İstanbul'a yeni metro müjdesi! Söğütlüçeşme - Yenidoğan Metrosu geliyor!
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, Söğütlüçeşme-Yenidoğan Metrosu ile ilgili açıklamalarda bulundu. İşte ayrıntılar... Bu hatta ait tünellerinin İBB tarafından beton dökülerek kapatıldığı iddiaları da gündem olmuştu
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) tarafından, önceki yönetim tarafından Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli metro hattının bir kolu şeklinde planlanan, fakat 2017'nin sonundan itibaren durdurulan Yenidoğan-Cumhuriyet-Emek metro hattını Söğütlüçeşme'ye kadar uzatarak, bir bütün şeklinde yeniden tasarladı. Bu hatta ait tünellerinin İBB tarafından beton dökülerek kapatıldığı iddiaları da gündem olmuştu.
Bugün yeniden tasarlanan Söğütlüçeşme-Yenidoğan raylı sistem metro hattının uygulama projesi için Sancaktepe'deki İBB Safa Tepesi Sosyal Tesisleri'nde imza töreni gerçekleştirildi.
Törende konuşma yapan İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, konu ile ilgili olarak "İstanbul'a hizmet ederken vatandaşımızı aldatan, kandıran değil; aklı, bilimi, tekniği ön planda tutan bir metotla yol yürümeye devam edeceğiz" açıklamasında bulundu.
İşte ayrıntılar...
Sözcü Gazetesi'nden Özlem Güvemli'nin haberine göre; İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, konuya ilişkin yaptığı açıklamasında, yeniden tasarladıkları hat için yaptıkları çalışmalar sırasında iftiralarla karşılaştıklarına değindi.
Ekrem İmamoğlu, "Sevgili hemşerilerim; yanıltılmayın ve yanıltanlara da fırsat ve müsaade etmeyin. Bu konuda bizi yaralamaya, karalamaya çalışan, ne yazık ki iyi niyetli olmayan, tavırları ortaya koyan, belediye başkanından bakanına, hatta daha üst makamlara varıncaya kadar, yalanı, yani tabiri caizse çerez gibi yiyerek konuşan insanların ifadelerini görmekten utanç duydum" ifadelerine yer verdiği açıklamasında, ‘Bir iş nasıl başlatılır, nasıl yürütülür'e bir örnek daha, sağlıklı bir örnek daha ortaya koymak amacıyla bu imza törenine özellikle katıldığını belirtti.
"Yeni haliyle Söğütlüçeşme-Yenidoğan metro hattı, artık İstanbul için çok önemli bir hat olacak. Ancak, daha önce tasarlandığı haliyle, yani 6.9 kilometre ve 2 istasyon şekliyle yanlış bulundu" diyen Ekrem İmamoğlu, metronun çok ağıt bir iş olduğunun altını çizdi.
Açıklamasında "Metronun yerin altında 1 kilometresi, artık yaklaşık 45 milyon Euro'ları bulan… Bunun anlamı ne biliyor musunuz? 1 kilometresi, 1 milyar lira" ifadelerine yer veren İmamoğlu, bunun eski parayla 1 katrilyon lira olduğunu, bunu kendilerinin doğru iş olarak yapacaklarını söyledi.
Ekrem İmamoğlu, söz konusu açıklamasında "Zamanında, belki siyasi bir kararla yanlış yapılan bir iş. İzin bile alınamamış. Daha kötüsünü söyleyeyim size. Çekmeköy-Sancaktepe- Sultanbeyli hattı. Doğru bir hat. Ama bu kol yanlış" bilgilerini verdi ve "O hattı ihale ediyorsunuz. Firmaya teslim ediyorsunuz. 2,5 seneye yakın, yani biz görevi teslim alıp, süreci irdeleyip, para bulana kadar, 2,5 seneye yakın çivi bile çakmıyorsunuz" açıklamasında bulundu.
Söz konusu hattın eski halinin, yeni teknolojik gelişmelere aykırı bir şekilde başlatıldığına vurgu yapan İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, "Burada çok kıymetli teknik mühendisler var. Onların diliyle anlayan çok insanlar var. Ama bir de benim dilimden anlayan vatandaşlarım var. Ben de sizden birisi gibiyim yani" şeklinde konuştu.
Açıklamasında "O şaftları açarsınız ve inşaata başlarsınız. Ve bu şaftların ömürleri, kalıcı değildir, geçicidir. Belli bir zamanı geçtikten sonra çevreyi tehdit ederler. Yıkılma tehdidi, vesaire gibi" ifadelerine yer veren İmamoğlu, "O bakımdan biz, göreve geldiğimizde bu tehdidi görünce ve bizden önce cumhurbaşkanlığından yatırım izni alınamayan bu hattı, biz de başvurmamıza rağmen bize de ret cevabı gelince, dedik ki; ‘Burayı hemen hızlıca dolduralım.' Doldurduk, kapattık" diye konuştu.
Söğütlüçeşme-Yenidoğan Metrosu 2,5 milyon insana hizmet edecek
Yeni tasarladıkları şekliyle Söğütlüçeşme-Yenidoğan metro hattını 18 kilometre daha uzatarak, 25 kilometreye çıkaracaklarını dile getiren İmamoğlu, "18 istasyonu olacak. Tam 2,5 milyon insana hizmet edecek.
Kadıköy, Ataşehir, Ümraniye, Sancaktepe ve Çekmeköy gibi ilçelerin insanlarını birbirine bağlayacak" ifadelerine yer verdi.
"Başka hatları kesecek; Kadıköy, Tavşantepe gibi. Marmaray hattı da içine girmiş olacak. Arkadaşlarım; böylece entegre, İstanbul nüfusuna, tabiri caizse güzel lider Mustafa Kemal Atatürk’ün sözüyle, İstanbul’un yer altını tam anlamıyla demir ağlarla örmenin bir modeli gibi, belki de en son imzayı atıp Anadolu yakasını çok entegre hale getiren bir sistemi, modeli bitirmiş olacağız diyerek heyecanla geldiler" diyen Ekrem İmamoğlu ihaleyi Metro A.Ş.'nin aldığını belirtti.
Açıklamasında "Şimdi projeyi beraber geliştirecekler. Proje biterken, biz bir yandan finansmanını bulacağız" ifadelerine yer veren Ekrem İmamoğlu, "Sonra ahlaklı bir ihale yapacağız. O ahlaklı ihalede, en doğru işi yapacak, en kaliteli işi yapacak ve en uygun fiyata yapacak firmayı tespit edeceğiz" şeklinde konuştu.
Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli Metrosu'nun ilk etabı 2024'te tamam
Yüzde 2-3 seviyesinde devraldıkları Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli hattında, 3,5 yıllık sürede yüzde 80'lere ulaştıklarının da altını çizen Ekrem İmamoğlu, "Bugün yüzde 80 seviyesinde ve Allah’ın izniyle, seçimden önce bir bölümünü, Çekmeköy-Sancaktepe arası bir bölümünü, inşallah 2024 yılı sonunda, 2025'in başına ta Sultanbeyli’ye kadar, tamamını açacağız" açıklamasında bulundu.
Stajyer maaşı belli oldu! 2023 stajyer maaşı ne kadar, kaç TL?
TOKİ Giresun 2023 projesiyle bakın hangi ilçeye kaç konut geliyor!
AGİ nedir? Asgari ücrette AGİ uygulanacak mı?