Sektörel

İstanbul'da metrekare fiyatı 500 TL arttı!

Gayrimenkul sektöründe satış ve pazarlama faaliyetleri dijital kanallara kaymış durumda. Bu alandaki oyunculardan biri olan Hürriyet Emlak Projeland, ayda 10 milyon konut alıcısına 5 bin 200'den fazla konut projesine ait bilgileri karşılaştırma imkanı sunuyor...

Gayrimenkul sektöründe konut projelerinin satış ve pazarlama faaliyetleri artık dijital kanallardan yürütülüyor. Bu trende hizmet etmek için 2018'de yayın hayatına başlayan Hürriyet Emlak Projeland, Türkiye'deki tüm konut projelerini tek çatı altında topluyor. Projelerle ilgili her detayı kullanıcılarıyla paylaşıp inşaat şirketlerini potansiyel alıcılarla buluşturuyor ve son kullanıcının kendine en uygun evi bulmasını sağlamayı hedefliyor. Projelerin teknik detayları ile 360 derece görselleri, inşaat görselleri, 3D görseller, inceleme videoları, tanıtım yazıları, kampanya haberleri de sunuyor.

Ekonomist Dergisi'nden Levent Gökmen Demirciler'in Hürriyet Emlak Projeland Genel Müdür Yardımcısı Maria Ren ile şirketi ve sektörüne dair gerçekleştirdiği röportajı:

-Ziyaretçi profilinizin dağılımında hangi kentler öne çıkıyor?

Sıfır konut projeleri Türkiye'nin dört bir yanından ilgi görüyor. Ziyaretçilerimizin yüzde 31'i İstanbul, yüzde 26'sı Ankara, yüzde 9'u İzmir, yüzde 4'ü Adana ve Bursa'dan. Diğer yüzde 26'lık kısım ise diğer illerden. Sıfır konut projelerine gençlerin daha çok ilgi gösterdiğini görüyoruz. Ziyaretçilerimizin yüzde 27'si 25-34 yaş aralığında, gençlerin iş hayatına atıldıklarında sıfır konut aramaya başladıklarını gözlemliyoruz.

-Dünyada ve Türkiye'de dijital kanallara ilgi ne durumda?

Artık dünya dijital kanallarda dönüyor.

Google'da her gün 5,6 milyar arama yapılıyor. Facebook'ta 2,41 milyar aylık kullanıcı var. Youtube'da ise 1,68 milyar aylık kullanıcı bulunuyor. Her gün 1 milyar saat video izleniyor. VVhatsApp'ın kullanıcı sayısı 1,5 milyar, günlük 65 milyar mesaj gönderiliyor. Instagram'da ise 1 milyar kullanıcı günde 4,2 milyar gönderi beğeniyor. Türkiye'de toplam 59,3 milyon internet kullanıcısı var. Nüfusun yüzde 72'si internet kullanıyor. Nüfusun yüzde 63'ü yani 52 milyon kişi aktif sosyal medya kullanıcısı. Günlük ortalama 7 saati internetin başında geçiriyoruz. Gayrimenkul sektöründe ise satın almalarda araştırmaların yüzde 92'si internette başlıyor. Bu aramaların yüzde 75'i mobilde gerçekleşiyor.

-Yeni konut projeleri lokasyonlara göre nasıl dağılıyor?

2019'da İstanbul'da yaklaşık olarak bin 300, İzmir'de 350, Ankara ve Bursa'da ise 250 projenin satışı devam etti. İstanbul'da en fazla proje Kadıköy'de yer alırken onu Esenyurt, Pendik, Beylikdüzüve Kartal takip ediyor. Ankara'da ise en fazla sıfır konut projesinin yer aldığı lokasyonların başında Çankaya geliyor. Çankaya'yı, Etimesgut, Yenimahalle, Keçiören ve Gölbaşı izliyor. İzmir'de sıfır konutta liste başında Bornova yer alıyor. Bornova'yı Menemen, Çeşme ve Karşıyaka takip ediyor.

-Sıfır konutlarda ortalama m2 fiyatları ne oldu? Kampanyalar satışlara nasıl yansıyor? 

Türkiye genelinde son bir yıllık Hürriyet Emlak Projeland verilerine baktığımızda, ortalama m2 fiyatının 5 bin 300 TL'den 5 bin 500 TL seviyesine yükseldiğini görüyoruz. İstanbul'da sıfır konutlarda m2 birim fiyatı 6 bin 700 TL'den 7 bin 200 TL'ye çıktı. Gerçekleştirilen kampanyalarla birlikte projelerin bir kısmına olan talep beş katına varan oranlarda artış sergiledi.

Compass'ın portföyünü Türkiye'ye taşıyacak

ABD'de 2007 yılından bu yana gayrimenkul danışmanlığı yapan Çağlar Acar, bu ülkenin en büyük bağımsız gayrimenkul şirketlerinden biri olan Compass'ın portföyünü Türkiye'ye taşıyacak. 2012 yılında kurulan Compass'ın ABD'de 23 kentte toplamda 12 bin gayrimenkul danışmanı bulunuyor. Türkiye'deki çözüm ortakları Vaagayrimenkul ve Vesta Global ile çalışmalar yürüttüklerini belirten girişimci Çağlar Acar, 2020 yılında Compass'ın portföyünü arkasına alıp Türkiye pazarına yoğunlaşmayı planladığını söylüyor. Bu kapsamda Türkiye'den ABD'ye ve ABD'den de Türkiye'ye gayrimenkul müşterisi götürme planı bulunuyor.