Sektörel

İşte İstanbul'un en yeni ofis projeleri!

Klasik ofis algısını yıkan yeni ofis projeleri, çalışan verimliliğini artırırken konforu ihmal etmeyen modem tasarımları ile dikkat çekiyor. İşte İstanbul'un en yeni ofis projeleri...

Yeni ofis projeleri, çalışan verimliliğini artırırken konforu ihmal etmeyen modem tasarımları ile dikkat çekiyor. Klasik ofis algısını yıkan gayrimenkul firmalarının projeleri iş dünyasına radikal yeni dokunuşlar getiriyor. İstanbul'un en yeni ofis projelerini inceledik...


GÜNÜMÜZÜN beyaz yakalısı, zamanının önemli bir bölümünü plazalarda, kapalı ofis alanlarında çalışarak geçiriyor. İşte bu nedenle firmaların iş ortamını ve çalışma mekanlarını bir motivasyon aracı olarak değerlendirmesi gerekiyor. Bu da ofis ortamlarında yeni ihtiyaçlar doğuruyor. Yeni tip ofisler, işte bu ihtiyaçlar göz önünde tutularak tasarlanıyor. Daha renkli alanlar, şirketin çalışma prensibine uygun tasarımlar, çalışanların nefes alabileceği ortamlar yaratmak önem kazanıyor. Bu gereksinimleri gözeten kurumlar, kendilerini yönetsel, zihinsel ve tasarım anlamında radikal değişiklerle yenilemeyi tercih ediyor.


Çalışanların bir araya gelerek sosyalleşmeleri, paylaşımda bulunmaları birçok şirket için verimi arttıran unsurlardan birisi.

Ancak bu bağlamda bugünün ‘iyi’ ofisi, sanılanın aksine ortaya bir kaydırak koymaktan ibaret değil. Yeni ve iyi ofisler doğru tasarlanmış ve yönlendirilmiş sosyalleşme alanları, fikir alışverişine imkân sunan mekânlar yaratılmak zorunda. Kişiler kendilerini evlerinde oldukları kadar rahat hissetmeli. Bunun için de tasarımdan havalandırmaya, aydınlatmadan mekanın yalıtımına kadar bir dizi fiziksel faktör önem kazanıyor.


İSTER KİRALAYIN, İSTER SATIN ALIN


Ofis çalışanları günlerinin çoğunu işyerlerinde harcarken, gün içerisinde sosyal ihtiyaçların karşılanabileceği, bireysel olarak kendilerini daha sağlıklı ve zinde hissedebileceği mekanlar yaratmak önemli. Firmalar da ofislerini tasarlarken sosyal yaşam alanlarını çalışanlar için genişletiyor ve spor salonlarından masaj alanlarına, sauna ve buhar odalarına kadar her şeyi düşünüyor. Ulaşım kolaylığı sağlayan merkezi alanlara yapılması tercih edilen projeler, havalimanı, köprüler, metro ve tramvay gibi noktalara da yakın konumdalar.


Firmalar ofis projelerinde, istedikleri her metrekare için farklı bir çözüm bulabiliyor. Projelerde kiralama ve satış için metrekare ve metreküp seçenekleri ile fiyat skalası oluşturulurken, 71 metrekareden başlayan seçenekler 5 bin 700 metrekareye kadar çıkıyor, inşaat firmaları ödeme seçeneklerinde şirketlere birçok imkan sunuyor, işte, son dönemde farklı tasarımları ve sosyal olanaklarıyla cazip fırsatlar sunan projeler ve detayları...


FERKO LİNE


Ferko înşaat’m İstanbul Kağıthane’nin merkezinde Cendere Caddesi üzerine 105 bin metrekare arsa üzerine inşa ettiği projesi Ferko Line, toplamda dört bloktan oluşuyor. Projede 192 ofis, 38 adet ticari alan ve 12 katlı, 173 odalı Four Points by Sheraton Oteli bulunuyor. Ofislerin büyüklükleri 174 metrekareden başlıyor, 1679 metrekareye kadar çıkıyor. Metrekare satış fiyatı ticari alanlarda 9.500-12.500 dolar arasında değişiyor. Yüzde 25’i satılan projenin business park konsepti ile tasarlanan caddeleri ve dünyaca ünlü markaların yer aldığı ticari alanları özellikle dikkat çekici. Almanya’nın 150 yıllık prestijli mobilya markası olan ve son 15 yıla 120’den fazla uluslararası tasarım ödülü sığdıran Walter Knoll ile yapılan işbirliği ise ofis projelerinde bir ilk olma özelliği taşıyor. Walter Knoll, zarif ve şık olduğu kadar ergonomiye de önem veren usta dokunuşlarıyla Ferko Line ofislerine hayat veriyor. Heykel bahçeleri, yürüyüş yolları, mola alanları, fit-ness çenter gibi sosyal olanakları bulunan projede donanımlı toplantı ve seminer salonları, otel atmosferinde ve konforunda ofis lobileri yer alıyor. Engelli dostu olarak inşa edilen ve kabul edilebilirliği en yüksek LEED yeşil bina sertifikasına aday olan Ferko Line’da elektrikli araba şarj üniteleri de bulunacak. 


