26 / 12 / 2024

İstanbul'a 7 yeni tünel geliyor!

İstanbul'a 7 yeni tünel geliyor!

İstanbul’un en önemli sorunların biri olan trafiği rahatlamak için şehrin ana arteleri E-5 ve E-6’yı bağlayacak birbirinden bağımsız 6 tünelin yanı sıra, Sarıyer Kilyos karayoluna da bir tünel inşa edilecek



İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi’nde Büyükkcekmece-Esenyurt-Avcılar-Kucukcekmece- Bahcelievler-Bayrampasa-Kagıthane Karayolu Tunelleri ve Sarıyer Kilyos Karayolu Tuneli Projesine ilişkin 1/5000 ve 1/1000 olcekli plan teklifi oy çokluğuyla kabul edildi. E-5 ve E-6 karayollarını bağlayarak İstanbul trafiğinin rahatlatılmasının amaçlandığı Buyukcekmece-Esenyurt-Avcılar-Kucukcekmece- Bahcelievler-Bayrampasa-Kagıthane Karayolu Tunelleri’nin 23 km uzunluğunda olması ve projenin 2.5 milyar liraya mal olması öngörülüyor.


SARIYER’E DE 6 KM UZUNLUĞUNDA TÜNEL GELİYOR

Öte yandan Sarıyer trafiğine çözüm olması için de Sarıyer Kilyos Karayolu Tüneli projesi yapılacak. Bu tünelin uzunluğu da 6 km olacak.


CHP: İSTANBUL’UN TRAFİK SORUNU TÜNELLERLE ÇÖZÜLEMEZ, METRO YAPILMALI

İstanbul’un trafik sorunun karayolu ve lastik tekerlekli araçlara yönelik çözümlerle sonlandırılamayacağını savunan CHP grubu, aynı hatta metro sistemi yapılması gerektiğini belirterek, oylamada ‘red’ oyu kullandı. CHP adına söz alan İBB Meclis Üyesi Gökan Zeybek, "23 km uzunluğundaki karayolları tünelleri İstanbul’un ulaşım meselesini, lastik tekerlekli araçlarla çözme anlayışımıza yeni bir yük getirecektir. Kısa vadede olumlu sonuçlar doğursa bile uzun vadede hiçbir şekilde İstanbul’un sorununu çözmeyecektir" diye konuştu. Proje için ilgili kurumların görüşlerinin alınmadığını ve bağlayacak bağlantı yolları için gerekli planlamanın yapılmadığını savunan Zeybek, "1,5 milyon insanın kullandığı güzergahta metro hattının daha faydalı olacağına inanıyorum. İstanbul’da her bir mahallede metro durağı bulunmaz ise yaşadığımız zorluklar devam edecektir" dedi.


AK PARTİ: GÜNDE 300 BİN ARAÇ GEÇECEK

CHP’nin eleştirilerine yanıt veren AK Parti Meclis üyesi Ulaşım ve Trafik Komisyonu Başkanı Mahmut Yeter 23 km uzunluğundaki tünel maliyetinin 2.5 milyar lira olacağını söyledi. Metronun kilometre maliyetinin 50 milyon dolar olduğunu hatırlatan Yeter, Buyukcekmece-Esenyurt-Avcılar-Kucukcekmece-Bahcelievler-Bayrampasa-Kagıthane Karayolu Tunelleri’nden günde 300 bin aracın geçmesinin beklendiğini, bu hatta zaten 2 tane metro hattının bulunduğunu ifade etti.



Hürriyet 


Haber AA'da şu şekilde yer aldı


İstanbul trafiğini rahatlatacak Büyükçekmece-Esenyurt-Avcılar-Küçükçekmece-Bahçelievler-Bayrampaşa ve Sarıyer Kilyos tünelleri projelerine ilişkin 1/5000 ve 1/1000 ölçekli plan ve plan değişiklikleri teklifi İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Meclisinde oy çokluğuyla kabul edildi. 


İBB Meclisinin Saraçhane'deki belediye binasında yapılan toplantıda, Büyükçekmece-Esenyurt-Avcılar-Küçükçekmece-Bahçelievler-Bayrampaşa ve Sarıyer Kilyos tünelleri projelerine ilişkin teklif görüşüldü.


Çalışma kapsamında, İstanbul'un en önemli sorunlarından biri olan trafiği rahatlatmak için şehrin ana arterleri E-5 ve E-6 karayollarını bağlayacak birbirinden bağımsız 6 tünel yapılacak. Büyükçekmece-Esenyurt-Avcılar-Küçükçekmece- Bahçelievler-Bayrampaşa hattında yaklaşık 23 kilometre uzunluğundaki tünellerin 2,5 milyar liraya mal olması öngörülüyor. Ayrıca, 6 kilometre uzunluğunda Sarıyer Kilyos Tünelinin de yapımı gerçekleştirilecek.


