İstanbul ve Bursa'da tatbikat yapılmalı: Depremde köprüler, otoyollar hasar görürse tüm tahliye planları çöp olur!
Deprem araştırmacısı Baturhan Öğüt, Marmara bölgesinde İstanbul ve Bursa özelinde bir tatbikat yapılması gerektiğine dikkat çekti ve önemli açıklamalarda bulundu. İşte o açıklama...
6 Şubat 2023 tarihinde meydana gelen Kahramanmaraş merkezli 7'den büyük iki depremde, 11 ilde büyük yıkım yaşandı. 53 binden fazla kişinin hayatını kaybettiği asrın felaketinin ardından, gözler büyük depremin beklendiği İstanbul'a çevrildi.
Uzman isimler sık sık İstanbul'da 7'den büyük deprem beklendiğine ve bu depremin süresinin dolduğuna dikkat çekiyor. Kentsel dönüşüm çalışmalarının hızlandığı mega kent İstanbul'da, deprem olmasa dahi her an yıkılabilecek bina sayısı bile tedirginlik yaratıyor. KİPTAŞ Genel Müdürü Ali Kurt, mega kent istanbul’da yaklaşık 200 bin binanın her an yıkılabilecek durumda olduğunu açıklamıştı.
Deprem araştırmacısı Baturhan Öğüt, https://x.com/QuakeResearche resmi X sosyal medya hesabından beklenen büyük İstanbul depremi ile ilgili bir açıklama yaptı.
Baturhan Öğüt, söz konusu açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
"Marmara bölgesinde İstanbul ve Bursa özeline bir tatbikat yapılması lazım. Yapılan ve oluşturulan Master planlar işe yaramayabilir. Özellikle liman, otogarlar, deniz rampaları, tren istasyonu ve rayları ayrıca otoyol ve şehir içi köprüler hasar aldığı takdirde tüm tahliye planları çöp olur.
İstanbul'un kuzeyinde boş alanlara bina yapmak yerine çadır ve konteyner kentler yapılmalı. Bursa'nın kuzeyine de aynı şekilde çadır ve konteyner kentler yapılmalı. İstanbul boğazında hem iki kıtayı hem Avrupa ve Anadolu yakasını birbirine bağlayan üçüncü köprü dışında diğer iki köprü olası bir İstanbul depreminde yeterince performans sergileyebilir mi? Halatlar ne durumda? Köprü ayakları doğu-batı kuzey-batı yönlü sarsıntıyı kaldırabilir mi? Köprülerin ayaklarını taşıyan temel ne durumda? Osmangazi köprüsü yapılış tarihinden itibaren özellikle de güney de kalan ayakları kaç cm batıya doğru kaydı? Olası bir Gemlik depreminde Armutlu bloğu'nun batıya doğru kayması durumunda köprünün bu blokta kalan ayakları batıya doğru kaydığı esnada nasıl bir performans sergileyebilir?
İstanbul Bursa otoyolunun altından geçen Gemlik segmenti ortalama 1,5-2 ya da 3 metrelik atım yapması durumunda kapanma riski taşımaktadır. Çünkü bu fay kısmen normal düşey atımlı ve bu atımı yapması durumunda yolun batı kısmı aşağı doğru çökecek."
Peki vatandaşlar İstanbul depremi ile ilgili neler söyledi? İşte o paylaşıma gelen yorumlar...
Deprem uzmanı Dr. Ramazan Demirtaş o illeri işaret ederek uyardı! 7 şiddetinde deprem...