Teslim tarihi: Hemen 

Satış ofisi: 0212 32110 63-64

Web: www.ferkoline.com




NİDAKULE KAYAŞEHİR


Tahincioğlu İnşaat’ın İstanbul Başakşehir’de 12 bin 27 metrekare arsa üzerine inşa ettiği Nidakule Kayaşehir projesinde toplamda 192 ofis bulunuyor. 26 kattan oluşan projenin her katında, sekiz ayrı bağımsız bölüm bulunan ofis katları mevcut. 90 metrekareden başlayan ofislerin büyüklükleri, 860 metrekareye kadar çıkıyor. Satış fiyatları ise 453 bin 400 TL+KDV ila 777 bin 100 TL+KDV arasında değişiyor. Projenin ödeme seçenekleri 5 bin TL/metrekare+KDV’den başlayıp, 60 aya sıfır vade farkı avantajları ile ön satışa sunuluyor. Palladium AVM Kayaşehir, dünyaca ünlü restoranlar, mağazalar, eğlence alanları ve market gibi sosyal olanaklar sunan proje, Sağlık Kent, Kent Park, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Atatürk Havalimanı, İstanbul Yeni Havalimanı, metro ve tramvay hatlarına yakınlığı ile de önemli bir konumda yer alıyor.


Teslim tarihi: 2018 üçüncü çeyrek 

Satış ofisi: 0216 687 3109 

Web: www.nidaparkkayasehir.com




MASLAK OFİS 1453


Ağaoğlu İnşaat’m İstanbul Maslak’taki 320 bin metrekare alan üzerine inşa ettiği Maslak Ofis 1453 projesinde, toplamda 256 ofis bulunuyor. Ofislerin en küçüğü 70, en büyüğü ise 385 metrekare. Fiyatları ise, 1 milyon 100 bin ile 3 milyon 458 bin TL+KDV arasında.


Ödemeler peşin veya banka kredili olarak gerçekleşiyor. Çocuk eğlence merkezi, amfi tiyatro, sinema, gece kulübü, Cadde 1453’ün üzerinde sanat galerisi, restoran, mağazalar, organik pazar ve Nişantaşı Üniversitesi gibi sosyal olanaklar sunan proje, konut, ofis ve ticari fonksiyonları ile İstanbul’un iş ve yaşam merkezi olma iddiasında.


Teslim tarihi: Hemen teslim

Satış ofisi: 444 6 777

Web: www.terasofisl453.com


BUSINESS İSTANBUL


SVR Group’un İstanbul Göztepe’de 270 bin metrekare arsa üzerine inşa ettiği projesi Business İstanbul, iki etapta toplam altı kuleden oluşuyor. İlk etapta 500, ikinci etapta ise 550 adet bağımsız ofis alanı bulunan projede ofis büyüklükleri 75 ila 1400 metrekare aralığında değişiyor. Fitness çenter ve eğlence merkezi gibi sosyal olanakları bulunan projede ayrıca butik mağazalar, kuaför, terzi, kuru temizleme, eczane, kırtasiye, destek hizmetler, kafeterya ve restoranlar da mevcut.


Teslim tarihi: Birinci etap hemen teslim / İkinci etap 2019 ilk çeyrek


Satış ofisi: 444 60 13

Web: www.businessistanbul.com


PİYALEPAŞA İSTANBUL


Polat İnşaat’ın 25 bin metrekare alan üzerine inşa ettiği projede, 11 bin 550 metrekaresi satılık, 39 bin 114 metrekaresi kiralık olmak üzere toplam 50 bin 664 metrekare ofis alanı var.