Büyükçekmece-Bayrampaşa arasındaki hatta bulunan 6 tünelden günde 300 bin, Sarıyer Kilyos Tünelinden ise 40 bin aracın geçmesi bekleniyor.


- CHP'li üyeler itirazda bulundu 

CHP'li meclis üyeleri, İstanbul'un trafik sorununun karayolu ve lastik tekerlekli araçlara yönelik çözümlerle bitirilemeyeceğini savunarak, aynı hatta metro yapılması gerektiğini belirtti. CHP Grubu adına söz alan İBB Meclis Üyesi Gökhan Zeybek, "23 kilometre uzunluğundaki karayolları tünelleri İstanbul’un ulaşım meselesini, lastik tekerlekli araçlarla çözme anlayışımıza yeni bir yük getirecektir. Kısa vadede olumlu sonuçlar doğursa bile uzun vadede hiçbir şekilde İstanbul’un sorununu çözmeyecektir." dedi.


Eleştirilere yanıt veren AK Partili Meclis Üyesi, Ulaşım ve Trafik Komisyonu Başkanı Mahmut Yeter ise 23 kilometre uzunluğundaki tünelin maliyetinin 2.5 milyar lira olacağını söyledi. Metronun kilometre maliyetinin 50 milyon dolar olduğunu ifade eden Yeter, Büyükçekmece-Esenyurt-Avcılar-Küçükçekmece-Bahçelievler-Bayrampaşa tünellerinden günde 300 bin aracın geçmesinin beklendiğini açıkladı.


Teklif, oy çokluğuyla kabul edildi. 


Tünellerin yapımına bu yıl başlanması planlanıyor.


AA


Haber Akşam'da şu şekilde yer aldı


E-5 ve E-6 karayollarını bağlayarak İstanbul trafiğinin rahatlatılmasının amaçlandığı Buyukcekmece-Esenyurt-Avcılar-Kucukcekmece- Bahcelievler-Bayrampasa-Kagıthane Karayolu Tunelleri’nin 23 km uzunluğunda olması ve projenin 2.5 milyar liraya mal olması öngörülüyor. Öte yandan Sarıyer trafiğine çözüm olması için de Sarıyer Kilyos Karayolu Tüneli projesi yapılacak. Bu tünelin uzunluğu da 6 km olacak.


Akşam 




Bu haber Diriliş Postası'nda şu şekilde yer aldı;



İstanbul trafiğini rahatlatacak tünel projelerine ilişkin plan ve plan değişiklikleri teklifi İB-B Meclisinde oy çokluğuyla kabul edildi. Çalışma kapsamında, İstanbul’un en önemli sorunlarından biri olan trafiği rahatlatmak için şehrin ana arterleri E-5 ve E-6 karayollarını bağlayacak birbirin den bağımsız 6 tünel yapılacak. Büyükçekmece-Esenyurt-Avcılar-Küçükçekmece- Bahçelievler-Bayrampaşa hattında yaklaşık 23 kilometre uzunluğundaki tünellerin 2,5 milyar liraya mal olması öngörülüyor. Ayrıca, 6 kilometre metre uzunluğunda Sarıyer Kilyos Tünelinin de yapımı gerçekleştirilecek. Büyükçekmece-Bayrampaşa arasındaki hatta bulunan 6 tünelden günde 300 bin, Sarıyer Kilyos Tünelinden ise 40 bin araç geçmesi bekleniyor.



Diriliş Postası



Haber Bizim Gazetede'de şu şekilde yer aldı ;



İstanbul'un sorunların biri olan trafiği rahatlamak için şehrin ana arteleri E-5 ve E-6’yı bağlayacak birbirinden bağımsız 6 tünelin yanı sıra, Sarıyer Kilyos karayoluna da bir tünel inşa edilecek.


İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi’nde Büyük̈kçekmece-Esenyurt-Avcılar-Küçükçekmece- Bahçelievler-Bayrampaşa-Kağıthane Karayolu Tünelleri ve Sarıyer Kilyos Karayolu Tüneli Projesine ilişkin 1/5000 ve 1/1000 ölçekli plan teklifi oy çokluğuyla kabul edildi. E-5 ve E-6 karayollarını bağlayarak İstanbul trafiğinin rahatlatılmasının amaçlandığı Büyükçekmece-Esenyurt-Avcılar-Küçükçekmece- Bahçelievler-Bayrampaşa-Kağıthane Karayolu Tünelleri’nin 23 km uzunluğunda olması ve projenin 2.5 milyar liraya mal olması öngörülüyor.Öte yandan Sarıyer trafiğine çözüm olması için de Sarıyer Kilyos Karayolu Tüneli projesi yapılacak. Bu tünelin uzunluğu da 6 km olacak.



Bizim Gazetede


Geri Dön