Ulaşım

İstanbul'da 2 tünel projesine İBB'den onay!

Haliç-Unkapanı Su Altı Karayolu Tüneli Geçiş Projesi" için hazırlanan plan tadilatı teklifi ve "Dolmabahçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa Tünelleri Projesi"ne ilişkin plan değişikliği teklifi İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisinde onaylandı.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi meclis toplantısında "Haliç-Unkapanı Su Altı Karayolu Tüneli Geçiş Projesi''nin hayata geçirilmesi için hazırlanan plan tadilatı teklifinin yer aldığı "Fatih İlçesi, Haliç Su Altı Karayolu Tüneli ve Unkapanı-Kasımpaşa-Şişhane Kavşakları Ön Projesine ilişkin plan tadilatına ilişkin komisyon raporu oylamaya sunuldu.


Onaylanan raporla, "Haliç-Unkapanı Su Altı Karayolu Tüneli Geçiş Projesi"nin hayata geçmesinde engel kalmadı.


Projeyle Haliç'in iki yakası arasındaki trafik denizin altından tünelle sağlanacak. Tünelin bir ayağı Kasımpaşa'da, bir ayağı ise Unkapanı'nda olacak. Çift yönlü olarak trafiğin akacağı tünelin çıkış noktaları döner kavşaklarla alternatif yollara bağlanacak. 1836 yıllında inşa edilen Unkapanı Köprüsü'nün de kaldırılması planlanıyor.


Haliç'e ilişkin raporun ardından, "Dolmabahçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa Tünelleri Projesi"nin hayata geçmesine ilişkin plan değişikliği teklifi görüşüldü. Teklifi içeren Ulaşım ve Trafik Komsiyonu ile İmar ve Bayındırlık Komisyonu müşterek raporu oylamaya sunuldu.


"Dolmabahçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa Tünelleri Projesi"ne ilişkin plan değişikliği teklifini içeren komisyon raporu yapılan oylamada kabul edildi.


AA



Haber Milliyet'te şöyle yer aldı;


İstanbul’un en önemli sorunların biri olan trafik sorunun çözüm için başlatılan iki önemli proje için önemli bir adım atıldı. Projelerin uygulanmasının önündeki son engel olan planlar İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi’nden geçti.

TOPBAŞ’IN ‘USTALIK’ ESERİ

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kadir Topbaş’ın 2014 yerel seçimleri öncesinde açıkladığı ve “Benim ustalık eserim olacak” dediği ‘Haliç Unkapanı Su Altı Karayolu Tüneli Projesi’ için önemli bir adım atıldı. Daha önce çalışmaları başlayan ve bölgenin zemin haritaları çıkarılan proje İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi’ne getirildi.

 

OY ÇOKLUĞU İLE KARARA BAĞLANDI

Haliç Su Altı Karayolu Tünel projesi için Fatih ve Beyoğlu,  1/5000 ölçekli Kentsel Sit Alanı Koruma Amaçlı Nazım İmar Planı ile 1/1000 Kentsel Sit Alanı Koruma Amaçlı Uygulama İmar Planlarında tadilat yapılması ve projenin planlara işlenmesine ilişkin İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Planlama Müdürlüğü’nün teklifi, Ulaşım ile İmar ve Bayındırlık komisyonlarında görüşüldü. Komisyonlar ortak rapor hazırladı. CHP’li üyelerin karşı çıktığı rapor oy çokluğu ile kabul edilip İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi’ne gönderildi. Proje, Ak Partili üyelerin oylarıyla kabul edildi. Böylece bölgenin trafiğini rahatlatacak projenin önünde engel kalmadı.

