Genel

İstanbul'a 3'üncü köprünün cazibesi arttırılıyor!

Hükümet, İstanbul'a yapılacak 3'üncü köprünün de içinde bulunduğu 6 milyar dolarlık Kuzey Marmara Otoyol Projesi'ni iki bölüme ayırdı. Köprü ve 90 kilometrelik bağlantı yollarının yapımı, özel sektör tarafından yap-işlet-devret (YİD) yöntemiyle gerçekleşe

 

1.1 milyar doları köprü olmak üzere bu bölümün maliyetinin yaklaşık 2.5 milyar dolar olması bekleniyor. Geriye kalan yaklaşık 324 kilometrelik otoyolun inşaatı ise kamu kaynaklarından sağlanacak.    MÜTEAHİTİN YÜKÜ AZALACAK    Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri, köprü ve bağlantı yollarının, geri dönüşün en uzun sürecek bölümü olduğunu belirterek, "90 kilometrelik bağlantı yolu, çevreyolu olduğu için ücretsiz olacak. O yüzden sadece köprü geçişlerinden gelir elde edilecek. Bunu daha cazip hale getirecek düzenleme olacak" dedi. Köprü ihalesine özel sektörün ilgisini çekmek için şartnamede önemli değişiklikler yapılacak. 3'üncü köprünün albenisini artırmak için müteahhitlerin yükü azaltılırken, geliri artıracak adımlar atılacak. Günlük 100 bin olan araç garantisi artırılacak, kamulaştırmaları devlet yapacak, müşavirlik bedelini kamu karşılayacak.  3'üncü köprünün albenisi artırılıyor   Hazine garantisi formülü     3'üncü köprü için hazırlanan ihale yönteminde Hazine'nin garanti vermeye yanaşmadığı, bu nedenle yasal bir değişiklikle garantinin Karayolları Genel Müdürlüğü üzerinden verileceği belirtiliyor. Garanti yönteminde otoyol ya da köprüde belli bir araç sayısı ve belli bir bedel üzerinden anlaşma sağlanacak. Eğer bu araç geçişi olmazsa üstüne Hazine ödeme yapacak.   SABAH