19 / 05 / 2024

İstanbul'un 'deniz ulaşımı' blok olarak satılıyor!

İstanbul'un 'deniz ulaşımı' blok olarak satılıyor!

İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraki olan İstanbul Deniz Otobüsleri Sanayi ve Ticaret A.şž. (İDO) özelleştirilmesine yönelik süreç yarın başlayacak...  



Belediyeden yapılan yazılı açıklamada, İDO'nun özelleştirmesi ihalesiyle ilgili olarak hazırlık sürecinin tamamlandığı bildirildi. Açıklamada kapalı zarf usulüyle teklif alınarak, pazarlık ve açık arttırma yapılmak suretiyle sonuçlandırılacağı belirtildi. İDO'nun yüzde 100 oranındaki hisselerinin blok olarak satış yöntemi ile özelleştirileceği vurgulanan açıklamada, şu bilgilere yer verildi: 'Katılımcıların 20 milyon dolar tutarında geçici teminat vermeleri gerekiyor. 31 Mart son teklif verme tarihi olarak belirlendi.' Açıklamada, İDO'nun 18 hatta, 25 deniz otobüsü, 10 hızlı feribot, 17 arabalı vapur ile 36 iskelede hizmet verdiği anımsatılarak, geçen yıl eylül ayında 34 yolcu vapuru ve 49 şehir hattı iskelesinin Belediyenin iştiraki olarak kurulan İstanbul şžehir Hatları Turizm Sanayi ve Ticaret A.şž'ye devredildiği hatırlatıldı.

İLK TALİP GÜBRETAşž
Gübre Fabrikaları Genel Müdürü Mehmet Koca, İDO özelleştirmesi ile ilgilenebileceklerini söyledi. Koca, 'Negmar ile yabancı ortaklıkla İDO özelleştirmesine girmeyi düşünebiliriz. Yabancılar özelleştirme için geldiklerinde ve ortaklık için şirket aradığında ilk alternatiflerinden biri olarak İstanbullines'ı düşünüyorlar. Bazı yabancılardan çağıranlar oluyor. Uygun şartlar altında, küçük ortak olmak kaydıyla değerlendirebiliriz' dedi.
Sabah

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

İstanbul'un 'deniz ulaşımı' blok olarak satılıyor

İDO'nun blok olarak özelleştirilmesi için 6 Ocak Perşembe günü ihale süreci başlıyor.

Belediyeden yapılan yazılı açıklamada, İDO'nun özelleştirmesi ihalesiyle ilgili olarak hazırlık sürecinin tamamlandığı bildirildi. Açıklamada, 6 Ocak Perşembe günü ulusal, yerel ve yabancı basında ihale ilanları yapılacağı kaydedilerek, ihalenin kapalı zarf usulüyle teklif alınarak, pazarlık ve açık arttırma yapılmak suretiyle sonuçlandırılacağı belirtildi.

BLOK OLARAK SATILACAK

İDO'nun yüzde 100 oranındaki hisselerinin blok olarak satış yöntemi ile özelleştirileceği vurgulanan açıklamada, şu bilgilere yer verildi:

œKatılımcıların 20 milyon ABD Doları tutarında geçici teminat vermeleri gerekiyor. 31 Mart 2011 son teklif verme tarihi olarak belirlendi. İhale bedeli olarak teklif edilen tutar, Hisse Satış Sözleşmesinin imza tarihinde peşin olarak ödenecek. İhaleye girmek isteyen katılımcılar, 17 Ocak 2011 tarihinden itibaren 20 bin dolara şartname alabilecek. İhale süreci 'www.ibb.gov.tr' adresinden takip edilebilecek.

'şžEHİR HATLARI'NI DA DEVRALMIşžTI

Açıklamada, 1987 yılında kurulan İDO'nun 18 hatta, 25 deniz otobüsü, 10 hızlı feribot, 17 arabalı vapur ile 36 iskelede hizmet verdiği anımsatılarak, geçen yıl Eylül ayında 34 adet yolcu vapuru ve 49 şehir hatları iskelesinin İstanbul Büyükşehir Belediyesinin iştiraki olarak kurulan İstanbul şžehir Hatları Turizm Sanayi ve Ticaret A.şž'ye devredildiği hatırlatıldı.
Akşam

 

İDO özelleştirilecek!

İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraki olan İstanbul Deniz Otobüsleri Sanayi ve Ticaret A.şž."nin ( İDO ) özelleştirmesinde son aşamaya geliniyor

İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraki olan İDO İstanbul Deniz Otobüsleri Sanayi ve Ticaret A.şž."nin özelleştirmesinde sona geliniyor.

İhale ile ilgili olarak hazırlık süreci tamamlandı ve 6 Ocak 2011 tarihinde ulusal, yerel ve yabancı basında ihale ilanları yapılacak. İhale kapalı zarf usulüyle teklif alınarak, pazarlık ve açık arttırma yapılmak suretiyle sonuçlandırılacak.