   

UNKAPANI KÖPRÜSÜ TARİH OLACAK

1836 yıllında inşa edilen Unkapanı Köprüsü’nün tarih olacağı yeni projenin 2018’de bitirilmesi planlanıyor. Proje için Büyükşehir Belediyesi Bütçesi’nden 100 milyon TL ayrıldı. Proje ile Haliç’in iki yakası arasındaki trafik denizin altından tünel ile sağlanacak. Tünelin bir ayağı Kasımpaşa’da, bir ayağı ise Unkapanı’nda olacak. Çift yönlü olarak trafiğin akacağı tünelin çıkış noktaları döner kavşaklarla alternatif yollara bağlanacak. Belediye Başkanı Kadir Topbaş, projenin hayata geçmesiyle birlikte Sokullu Mehmet Paşa Camisi’nin ve Perşembe Pazarı bölgesinin yeniden revize edileceğini açıklamıştı.

 

‘MARTI’ DA ONAYLANDI

İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi’nde kabul edilen ikinci önemli proje ise kabataş İskelesini ‘transfer merkezi ile büyük bir meydana dönüştürecek ‘martı’ simgeli proje oldu.  Proje yapılan tadilat ile İstanbul’un planlarına işlendi. İstanbul’un simgelerinden ‘martı’ya benzeyen tasarımı ile bilinen proje kapsamında,  Kabataş İskelesi, transfer merkezi ve kent meydanı olarak düzenleniyor. 


TRAFİK YER ALTINA ALINIYOR

Deniz trafiği ile raylı sistemin buluştuğu Kabataş, 10 bin metrekarelik yayalaştırılmış meydana kavuşacak.  Bezm-i Alem Valide Sultan Camii’nden başlayarak, Kabataş Balıkçı barınaklarını da içene alan bölgede kara ve deniz ulaşımı entegre ediliyor. Trafik yer altona alınıyor. Meclis’e sunulan teklifte yeme içme alanları, iskeleler, idari binalar otopark,  müze ve sergi salonları,  açık otopark gibi yapılar da yer alıyor.


İstanbul Büyükşehir Belediyesi sitesinde proje şöyle tanıtılıyor: “Proje, Kabataş’ta yer alan Üsküdar İskelesi, Yalova-Adalar İskelesi, Kadıköy İskelesi olmak üzere üç adet iskeleden oluşmaktadır. 920 m2’lik Yalova-Adalar İskelesi ana konsepti ortaya koyan İstanbul’u ve Boğazı simgeleyecek bir heykel bina olarak düşünülmüş. Stilize bir martı şeklinde önerilen bu binada 475 m2’lik iki ayrı terminalden ve iki asma katta bulunan kafeterya ve idari bölümden oluşuyor. 975 m2’lik Üsküdar ve Kadıköy İskeleleri ana binanın mimari etkisini tamamlayacak şekilde tasarlanmış. Her üç iskelede de turnikeler çıkışlarda kullanılacak şekilde projelendirilmiş kullanım dışı saatlerde kültürel aktivitelerİ, sergi  faaliyetleri de olacak.”


Milliyet 


Bu haber Akşam'da şöyle yer aldı:



Haliç-Unkapanı Su Altı Karayolu Tüneli Geçiş Projesi için hazırlanan plan tadilatı İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi’ne geldi.


İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkanı Kadir Topbaş’ın “Benim ustalık eserim” olacak dediği ‘Haliç-Unkapanı Su Altı Karayolu Tüneli Geçiş Projesi’nin hayata geçirilmesi için hazırlanan plan tadilatı İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi’ne geldi. Plan kabul edilirse projenin önünde engel kalmayacak.


İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kadir Topbaş’ın 2014 yerel seçimleri öncesinde açıkladığı ve “Benim ustalık eserim olacak” dediği ‘Haliç Unkapanı Su Altı Karayolu Tüneli Projesi’ için önemli bir adım atıldı. Daha önce çalışmaları başlayan ve bölgenin zemin haritaları çıkarılan projenin hayata geçmesi için bir adım daha atıldı.


