İstanbul Shopping Fest'ten sonra Araplar için Ramadan İstanbul!
20 Temmuz'da başlayacak Ramadan in Istanbul projesi ile Ortadoğulu turist yönünü İstanbul'a çevirdi. THY'nin ramazan rezervasyonları yüzde 30 arttı
Alışveriş festivali İstanbul Shopping Fest'in ardından şehir yeni bir festivale ev sahipliği yapacak. 20 Temmuz'da başlayıp 30 gün sürecek Ramadan in Istanbul (İstanbul'da Ramazan) projesinde amaç Ortadoğu'dan daha fazla turist çekebilmek. Proje şimdiden etkisini göstermeye başladı. Öyle ki THY'nin ramazan rezervasyonları yüzde 30 arttı. THY Genel Müdürü Temel Kotil, yüzde 40'a varan fiyat indirimi yaptıkları biletlerin ve 1.5 milyon dolarlık tanıtımın ardından rezervasyonların beklentilerinin üzerinde arttığını söyledi. Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Cumhur Elmas tanıtım çalışmalarına 500 bin dolar harcadıklarını belirtti. Turistik Otelciler Birliği Başkanı Timur Bayındır ise geçen yıl ramazanda gelen 100 bin Ortadoğulu turist sayısında bu yıl yüzde 15, otel doluluklarında ise yüzde 10 artış hedeflediklerini söyledi. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş da proje süresince etkinliklerde tezgâh açan esnaftan elektrik, güvenlik ve kira gideri almayacaklarını söyledi. Alışveriş merkezlerinin 24.00'a kadar açık kalacağı projede Müslüman turiste senfoni orkestrası konserleri ve caz dinletileri yapılacak.
4 BÖLGEDE ETKİNLİK OLACAK
Ramazan ayı süresince devam edecek proje kapsamında Sultanahmet, Feshane, Beyazıt başta olmak üzere İstanbul'un önemli turistik lokasyonları bir dizi etkinliğe ev sahipliği yapacak. Proje kapsamında 22 ülkeden gelecek din adamları ve hafızlar Kuran-ı Kerim okuyacak. Caddebostan sahili de ramazan projesi kapsamında İstanbul Senfoni Orkestrası'nın özel bir konserine ev sahipliği yapacak.