İstanbul'da 5 yılda 20 kilometrelik metro hattı açılacak!
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı açılışında konuştu. İmamoğlu, İstanbul'da yeni yapılacak metro hatlarına ilişkin bilgiler verdi.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Raylı Sistem Daire Başkanlığı tarafından inşaat çalışmaları 2016 yılında başlatılan ve daha sonra durma noktasına gelen Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı’nda, yeni dönemde finansman sorunları çözülerek yapım süreci hızlandırılmıştı. Hattın ilk etabı olan Cibali-Alibeyköy bölümünün açılışı, 2021’in ilk gününde, yapıldı.
İBB'nin resmi sitesinde yer alan habere göre; törende konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, “İstanbul'da toplu taşımanın temel unsuru, metro. Birçok yatırıma karar verilmiş 2016-2017 yıllarında. Ancak biz, göreve geldiğimizde, ne acı ki bu metro hatları büyük oranda durmuştu; çalışmaz durumdaydı. Örneğin; 2016'da ihale edilmiş olan bu hattın 2018 yılının ortalarında açılması tasarlanmış. Göreve geldiğimizde, yüzde 55 civarında tamamlanma oranı vardı. Kaldı ki, göreve geldikten sonra yaptığımız tespitlerle aslında çok büyük eksiklerini de gidererek devam ettik” açıklamasında bulundu.
“MAHMUTBEY-ESENYURT HATTINA BAŞLIYORUZ”
Şehrin durmuş bütün metro hatlarını, buldukları finansman kaynaklarıyla tekrar başlattıklarına dikkat çeken İmamoğlu, tüm şantiyelerdeki son durumlara ilişkin bilgileri paylaştı. İmamoğlu, yeni metro hatlarıyla ilgili şunları söyledi:
“Çarpıcı bir örnek vereyim; Mahmutbey-Esenyurt hattının 3,5 yıl önce, sözüm ona ihalesi yapılmış ama hiç başlanmamış. Daha acı bir şey söyleyeyim; projesi bile yok aslında. Uygulama projesi noktasında ciddi eksiklikleri olan ama listede görüyorsunuz, ihalesi yapılmış bir hat. Biz, bu hattın proje süreçlerin de tamamlayarak finansmanını da belli bir oranda hallederek startını veriyoruz. Yani Mahmutbey-Esenyurt hattına başlıyoruz. Bunun gibi Kirazlı-Halkalı metrosunun da bir bölümü başta olmak üzere aslında başlanmamış hiçbir hat kalmayacak şekilde yolumuza devam ediyoruz. Örneğin, Pendik-Tuzla metrosunu da biz başlattık diyebiliriz. Orası da ihalesi yapılmış bir hattı ama kaynağını bularak başlatan bizdik. Sadece bir istasyonu yapılmış olan Göztepe-Ümraniye metro hattını da aslında biz başlattık diyebiliriz. Çünkü, yıllar geçmiş olmasına rağmen, sadece bir noktasında istasyonu yapılmış bir hat iken, şu anda TBM’leri tam gaz çalışan bir hat pozisyonuna ulaştı. Dudullu-Bostancı da bunlardan bir başkası. Yani şu anda, göreve geldiğimizde çok az sayıda insanın çalıştığı metro hatlarında 4 binin üzerinde insan çalışıyor. Yani 10 metro hattı birden İstanbul’da faal durumda.”
“3 MİSLİ FARK ATACAĞIZ”
5 yılın içersinde senede 20 kilometreye yakın metro hattını hizmete açmış bir belediye yönetimi olmaya kararlı olduklarına dikkat çeken Ekrem İmamoğlu, “Neredeyse, en yakın rakip dönemine 3 misli fark atmış bir dönemi İstanbul'a yaşatmış olacağız” diye konuştu.
Her seçim döneminde vaat edilen ve yaklaşık 17 yıllık bir geçmişi bulunan 30 kilometrelik İncirli-Beylikdüzü metro hattının proje ve finansman çözümleri sürecinin hız kesmeden sürdüğünü de müjdeleyen İmamoğlu, “67 kilometrelik, Sabiha Gökçen'den Halkalı'ya uzanan, bir nevi İstanbul'u boydan boya geçen hattı, Halkalı'dan da Esenyurt'ta geçirmeyi de planlıyoruz. Böyle bir çalışmamız da var” dedi. İmamoğlu, hızlı tren olarak projenin adının “Hızray” olacağını belirtti.
“Tüm bunları başarırken ortaya koyduğumuz bir prensip var” diyen İmamoğlu, bunları, “şeffaf yönetim”, “katılımcılık” ve “ortak akıl” şeklinde belirtti.
İstanbul'u yönetirken, 16 milyon insanın aklıyla adım attıklarını belirten İmamoğlu, şehrin meydanları için de aynı yöntemlerle hareket ettiklerini dile getirdi. Haliç’in tarihi öneminin de altını çizen Ekrem İmamoğlu, “Bugünkü tramvayın şöyle bir rolü olacak: Sirkeci’den Alibeyköy’e kadar, bu bölgenin insanlarını taşıdığı kadar, aslında bu güzelim coğrafyanın turistik misyonuna da inanılmaz bir hizmet verecek. Haliç’in, güney tarafındaki bölümünde seyahat eden bu tramvay sayesinde, belli istasyonlarımızda iskeleler inşa ederek bu yakayı deniz ulaşımıyla beraber karşı yakayla da sıklıkla buluşturarak, interaktif, turizme kazandırılmış bir alanı, yeniden İstanbullulara ve bütün dünyaya servis etmenin de keyfini yaşıyor olacağız” açıklamasında bulundu.
İstanbul’un raylı sistem ağı 360 kilometreye ulaşacak!
İstanbul'da devam eden metro inşaatları ve açılış tarihleri!