MECLİS KARARA BAĞLAYACAK


Haliç Su Altı Karayolu Tünel projesi için Fatih ve Beyoğlu,  1/5000 ölçekli Kentsel Sit Alanı Koruma Amaçlı Nazım İmar Planı ile 1/1000 Kentsel Sit Alanı Koruma Amaçlı Uygulama İmar Planlarında tadilat yapılması ve projenin planlara işlenmesine ilişkin İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Planlama Müdürlüğü’nün teklifi, Ulaşım ile İmar ve Bayındırlık komisyonlarında görüşüldü. Komisyonlar ortak rapor hazırladı. CHP’li üyelerin karşı çıktığı rapor oy çokluğu ile kabul edilip İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi’ne gönderildi. Meclis bugün raporu görüşüp karara bağlayacak.    


UNKAPANI KÖPRÜSÜ TARİH OLACAK


1836 yıllında inşa edilen Unkapanı Köprüsü’nün tarih olacağı yeni projenin 2018’de bitirilmesi planlanıyor. Proje için Büyükşehir Belediyesi Bütçesi’nden 100 milyon TL ayrıldı. Proje ile Haliç’in iki yakası arasındaki trafik denizin altından tünel ile sağlanacak. Tünelin bir ayağı Kasımpaşa’da, bir ayağı ise Unkapanı’nda olacak. Çift yönlü olarak trafiğin akacağı tünelin çıkış noktaları döner kavşaklarla alternatif yollara bağlanacak. Belediye Başkanı Kadir Topbaş, projenin hayata geçmesiyle birlikte Sokullu Mehmet Paşa Camisi’nin ve Perşembe Pazarı bölgesinin yeniden revize edileceğini açıklamıştı.



Akşam


Bu haber Dünya'da şöyle yer aldı:


İstanbul'da yapılacak olan "Haliç-Unkapanı Su Altı Karayolu Tüneli Geçiş Projesi" ve "Dolmabahçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa Tünelleri Projesi"ne ilişkin teklifler Belediye Meclisi'nde onaylandı.


"Haliç-Unkapanı Su Altı Karayolu Tüneli Geçiş Projesi" için hazırlanan plan tadilatı teklifi ve "Dolmabahçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa Tünelleri Projesi"ne ilişkin plan değişikliği teklifi İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'nde kabul edildi.


İstanbul Büyükşehir Belediyesi meclis toplantısında "Haliç-Unkapanı Su Altı Karayolu Tüneli Geçiş Projesi''nin hayata geçirilmesi için hazırlanan plan tadilatı teklifinin yer aldığı "Fatih İlçesi, Haliç Su Altı Karayolu Tüneli ve Unkapanı-Kasımpaşa-Şişhane Kavşakları Ön Projesine ilişkin plan tadilatına ilişkin komisyon raporu oylamaya sunuldu.


Onaylanan raporla, "Haliç-Unkapanı Su Altı Karayolu Tüneli Geçiş Projesi"nin hayata geçmesinde engel kalmadı.


Projeyle Haliç'in iki yakası arasındaki trafik denizin altından tünelle sağlanacak. Tünelin bir ayağı Kasımpaşa'da, bir ayağı ise Unkapanı'nda olacak. Çift yönlü olarak trafiğin akacağı tünelin çıkış noktaları döner kavşaklarla alternatif yollara bağlanacak. 1836 yıllında inşa edilen Unkapanı Köprüsü'nün de kaldırılması planlanıyor.


Haliç'e ilişkin raporun ardından, "Dolmabahçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa Tünelleri Projesi"nin hayata geçmesine ilişkin plan değişikliği teklifi görüşüldü. Teklifi içeren Ulaşım ve Trafik Komsiyonu ile İmar ve Bayındırlık Komisyonu müşterek raporu oylamaya sunuldu.


Oylama öncesi söz alan Beşiktaş Belediye Başkanı Murat Hazinedar, hizmet için büyükşehirle temas halinde olduğunu ve zaman zaman yanlış anlaşılmalara da yol açtığını ifade ederek, "Benden önceki 10 yılda ilçe ve İBB'nin bir türlü sağlayamadığı uyumu sağlamaya çalıştım. Benden önceki dönemde İstanbul Büyükşehir Belediyesi bir çivi çakmamıştı. Sayın Topbaş'la bu samimi, içten diyaloğu başlattığımda aynı karşılığı kendisinden gördüğümü ifade etmek istiyorum." dedi.


"Dolmabahçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa Tünelleri Projesi"ne ilişkin plan değişikliği teklifini içeren komisyon raporu yapılan oylamada kabul edildi. 


Dünya


Bu haber Takvim'de şu şekilde yer aldı


İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkanı Kadir Topbaş'ın "Benim ustalık eserim" olacak dediği 'Haliç-Unkapanı Su Altı Karayolu Tüneli Geçiş Projesi'nin hayata geçirilmesi için hazırlanan plan tadilatı İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'ne geldi. Plan kabul edilirse projenin önünde engel kalmayacak.


İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kadir Topbaş'ın 2014 yerel seçimleri öncesinde açıkladığı ve "Benim ustalık eserim olacak" dediği 'Haliç Unkapanı Su Altı Karayolu Tüneli Projesi' için önemli bir adım atıldı. Daha önce çalışmaları başlayan ve bölgenin zemin haritaları çıkarılan projenin hayata geçmesi için bir adım daha atıldı.


MECLİS KARARA BAĞLAYACAK

Haliç Su Altı Karayolu Tünel projesi için Fatih ve Beyoğlu, 1/5000 ölçekli Kentsel Sit Alanı Koruma Amaçlı Nazım İmar Planı ile 1/1000 Kentsel Sit Alanı Koruma Amaçlı Uygulama İmar Planlarında tadilat yapılması ve projenin planlara işlenmesine ilişkin İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Planlama Müdürlüğü'nün teklifi, Ulaşım ile İmar ve Bayındırlık komisyonlarında görüşüldü. Komisyonlar ortak rapor hazırladı.


CHP'Lİ ÜYELER KARŞI ÇIKTI AMA...

CHP'li üyelerin karşı çıktığı rapor oy çokluğu ile kabul edilip İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'ne gönderildi. Meclis bugün raporu görüşüp karara bağlayacak.


UNKAPANI KÖPRÜSÜ TARİH OLACAK

1836 yıllında inşa edilen Unkapanı Köprüsü'nün tarih olacağı yeni projenin 2018'de bitirilmesi planlanıyor. Proje için Büyükşehir Belediyesi Bütçesi'nden 100 milyon TL ayrıldı. Proje ile Haliç'in iki yakası arasındaki trafik denizin altından tünel ile sağlanacak. Tünelin bir ayağı Kasımpaşa'da, bir ayağı ise Unkapanı'nda olacak. Çift yönlü olarak trafiğin akacağı tünelin çıkış noktaları döner kavşaklarla alternatif yollara bağlanacak. Belediye Başkanı Kadir Topbaş, projenin hayata geçmesiyle birlikte Sokullu Mehmet Paşa Camisi'nin ve Perşembe Pazarı bölgesinin yeniden revize edileceğini açıklamıştı.


Takvim




Haber Zaman Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...




"Haliç-Unkapanı Su Altı Karayolu Tüneli Geçiş Projesi" için hazırlanan plan tadilatı teklifi ve "Dolmabahçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa Tünelleri Projesi"ne ilişkin plan değişikliği teklifi Belediye Meclisinde onaylandı.


İstanbul Büyükşehir Belediyesi meclis toplantısında "Haliç-Unkapanı Su Altı Karayolu tüneli Geçiş Projesi''nin hayata geçirilmesi için hazırlanan plan tadilatı teklifinin yer aldığı "Fatih İlçesi, Haliç Su Altı Karayolu Tüneli ve Unkapanı-Kasımpaşa-Şişhane Kavşakları Ön Projesine ilişkin plan tadilatına ilişkin komisyon raporu oylamaya sunuldu.


Onaylanan raporla, "Haliç-Unkapanı Su Altı Karayolu Tüneli Geçiş Projesi"nin hayata geçmesinde engel kalmadı.