Projede 400-1200 metrekare arasında farklı büyüklüklerde ofis alanları bulunuyor. Projede kesin fiyatlar açıklanmadı, fakat satış için metrekare fiyatının 4 bin dolardan, kiralık içinse 15-20 dolardan başlaması planlanıyor. Projede ulusal ve uluslararası 120 mağaza, kapalı otopark, spor merkezi, araç yıkama, kuru temizleme, alışveriş sokağı, dokuz salonlu sinema, yürüyüş yolları, açık hava oturma grupları, park ve bahçeler gibi sosyal olanaklar yer alacak. 350 odalı Piyalepaşa Oteli de projenin içinde yer alıyor.


Teslim tarihi: 2020


Satış ofisi: 0 850 622 04 04 / 0212 212 04 04


Web: www.piyalepasa.com.tr


SELENIUM RETR0 9


Aşçıoğlu înşaat’m İstanbul Ataköy’de 7 bin 500 metrekare arazi üzerinde inşa ettiği toplam 16.800 metrekare ofis alanına sahip


Selenium Retro 9 projesinde toplam 108 ofis var. Ofislerin en küçüğü 132, en büyüğü ise 960 metrekare. Metrekare fiyatları ise 9 bin-11 bin TL aralığında. Ödeme seçeneklerinde alıcıya iki alternatif sunuluyor. Biri 24 ay şirket içi vadeli, diğeri ise 36 ay sıfır faizli ticari kredi imkanı. Ofis meydanı, açık-kapalı yüzme havuzu, sauna, buhar banyosu, masaj odası gibi sosyal donatı alanları sunan projenin altında mağazalar ve dükkanlar da var.


Teslim tarihi: Haziran 2019 

Satış ofisi: 0212 6610116

Web: www.seleniumretro9.com


Yalçın ATA / Ersa Mobilya Genel Müdür Yardımcısı

"Tasarımlarımızın her biri Green Good Design ödüllü"



Ersa Mobilya, 60 yıldır ofis mobilyası tasarlayan bir firma. Günümüz ve geleceğin çalışma mekanlarını ve mobilyalarını tasarlama konusunda son derece iddialı. Çalışma masalarından sehpalara, çalışma koltuklarından seminer, konferans ve bekleme koltukları gibi farklı işlevlerde kullanılan koltuklara, kanepe ve koltuklardan kütüphane sistemleri ve bölücü panellere kadar çok geniş bir ürün gamına sahip olan firma, üretimini Ankara'daki 60 bin metrekarelik fabrikasında gerçekleştiriyor.


Ersa Mobilya, üretim kapasitesi açısından sektöründe Türkiye'nin en büyük üreticilerinden biri. Firmanın Genel Müdür Yardımcısı Yalçın Ata günümüz ofislerinin tasarım trendlerindeki değişimi şöyle anlatıyor:


"Bireylerin günün en verimli saatlerini geçirdiği, sayısız amaç ve işlevde kullanılan ofisler artık sadece birer çalışma alanı değil, yaşamın bir parçası haline geldi. Çalışma alanları sadece 'iş yapılan alan' tanımından sıyrılarak; motivasyon, yaratıcılık, dinamizm gibi gereksinimleri de içinde barındıran mekanlara dönüştü. Bu amaçla günümüzün ve hatta geleceğin ihtiyaçlarına yanıt verecek tasarımlar ve mekanlar yaratmak çok önemli. Tüm bu faydaların yanı sıra çevreye duyarlılık, sürdürülebilirlik gibi konular da günümüzün artık görmezden gelinemeyecek derecede hassas konuları." Mobilya sektöründe trendin uzun vadeli değerlendirilmesi gereke bir süreç olduğunu söyleyen Ata, "Mekanları her sene tekrar yenilemek hem maliyeti artıran hem de üretim ve tüketim süreçlerinde yararlanılan malzeme, enerji ve iş gücüne zarar veren bir yaklaşım. Dolayısıyla yüksek kalitede, işlevselliğini uzun süre koruyacak, belki de zaman için de yeni işlevler kazanacak tasarımlar sunmak gerektiğine inanıyoruz. Dünyanın genelinde de mobilya alanında trendin karşılığı bu tip bir yaklaşım içeriyor" diyor.





İZPARK

www.egeyapi.com


YEDİ MAVİ

www.yedimavi.com.tr


DKY BUSINESS KARTAL

www.dkybusiness.com


AND KOZYATAĞI

www.andkozyatagi.com.tr





Renan GÖKYAY / Nurus Yönetim Kurulu Üyesi ve Baş Tasarımcısı


www.goldentulipskartal.com


PREMIER KAMPÜS OFİS

www.premierkampusofis.com


Dünyadaki yeni ofis trendleri



Ofis tasarımındaki yeni trendler, iş yaşamındaki değişimi yansıtan özelliklere sahip. Bunun anlamı, yeni nesil ofislerin artık sadece çalışma alanları ve toplantı salonlarından oluşmaması demek.


