04 / 10 / 2024

İstanbul'a yapılacak 7 tünelin ucu gözüktü

İstanbul'a yapılacak 7 tünelin ucu gözüktü

Kadir Topbaş, son dört yıl içinde ulaşıma 9 milyar YTL yatırım yapıldığını ifade etti.




İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul'da trafiğin yoğun olduğu noktalarda toplam 33 adet karayolu tüneli planladıklarını belirtti. Kağıthane-Piyalepaşa, Bomonti-Dolmabahçe ve Sarıyer-Çayırbaşı Karayolu Tünellerin inşaatının sürdüğünü hatırlatan Topbaş, toplam 11 bin 127 metre uzunluğunda beş yeni tünel yol inşaatının ihale aşamasına geldiğini açıklıyor.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin “7 Tepe 7 Tünel” projesi kapsamında inşaatını sürdürdüğü Bomonti-Dolmabahçe Karayolu Tüneli'nin tek yönde kazı çalışması tamamlandı. Bomonti-Dolmabahçe Karayolu Tüneli'nin, Dolmabahçe'den Bomonti'ye gidiş yönünde son kazı çalışmaları, gerçekleştirildi.

Hattın diğer yöndeki kazı çalışmalarının 20 gün içinde tamamlanacağı belirten İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, "Bu çalışmayı can simidi olarak görüyorum. Dolmabahçe'den Atatürk Havalimanı'na gitmek isteyen biri bu tünel bandına girip 10-15 dakikada havaalanına erişmiş olacak. Yoğun saatte Kağıthane'den Dolmabahçe'ye 45 dakikada ulaşan birisi, 3,5 kilometrelik tünel yolla saatte 70 kilometre hızla aynı yolu 5 dakikada kat edecek. Bu hattı yılsonuna yetiştireceğiz” şeklinde açıklamada bulunuyor.

Dört yılda 9 milyar YTL yatırım…

Şu anda yapımı devam eden Bomonti-Dolmabahçe Karayolu Tüneli, Dolmabahçe Stadı'nın kuzeyinden başlayarak Taksim ve Feriköy'ü alttan geçtikten sonra Bomonti'den çıkacak.

Piyalepaşa'dan başlayan diğer tünel yol ise, Okmeydanı ve Çağlayan'ı alttan geçerek Kağıthane'ye çıkacak. Mevcut Sütlüce bağlantı yolundan da TEM Otoyolu'na bağlantı yapılacak. Her iki noktada yapılan beş kavşakla tünel yolun trafiği diğer yollara entegre edilecek. Kağıthane-Dolmahçe arasında yapılan iki tünel yolun maliyeti 223 milyon YTL.
İstanbul'da trafiğin yoğun olduğu noktalarda toplam 33 adet karayolu tüneli planladıklarını belirten Başkan Topbaş, son dört yıl içinde ulaşıma 9 milyar YTL yatırım yaptıklarına dikkat çekiyor. Kağıthane-Piyalepaşa, Bomonti-Dolmabahçe ve Sarıyer-Çayırbaşı Karayolu Tünellerin inşaatının sürdüğünü hatırlatan Topbaş, toplam 11 bin 127 metre uzunluğunda beş yeni tünel yol inşaatının ihale aşamasına geldiği açıklıyor.

Yapımı devam eden ve ihale aşamasına gelen karayolu tünellerinin maliyetinin yaklaşık 1 milyar dolar olduğunu vurgulayan Topbaş, Kağıthane-Piyalepaşa ve Bomonti-Dolmabahçe Karayolu Tünellerinin yıl sonunda hizmete açılacağını söylüyor.

İnşaatı devam eden tüneller:

Dolmabahçe-Bomonti Tüneli: (2.340 metre)
Piyalepaşa-Kağıthane Tüneli:(1.506 metre)
Sarıyer-Çayırbaşı Tüneli:(4.100 metre
İhale aşamasında olan:
Dolmabahçe-Fulya Tüneli:(2.127 metre)
Fulya-Levazım Sitesi Tüneli:(4.450 metre)
Levazım Sitesi-Akatlar Tüneli:(3.360 metre)
Levazım-Zincirlidere Tüneli:(2.940 metre)
Eyüp-Silahtarağa Tüneli: (268 metre)
Projesi devam eden:
Üsküdar-Paşalimanı-Ahmediye Tüneli:(560 metre)
Baltalimanı-Ayazağa Tüneli:(4.568 metre)
Tophane-İplikçi Tüneli:(2.550 metre)
Taşkızak-Hasköy Tüneli (940 metre)
Eyüp Mezarlık Halid bin Zeyd Bulvarı-Sahil Yolu Tüneli:(700 metre)
Sarıyer-Merkez-Sahil Tüneli: (556 metre)

OKHAN ŞENTÜRK / EKONOMİST


Geri Dön