İstanbul'un otopark sorunu çözüldü mü?
Geçtiğimiz günlerde Avcılar'da yaşanan park kavgası ülke gündeminde oldukça ses getirmişti. Yaşanan olayların ardından İstanbul'un otopark sorunu yeniden tartışılan konu oldu. Sabah Gazetesi'nden Mevlüt Tezel bugünkü köşe yazısında İstanbul'un park sorununu kaleme aldı.
Geçtiğimiz günlerde Avcılar'da yaşanan park kavgası ülke gündeminde ilk sıralarda yer aldı. Bir kişinin ağır yaralandığı kavganın ardından İstanbul'un otopark sorunu yeniden tartışılan konu oldu. Sabah Gazetesi'nden Mevlüt Tezel bugünkü köşe yazısında İstanbul'un park sorunu hakkında değerlendirmelerde bulundu.
İstanbul-Avcılar'da aracını park ettikten sonra evine çıkan M.Ç.(49) aracını yan binadaki evin sınırını 5 cm. ihlal ederek park ettiği için komşuları tarafından aşağıya çağrıldı. Balta ile darp edilen M.Ç.'nin hayati tehlikesi sürüyor, karısı A.Ç. ise bacağına aldığı balta darbesiyle yaralandı. Haberin görüntüleri korku filmi gibiydi, baltayla, sopalarla zavallı adamı ve eşini öldüresiye dövdüler. Hem de sınırı sadece 5 cm. geçtiği için! O park sınırını kim belirliyor? Evinizin önündeki yol, babanızın malı mı? "Evimin, dükkanımın önü benimdir" diye bir anlayış çıktı. Boş yer varsa, herkes oraya park edebilir.
Bu olay sosyal medya mahkemesinde (!) gündem olduğu için, magandalar gerekli cezayı alacaklardır diye düşünüyorum. Peki, sosyal medyaya yansımayan araç park yeri kavgaları ne olacak?
O yasaya ne oldu?
Google'a 'Araç park yeri kavgası' yazın, her gün birkaç adli vakayla karşılaşırsınız. Park yeri için millet birbirini öldürüyor artık! Eskiden trafiğin yoğun olduğu merkezi yerlerde kavga çıkardı ama vatandaş artık Avcılar'da mahalle arasında park yeri için birbirine baltayla saldırıyor!
Yeni binalarda otopark yapmak mecburiydi, ne oldu o yasa? Apartmanın altına iki kat otopark yapana fazladan imar alanı verilse fena mı olur? Sokak aralarını bile park yeri yapan İspark, hani kazandığı parayla kapalı otoparklar yapacaktı? Valeler hangi izinle yol kenarlarını otopark gibi işletiyor?
Ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, "Otopark sorununu İstanbul'un gündeminden çıkaracağız. Transfer Merkezleri ile yeni yapılacak alanlarda 100 bin araçlık otopark sağlanacak. Mevcut otopark kapasitesini asansörlü sistemlerle iki katına çıkaracağız. Park Et-Devam Et uygulaması ile park sonrası toplu ulaşım kullanımı ücretsiz olacak.
Mahalle Zonları oluşturularak, herkes kendi mahallesinde öncelikli ve ücretsiz parklanabilecek" diye vaatlerde bulunmuştu! Sorunu çözme adına en azından biraz yol alınmalıydı. Ama gelinen nokta tam da sosyal medyadaki 'Nasıl başladı?/ Nasıl devam ediyor?' paylaşımlarına örnek olacak türden!
'Sorun nasıl devam ediyor?' Vatandaş evinin önündeki park yeri için bile baltayla saldıracak şekilde devam ediyor! Tabii bu sorun sadece belediyeyi ilgilendirmiyor. Karayolları İdaresi, Trafik Müdürlüğü, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı gibi bazı kurumların ortak hareket etmesi gerekiyor. Park yeri kavgası yüzünden bizim kadar insanın öldüğü başka ülke var mı? Böylesine basit bir sorunu bile çözemiyor muyuz?
GABORAS’tan İstanbul'un otopark sorununa bir milyon araçlık çözüm!