Tasarımların çıkış noktası artık, daha sosyal, daha verimli ve daha sağlıklı ofisler yaratmak. Yeni trendler tekil ve bireysel çalışma düzeninden sıyrılarak, ortak çalışma imkânı sunacak, 'shared desk' (paylaşılan masa] ve 'clean desk’ (temiz masa] gibi uygulamaları sunmaya, takım çalışmasını ve iş birliğini destekleyen alanlar yaratmaya dayanıyor. Sabit bir sandalye ve masaya bağlı kalmaktansa kendi çalışma alanlarını özgürce seçebilme hakkını, daha dinamik ve esnek alanlarda çalışarak dinlenebilme seçeneğini, sosyalleşme imkânı bulabilecekleri alanları içinde barındıran bir tasarımdan bahsediyoruz.


Mekânsal anlamda, açık ofis alanlarının içerisinde tasarlanan farklı ölçeklerdeki toplu çalışma alanları, sosyal alanlar, oyun alanları, küçük telefon odaları, kafeterya alanları, spor alanları bu anlayışa hizmet eden vazgeçilmez birimler haline gelmiş durumda.


İnovasyonu teşvik eden, yaratıcılığı ve verimliliği çalışanların mutluluğuyla birleştiren tasarım anlayışı, yeni tasarım trendlerinin bel kemiğini oluşturmakta.


Ofisler için bugünlerde konuşulan bir diğer önemli başlık ise, sağlık kavramının daha bütünsel olarak ele alınması.


'Fiziksel sağlık' olgusu ile birlikte daha 'ergonomik' çalışma alanları öne çıkıyor. Çalışanların hareket imkânı buldukları, fiziksel kondisyonlarını sağlayabildikleri ofisler yaratmak giderek daha fazla önem kazanıyor. İçinde bulunduğunuz mekândaki hava kalitesi ve yeşille bütünleşen ofisler yaratmak da aynı derecede önem taşıyan diğer konular.



LOFT UP 7.60 / WORK UP 5.50

www.tataryapi.com



WİNDOWİST TOWER

www.windowist.com



TAKSİM 360

www.taksim360.com.tr




Gürhan BAKIRKÜRE / Bakırküre Mimarlık Kurucusu


“Çalışanlara özgürlüklerini sunmak gerekir”


İyi bir ofis kurgusunun temelinde çalışanların güvenlik, Aidiyet, amaç sahibi olma, kendisini değerli hissetme gibi temel ihtiyaçları göz önünde bulundurulmalı ve iyi bir çalışma mekânı tüm bunları karşılayabilmeli.


Bir ofis tasarlıyorsanız, topluluk hissi ve aidiyeti ön plana alarak merkeze insanları koymalısınız. Mutlu ofislerin anahtarı buradadır. İyi bir ofis kesinlikle kurumun ihtiyaçlarına yanıt veren bir ofis olmalı, terzi işi gibi ele alınmalı. Her şirketin, iş ortamının kendine ait disiplinleri, çalışma şartları ve prensipleri vardır. Şirketlere kendi çalışma kimliklerine özgü ortamlar yaratarak, onlara en çok hitap eden senaryoyu hazırlayarak her şirketin çalışma kültürü çözümlerini yaratıyoruz.


Çalışma rutini içerisinde bir masa başında mesaisinin geçmesini bekleyen bir çalışandan verimlilik bekleyemezsiniz. Kişilere kendi çalışma alanlarım seçme özgürlüklerini sunmak gerekir.


Kişinin sosyalleşmesi nasıl bir ihtiyaçsa, çalışırken veya mola anlarında izole olmasına da olanak sunabilecek mekânlar yaratmak gerekir. Konforlu ortak çalışma mekânlarını paylaşıma açık ve herkes tarafından ulaşılabilir şekilde tasarlamak, bireysel çalışma köşeleri ve değişik ihtiyaçlara göre farklılaştırılmış toplantı odaları gibi alternatif alanlar oluşturmak bizim 'iyi bir ofis’ için sunduğumuz çalışma alanı çözümlerinden sadece birkaçı. Sosyal alanlar sunma özelinde oyun alanları, küçük telefon odaları, kafeterya alanları bu anlayışa hizmet eden vazgeçilmez birimler haline gelmiş durumda.


Para