İstanbul’daki çok sayıda otoyol ve tünel projesi tamamlanacak!
Mega kent İstanbul’u dev otoyol, tünel ve köprü projeleriyle taçlandıran AK Parti, megakentin tecrübesiz belediye yönetimi elinde hizmet kaybına uğramaması amacıyla altyapı çalışmalarına hızla devam edecek
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nde bir dönem genel sekreter yardımcılığı görevinde de bulunması dolayısıyla İstanbul'un ihtiyaçlarına tam anlamıyla hakim olan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, İstanbullu'yu tecrübesiz yönetimlerin eline terk etmemek için bölgede altyapı yatırımlarına hız verecek. Sabah gazetesinden Barış Şimşek'in haberine göre, mega kent İstanbul'da önümüzdeki birkaç senede 73 adet köprü ve viyadük depreme karşı dayanıklı hale getirilecek, çok sayıda otoyol ve tünel projesinin inşaatı da tamamlanacak.
AK Parti'nin İstanbul Havalimanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Marmaray ve Avrasya Tüneli gibi dev projelerle taçlandırdığı mega kent İstanbul, önümüzdeki dönemde de altyapı yatırımlarının merkezi haline gelecek. 2020-2022 arasını kapsayan dönemde İstanbul'da trafiği de rahatlatacak önemli projeler yapılacak.
1999 Marmara Depremi sonrasında mega kent İstanbul'u çevreleyen otoyol ve bağlantı yolları üzerindeki köprü, viyadük ve tünellerin depreme karşı güçlendirilmesi kapsamında 2002'den itibaren İstanbul'da toplam 117 adet köprünün güçlendirme çalışmaları tamamlandı. Önümüzdeki dönemde ise depreme karşı güçlendirme işleri henüz gerçekleştirilmemiş olan 73 adet köprü ve viyadüğün güçlendirmesi çalışmaları için ihaleler yapılacak.
Toplam 167 kilometre uzunluğundaki Kınalı-Edirne Otoyolu'nun İstanbul sınırları içerisinde buluan 10 kilometresinde trafik yoğunluğunun fazla olması sebebiyle zaman içerisinde meydana gelen bozulmalar onarılacak. Yol üstyapısındaki hasarlar araç trafiğini ve sürüş konforunu olumsuz etkilerken, yapılacak çalışmayla bu durumun trafik can ve mal güvenliği açısından tehlike oluşturmasının da önüne geçilmiş olacak.
SARIYER-KİLYOS TÜNELİ
Sarıyer trafiğini ve güneyden Dolmabahçe-Levazım-Armutlu ve Ayazağa-Çayırbaşı Tünelleri'nden gelen trafiğin, Kuzey Marmara Otoyoluna bağlanarak İstanbul ulaşımını rahatlatacak olan 7.92 kilometreden oluşacak ve çift tünel şeklinde olacak Sarıyer-Kilyos Tüneli inşa edilecek. Proje başlangıcı mevcut Çayırbaşı-Sarıyer Tüneli sonundaki kavşak noktası olup Kuzey Marmara Otoyolu-Kilyos bağlantısını sağlayacak olan Uskumruköy Kavşağında son bulacak. Bu proje ile beraber Maslak, Levent, Beşiktaş, Zincirlikuyu bölgesindeki taşıt trafiğinin Kuzey Marmara Otoyolu ve İstanbul Havalimanına erişimi sağlanacak. Toplamda 34.90 kilometreden meydana gelen İstanbul-Şile yolu projesi kapsamında 9 adet farklı seviyeli kavşak projelendirilirken, toplam uzunluğu 550 metre olan bir adet viyadük, 9 adet kavşak köprüsü, 3 adet hidrolik köprü olmak üzere toplam 12 adet köprü inşa edilecek.
Söz konusu yol güzergahı ( D-020) İstanbul'u Ankara'ya bağlayan D-100 devlet yolunun otoyol dışındaki tek alternatifi olması göz önüne alındığında İstanbul - Ankara arasında devlet yolunun fiziksel standardının yükseltilmesi ile beraber trafik, can ve mal güvenliği artırılacak. Son yıllarda Şile, Ağva, Kandıra ve Kaynarca yöresinde konut edinmedeki artış, yörenin yılın dört mevsiminde de turistik olma özelliği, artan sanayi gibi etkenlerle artan trafiği çözmek amacıyla bugüne kadar 10 kilometrelik kesim 2x3, 24,9 km'lik kesim ise 2x2 şeritli olarak tamamlanırken, İstanbul-Şile- Ağva arasında proje bütünlüğünün sağlanması açısından otoyol 2x3 şeritli şeklinde tamamlanacak.
ŞİLE-AĞVA YOLUNDA 24 KÖPRÜ
27.4 kilometre olacak Şive-Ağva yolu kapsamında 4 kavşak projelendirilirken, 2 çift tüp tünel, 2 viyadük, 10 kavşak köprüsü, 2 hidrolik köprü, 10 alt ve üstgeçit olmak üzere toplam 24 adet köprü inşa edilecek. 24.2 kilometrelik Şile-Kandıra yolunun İstanbul sınırları içerisinde kalan 2.97 kilometresinin Karadeniz Sahil Yolu ve Kuzey Marmara Otoyolu'na entegrasyonu sağlanacak.