılar ilk sırayı aldı
İstanbul Shopping Fest’te (İSF), bu yıl 10.2 milyar liralık ciro elde edildi.
İSF açıklamasına göre, festivalin cirosu bir önceki yıla oranla yüzde 23.6 arttı. Geçen yılki ticaret hacmi 8 milyar 250 milyon lira olan festivalde, bu yıl yabancı ziyaretçilerin alışveriş miktarı belirgin biçimde yükseldi.
İstanbul Shopping Fest kapsamında kente gelen yabancı ziyaretçi sayısı yüzde 13.82 artarak 1 milyon 90 bin 284 kişiye çıktı, 1 milyonu aşkın ziyaretçi 23 günde yabancı kartlarla 711 milyon lira tutarında alışveriş yaptı. Haziran’da Tax Free (vergiden muaf) alışveriş toplamı yüzde 51 artarken, kişi başı harcamada yüzde 24.14 artış sağlanarak ortalama 865 liraya ulaşıldı. Yabancı kartlarla alışveriş tutarı da 2013’teki festivale göre yüzde 58 arttı.
Caddede alışveriş arttı
İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı&İSF İcra Kurulu Başkanı İbrahim Çağlar, festivalin bu yılki en büyük hedeflerinden birinin etkinliklerin Alış Veriş Merkezlerinden (AVM) cadde ve sokaklara taşarak, bütün kentte varlığını hissettirmesi olduğunu vurguladı. Çağlar, yabancı ziyaretçilerin Tax Free harcamalarının yoğunlukla gerçekleştirdiği noktaları analiz ederek, bu hedefe ulaştıklarını gördüklerini kaydetti. Cadde ve sokaklardaki alışveriş noktalarındaki hareketliliğin ekonomik açıdan da son derece verimli sonuçlar ortaya koyduğunu dile getiren Çağlar, şunları kaydetti: “Ağırlıkla Ortadoğu ülkeleri, Rusya ve Türk Cumhuriyetleri’nden yabancı ziyaretçiler festival kapsamında cadde ve sokaklardaki alışveriş noktalarında ciddi boyutta hareketlilik oluşturdu. Örneğin; Şişli, Osmanbey ve Nişantaşı’nda yapılan alışverişler bir önceki yıla göre yüzde 12, Taksim ve Beyoğlu’nda yapılan alışverişler yüzde 8 arttı. AVM’lerden yapılan alışveriş tutarı yüzde 29 yükseldi. Dolayısıyla cadde ve sokakların AVM alışverişlerini, AVM’lerin cadde ve sokak alışverişlerini destekledikleri verimli bir festival dönemi yaşadık. Önümüzdeki yıllarda dünyada ‘alışveriş festivali’ denilince ilk anılacak organizasyonlardan biri olacağız.”
En çok alışveriş Şişli’de
Bankalararası Kart Merkezi (BKM) verilerine göre, 7-29 Haziran 2014 tarihlerinde kredi kartıyla yapılan harcamalarda en çok kasa işleminin gerçekleştiği gün 16 Haziran oldu. 16 Haziran tarihinde 3.96 milyon adet kasa işlemi gerçekleşirken, aynı gün 576 milyon lira da ciro elde edildi. Festival kapsamında bir başka dikkat çeken konu da alışveriş saatleri oldu. Ziyaretçilerin en çok 18.00-19.00 saatleri arasında alışveriş yaptığı görüldü. En çok alışverişin, İstanbul’da pek çok AVM’nin ve perakende satış noktasının bulunduğu Şişli’de yapıldığı belirlendi. Festival kapsamında yüzdelik oranları açısından artış yaşayan sektörlerin başında gıda geldi. Geçen yıla kıyasla 2014’te havayolları harcamaları yüzde 54, konaklama harcamaları yüzde 42, gıda yüzde 34 arttı.
Vatan