Ekonomi

'İstanbul'da daire fiyatına İtalya'da fabrika aldık'

Desa CEO'su Burak Çelet, İstanbul Ulus'da 2+1 daire fiyatına İtalya Toskana bölgesinde deri fabrikası aldıklarını belirterek böylelikle dünyada bugüne kadar çalışmadıkları markalara çalışma imkanı yakalayacaklarını söyledi.Satın aldıkları fabrikanın 2023’ün ilk çeyreğinde açılacağını belirten Desa CEO’su Burak Çelet, söz konusu fabrikayı, Ulus'ta 2+1 daire fiyatına aldıklarını, 2 bin metrekarelik alanda kurulan tesisin 4’te 3’ünün yenilenmesinin tamamlandığını kaydetti

Deri ürünleri perakendecisi Desa, İtalya’nın Toskana bölgesinde fabrika satın aldı. Satın aldıkları fabrikanın 2023’ün ilk çeyreğinde açılacağını belirten Desa CEO’su Burak Çelet, söz konusu fabrikayı, Ulus'ta 2+1 daire fiyatına aldıklarını, 2 bin metrekarelik alanda kurulan tesisin 4’te 3’ünün yenilenmesinin tamamlandığını kaydetti. Dünyanın ünlü markalarına üretim yapacak olan fabrikanın personel alımına Ocak 2023’te başlanacak.

Desa CEO’su Burak Çelet, İtalya’nın Toskana bölgesinde kurdukları üretim tesisine kiracı olarak girdiklerini, yatırım ortamının uygunluğunu tespit ettikten sonra fabrikayı satın almaya karar verdiklerini belirtti. Çelet, Ar-Ge ve üretim tesisi olarak planlanan ve bugüne kadar 2 milyon euro yatırım yapılan tesis, Mart 2023 itibariyle tam kapasite üretime geçeceğini bildirdi.

İtalya'daki tesis için 200’ün üzerinde başvuru aldıklarını kaydeden Çelet,  ilk etapta 50 kişi istihdam edeceklerini söyledi.

Toskana'daki fabrika sayesinde daha önce üretim yapmadıkları markalarla üretim ilişkisine girmeye başlayabileceklerini kaydeden Çelet, "Türkiye’deki tesislere bir çarpan etkisi yapmasını bekliyoruz. Oradaki 50 kişi burada bize 500 kişilik bir istihdam daha yaratacaktır" diye konuştu.

İtalya'daki tesiste yıllık 60 bin kadın çantasının üretileceği belirtilirken bu çantalar için kullanılacak ham maddesinin ise Çorlu'daki tesisten karşılanacağı ifade edildi. Çelet, fabrikanın 'Made in Italy' olarak tüm lüks markalarla hizmet verebilecek şekilde tasarlandığını kaydetti.

Hazır giyimde birçok markanın ve üreticinin kapasitelerini azaltmaya başladığına dikkat çeken Çelet, Avrupa'da alt segmente hitap eden markaların alımlarını durdurduğunu bunun da iç pazara yansıdığını ifade etti. Önümüzdeki dönemin riskli olduğunu ifade eden Çelet, Avrupa’daki resesyonun Türkiye'ye olumsuz etkilerinin de olacağını kaydetti.

Çelet, 2022'de Desa'nın cirosunda artış yaşandığına işaret ederek, iç tüketimin enflasyon endişesi ile artması ve turizm sezonunun iyi geçmesi nedeniyle perakende cirosunda yüzde 282'lik bir artış yakaladıklarını ifade etti. Çelet, ihracatta da yüzde 269’luk bir artış ile yakalandığına dikkat çekerek, yıl sonu itibarı ile DESA, Samsonite ve Adesa şirketlerini içeren grup cirosunun 2,5 milyar TL’yi geçmesini beklediklerini ifade etti.