Sektörel

İstanbul yeni raylı sistem projeleri! 10 yeni proje yolda!

İstanbul yeni raylı sistem projeleri mercek altına aldık. 10 yeni raylı sistem projesi yolda. Peki ya raylı sistem hattı hangi ilçelerden geçiyor, nerelerde istasyonu olacak? Cevabı haberimizde…


 

Arnavutköy’e raylı sistem 2019’dan sonra gelecek

İkinci raylı sistem yatırımı ise Sultangazi Habibler-Arnavutköy’e yapılacak. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin 2019 sonrası yatırımları arasında yer alan Sultangazi Habibler-Arnavutköy raylı sistem hattı ile 11,5 kilometre uzunluğunda hat kurulacak. Proje tamamlandığında 2 semt arası yolculuk süresi 34,5 dakikaya inecek. Sultangazi Habibler-Arnavutköy raylı sistem hattının İsfalt, Eski Habibler, Tepeüstü, Esenbahçe, Sincanlar, Fenertepe Yolu, Kayaşehir Yolu, Çamlık, Devlet Hastanesi ve Arnavutköy Merkez olmak üzere toplam 10 istasyonu olacak. 


Esenyurt’a metrodan sonra raylı sistem müjdesi

İstanbul’un son yıllarda yıldızı en çok parlayan lokasyonları arasında yer alan Esenyurt’a metronun ne zaman geleceği merak konusuydu. Biz ulaşımda büyük kolaylık sağlayacak raylı sistemin müjdesini buradan verelim. 2019 sonrası hizmete açılması planlanan Esenyurt-Beylikdüzü-Avcılar raylı sistem hattı ile Esenyurt-Avcılar arası yolculuk süresi 25,5 dakikaya inecek. Raylı sistem ile Esenyurt ve Avcılar 17 kilometre uzunluğundaki hat ile birbirine bağlanacak. 


Gayrettepe-3 Havalimanı arası 32 dakikaya inecek

Gayrettepe-Kemerburgaz-3.Havalimanı raylı sistemi de 2019 sonrası yatırım planları arasında yer alıyor. 32 kilometre uzunluğunda hat ile Gayrettepe ile 3.Havalimanı’nı birbirine bağlayacak olan raylı sistem tamamlandığında Gayrettepe’den 3.Havalimanı’na 32 dakikada yolculuk yapılabilecek. Projenin toplam 5 istasyonu olacak. Buna göre Gayrettepe’den hareket eden raylı sistem sırasıyla Hasdal, Kemerburgaz/Göktürk, Işıklar ve 3.Havalimanı’nda yolcu alacak.


Sabiha Gökçen’e yolcu taşıyacak

Bir raylı sistem projesi de Anadolu Yakası’na geliyor. Sabiha Gökçen Havalimanı ile Tuzla (O.S.B.) arası kurulacak 6,8 kilometre hat ile 2 semt arası yolculuk süresi 10 dakikaya inecek. Projenin, Sabiha Gökçen Havalimanı’na ulaşımda büyük kolaylık sağlaması düşünülüyor.



Halkalı-Bahçeşehir-Çatalca raylı sistemi

Halkalı-Bahçeşehir-Çatalca raylı sistem hattı 33 kilometre hat uzunluğuna sahip olacak. Halkalı, Bahçeşehir, Hadımköy ve Çatalca olmak üzere 4 istasyona sahip olan Halkalı-Çatalca raylı sistemi tamamlandığında Halkalı’dan Çatalca’ya 33 dakikada yolculuk yapılabilecek. 


Büyükçekmece-Esenyurt raylı sistem hattı

Büyükçekmece-Esenyurt arası kurulacak raylı sistem ile 2 semt arası 16 dakikaya yolculuk yapılabilecek. Büyükçekmece-Esenyurt raylı sistem hattı 10,5 kilometre uzunluğundaki hat ile 2 semti birbirine bağlayacak. 

Büyükçekmece (TÜYAP)-Silivri arası 49 dakika

Büyükçekmece (TÜYAP)- Silivri arası kurulacak 32,5 kilometre uzunluğundaki raylı sistem ile 2 ilçe arasında yolculuk süresi 49 dakikaya inecek. Büyükçekmece(TÜYAP)-Silivri raylı sistem hattı 2019’dan sonra hizmete açılacak. 


Beşiktaş-Sarıyer raylı sistem hattı

Beşiktaş-Sarıyer raylı sistem hattı da 2019’dan sonra hizmete açılacak. Beşiktaş-Sarıyer arası kurulacak olan 14,6 kilometre uzunluğundaki hat ile 2 semt arasında yolculuk süresi 22 dakikaya inecek. 


Son yatırım Üsküdar’a

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin en son raylı sistem yatırımı Üsküdar-Beykoz arasına görünüyor. 15 kilometre uzunluğundaki hat ile Üsküdar ve Beykoz’u birbirine bağlayacak olan raylı sistem tamamlandığında 2 semt arasında 22,5 dakikaya yolculuk yapılabilecek. 


Raylı sistem nedir?

Dünyada ve özellikle Avrupa’da yaygın olarak kullanılan raylı sistem, artık Türkiye’nin de gelecekteki planlarında önemli stratejik yer tutuyor. En ön planda tren ve hızlı trenlerin yer aldığı raylı sistemler masrafsız ve riskleri az olması ile dikkat çekiyor.