İDO,  %100 oranındaki hisseleri blok olarak satış yöntemi ile özelleştirilecek. Katılımcıların ayrıca 20.000.000 (yirmi milyon) ABD Doları tutarında geçici teminat vermeleri gerekiyor. 31.03.2011 son teklif verme tarihi olarak belirlendi. İhale bedeli olarak teklif edilen tutar, Hisse Satış Sözleşmesi"nin imza tarihinde peşin olarak ödenecek.

İhaleye girmek isteyen katılımcılar,  17.01.2011 tarihinden itibaren 20 bin dolara şartname alabilecekler. İhale süreci sitemizden takip edilebilecek.

1987 yılında kurulan İDO, 18 hatta;  25 Deniz Otobüsü,  10 Hızlı Feribot, 17 Araba Vapuru  ve 36 iskelede hizmet veriyor.  Geçtiğimiz Eylül ayında, 34 adet yolcu vapuru ve 49 şehir hatları iskelesi, İBB iştiraki olarak kurulan İstanbul şžehir Hatları Turizm San. ve Tic. Aşž 'ye devredilmişti.

İBB

 İDO"da geri sayım başladı

 

İDO"da özelleştirme süreci 6 Ocak"ta resmen başlıyor

 İDO"nun blok satışı için teklifler 31 Mart"a kadar verilecek. Koç ve Sabancı"nın da aralarında olduğu devlerin özelleştirme ile ilgilendiği biliniyor. Ancak bugüne kadar sadece Boydak Grubu resmi olarak ˜İlgiliyiz" demişti. Dün de Gübretaş İDO"ya teklif vereceğini duyurdu.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraki olan İstanbul Deniz Otobüsleri Sanayi ve Ticaret A.şž. (İDO) özelleştirilmesine yönelik 6 Ocak Perşembe günü ihale süreci başlayacak. Belediyeden yapılan yazılı açıklamada, İDO"nun özelleştirmesi ihalesiyle ilgili olarak hazırlık sürecinin tamamlandığı bildirildi. Açıklamada, 6 Ocak Perşembe günü ulusal, yerel ve yabancı basında ihale ilanları yapılacağı kaydedilerek, ihalenin kapalı zarf usulüyle teklif alınarak, pazarlık ve açık arttırma yapılmak suretiyle sonuçlandırılacağı belirtildi. İDO"nun yüzde 100 oranındaki hisselerinin blok olarak satış yöntemi ile özelleştirileceği vurgulanan açıklamada, şu bilgilere yer verildi:

œKatılımcıların 20 milyon ABD Doları tutarında geçici teminat vermeleri gerekiyor. 31 Mart 2011 son teklif verme tarihi olarak belirlendi. İhale bedeli olarak teklif edilen tutar, Hisse Satış Sözleşmesi"nin imza tarihinde peşin olarak ödenecek. İhaleye girmek isteyen katılımcılar, 17 Ocak 2011 tarihinden itibaren 20 bin dolara şartname alabilecek.

Negmar: Talibiz

İDO"nun özelleştirme sürecine yerli firmalarla birlikte yabancı grupların ve fonların ilgi gösterdiği biliniyor. Kabotaj Kanunu gereği blok olarak İDO"yu alacak grupta en az yüzde 51 hissenin yerli bir firmada olması gerekiyor.

Koç, Sabancı ve Zorlu gibi grupların İDO özelleştirmesi ile ilgilendikleri bilinirken henüz bu gruplardan resmi bir açıklama yapılmadı. Düne kadar İDO ile ilgilendiğini resmen açıklayan tek grup Boydak"tı. Dün de Gübretaş Genel Müdürü Mehmet Koca, bünyelerinde yer alan Negmar Denizcilik ile birlikte İDO"ya teklif vermeyi planladıklarını açıkladı. Koca, œBu konuda bazı yabancı gruplardan da birlikte hareket etmek üzere teklif alıyoruz dedi.  

İran"da kurduğu gübre tesisi ile dikkati çeken Gübretaş"ın 800 milyon lirası buradaki fabrikadan gelen, 1.5 milyar TL"lik cirosu bulunuyor. 2011"de 1.5 milyon tonluk rekor satış bekleyen Gübretaş İran"da 2 yıl içinde yeni bir tesis kurmayı da planlıyor.

Dünyanın en büyük deniz taşımacısı

Deniz otobüsü sayısı: 25

Hızlı feribot sayısı: 10

Arabalı vapur sayısı: 17

Hizmet verdiği hat: 86

Kadrolu personel: 1.084

Taşeron personel: 1.920

Taşınan araç sayısı: 7 milyon

Taşınan yolcu sayısı: 101 milyon

şžehir hatları özelleştirme dışında kaldı

1987"de kurulan İDO 18 hatta, 25 deniz otobüsü, 10 hızlı feribot, 17 arabalı vapur ile 36 iskelede hizmet veriyor. Geçen yıl Eylül ayında 34 yolcu vapuru ve 49 şehir hatları iskelesi İstanbul Büyükşehir Belediyesinin iştiraki olarak kurulan İstanbul şžehir Hatları Turizm Sanayi ve Ticaret A.şž."ye devredilmişti. Söz konusu yolcu vapurları özelleştirmeye dahil edilmedi. Vatan  


 


Geri Dön