Projeyle Haliç'in iki yakası arasındaki trafik denizin altından tünelle sağlanacak. Tünelin bir ayağı Kasımpaşa'da, bir ayağı ise Unkapanı'nda olacak. Çift yönlü olarak trafiğin akacağı tünelin çıkış noktaları döner kavşaklarla alternatif yollara bağlanacak. 1836 yıllında inşa edilen Unkapanı Köprüsü'nün de kaldırılması planlanıyor.


Haliç'e ilişkin raporun ardından, "Dolmabahçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa Tünelleri Projesi"nin hayata geçmesine ilişkin plan değişikliği teklifi görüşüldü. Teklifi içeren Ulaşım ve Trafik Komsiyonu ile İmar ve Bayındırlık Komisyonu müşterek raporu oylamaya sunuldu.


"Dolmabahçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa Tünelleri Projesi"ne ilişkin plan değişikliği teklifini içeren komisyon raporu yapılan oylamada kabul edildi.




Zaman



Haber Hürriyet'te şöyle yer aldı;


"Haliç-Unkapanı Su Altı Karayolu Tüneli Geçiş Projesi" için hazırlanan plan tadilatı teklifi ve "Dolmabahçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa Tünelleri Projesi"ne ilişkin plan değişikliği teklifi İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisinde onaylandı.


İstanbul Büyükşehir Belediyesi meclis toplantısında "Haliç-Unkapanı Su Altı Karayolu Tüneli Geçiş Projesi”nin hayata geçirilmesi için hazırlanan plan tadilatı teklifinin yer aldığı "Fatih İlçesi, Haliç Su Altı Karayolu Tüneli ve Unkapanı-Kasımpaşa-Şişhane Kavşakları Ön Projesine ilişkin plan tadilatına ilişkin komisyon raporu oylamaya sunuldu.


Onaylanan raporla, "Haliç-Unkapanı Su Altı Karayolu Tüneli Geçiş Projesi"nin hayata geçmesinde engel kalmadı. 


Projeyle Haliç'in iki yakası arasındaki trafik denizin altından tünelle sağlanacak. Tünelin bir ayağı Kasımpaşa'da, bir ayağı ise Unkapanı'nda olacak. Çift yönlü olarak trafiğin akacağı tünelin çıkış noktaları döner kavşaklarla alternatif yollara bağlanacak. 1836 yıllında inşa edilen Unkapanı Köprüsü'nün de kaldırılması planlanıyor.


Haliç'e ilişkin raporun ardından, "Dolmabahçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa Tünelleri Projesi"nin hayata geçmesine ilişkin plan değişikliği teklifi görüşüldü. Teklifi içeren Ulaşım ve Trafik Komsiyonu ile İmar ve Bayındırlık Komisyonu müşterek raporu oylamaya sunuldu.


Oylama öncesi söz alan Beşiktaş Belediye Başkanı Murat Hazinedar, hizmet için büyükşehirle temas halinde olduğunu ve zaman zaman yanlış anlaşılmalara da yol açtığını ifade ederek, "Benden önceki 10 yılda ilçe ve İBB'nin bir türlü sağlayamadığı uyumu sağlamaya çalıştım. Benden önceki dönemde

İstanbul Büyükşehir Belediyesi bir çivi çakmamıştı. Sayın Topbaş'la bu samimi, içten diyaloğu başlattığımda aynı karşılığı kendisinden gördüğümü ifade etmek istiyorum." dedi.


"Dolmabahçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa Tünelleri Projesi"ne ilişkin plan değişikliği teklifini içeren komisyon raporu yapılan oylamada kabul edildi.


TOPBAŞ 'USTALIK ESERİM OLACAK' DEMİŞTİ

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kadir Topbaş, ‘Haliç Unkapanı Karayolu Tüneli Projesi’ için son yerel seçimler öncesinde Esenler’de halka hitaben yaptığı konuşmada 'Ustalık eserim olacak' demişti.


Hürriyet