Foto Galeri

İşte şimdiye kadar inşa edilen en pahalı 10 asma köprü!

Özellikle nehirlerin veya barajların üzerinde bulunan devasa köprülerin maliyetleri çok fazla. İşte şimdiye kadar inşa edilen en pahalı 10 asma köprü.

1-CHESAPEAKE KÖRFEZİ KÖPRÜSÜ-MARYLAND



Eğer iki devletin önemli bölgelerini ayıran dev koyları varsa, Maryland’ın yaptığı gibi bir asma köprüye ihtiyaç duyulabilir. Chesapeake Körfezi Köprüsü, Maryland’de Western Shore Bölgesi ve Doğu Shore bölgesini birbirine bağlar.



Köprü, 1952 yılında açıldığında en uzun çelik yapı olma özelliğine sahipti. Maryland eyaletinde trafiği büyütmek için 1973 yılında çalışmalar yapıldı ve köprü 778.3 milyon dolara mal oldu.



2-TACOMA NARROWS KÖPRÜSÜ- WASHİNGTON

Tacoma Narrows Köprüsü, Tacoma bölgesindeki taşıtlar için gerekliydi 1950 yılında inşa edilen ilk köprü, 10 yıl önce çöktü.



Bu köprü, orijinal köprü yerine inşa edildi. Köprünün inşası, 827.7 milyon dolara mal oldu.



3-COOPER NEHRİ KÖPRÜSÜ-GÜNEY CAROLİNA

Cooper Nehri Köprüsü, bir diğer adıyla cumhuriyetçi bir politikacı olan “Arthur Ravenel Jr. Köprüsü” olarak bilinir. Köprü, Cooper Nehri üzerinde; Mount Pleasant Charleston ve Güney Carolina’yı birbirine bağlayan bir özelliğe sahip.



Asma köprü, New York dışında da işler yapan çok uluslu mühendislik firması Parsons Brinckerhoff tarafından tasarlanıp, inşa edildi. Arthur Ravenel Jr, köprü için 836.9 milyon dolar harcadı ve köprü 2005 yılında halka açıldı.



4-GEORGE WASHİNGTON KÖPRÜSÜ

George Washington Köprüsü, dünyanın en kalabalık kent merkezlerinden biri olan New York’un ulaşım sorunlarını hafifletmek için inşa edildi. Köprü, Hudson Nehri üzerindedir. Bu köprünün başlangıçta adı Hudson Nehri Köprüsü’ydü, daha sonra diğer ismini aldı.



Köprü, Manhattan’daki Washington Heights mahallesini, New Jersey’e bağlar. Bu köprü alanında en sık kullanılan köprülerden biri konumunda. Köprünün inşası, 4 yıl sürdü ve tahmini 1.1 milyar dolara mal oldu.



5-OAKLAND KÖPRÜSÜ-SAN FRANCİSCO

San Francisco’da bulunan Oakland Körfezi Köprüsü, San Francisco ve Oakland’ı birbirine bağlar. Bu köprünün projesi 19. yüzyıla dayanmaktadır. Ancak köprü, 1936 yılında tamamlandı.



İnşaat, 3 yıl 7 ay sürdü ve sonunda 8.25 kilometre uzunluğu ile dünyanın en uzun köprüsü oldu. Köprü sayısız bakım işlemlerinden geçti ve bugün hala ayaktadır. Proje, 1.3 milyar dolar maliyetindeydi.



6-TSİNG MA KÖPRÜSÜ- ÇİN

Tsing Ma köprüsü, Ma Wan kanal geçişi için inşa edildi. Köprü inşaatı, 1997 yılında tamamlanıp, eski İngiliz Başbakanı Margaret Thatcher tarafından açılmıştır. Köprü, Hong Kong şehrinde, Tsing Yi ve Ma Wan kentsel adalarını birbirine bağlıyor.



Açıldığında dünyanın 2. uzun köprüsüydü, bugünse 9. sırada yer alıyor. Köprüyü inşa etmek, 1.35 milyar dolara mal oldu.



7-YEONGJONG GRAN KÖPRÜSÜ– GÜNEY KORE

Kore Yeongjong Grand Köprüsü, Asya’daki en pahalı köprü konumunda. 5 yıllık inşaat döneminden sonra; 2000 yılında halka açılan köprü, nispeten gençtir. Güney Kore hükümeti, köprüye tam olarak 1.9 milyar dolar harcandı.



Köprü adından da anlaşılacağı gibi, Güney Kore anakarası ile Yeongjong adasını bağlamak için inşa edilmiştir. Modern mühendisliğin bir kanıtıdır ve 4.42 kilometrelik uzunluğa sahip.



8-VERRAZONA KÖPRÜSÜ-NEW YORK

New York’un sahip olduğu birden fazla pahalı köprü var. İsmini Giovanni da Verrazzano’dan alan köprü, ilk olarak 1964 yılında halka açıldı. Köprü, Staten Island ve Brooklyn semtlerini birbirine bağlıyor.



4,1 kilometre uzunluğu ile Amerika’daki en uzun köprü konumunda. Köprüyü tamamlamak 5 yıl, 7 ay sürdü ve 2.4 milyar dolara mal oldu.



9-GREAT BELT FİXED LİNK- DANİMARKA

Great Belt Fixed Link, dünyanın en görkemli köprülerinden biri. Köprü, Zelanda ve Funen Danimarka adalarını birbirine bağlıyor.


1997 yılındaki köprünün açılışına kadar, Great Belt’i geçmek için kullanılan tek yol feribottu.


Köprünün inşaatı, 4.4 milyar dolara mal oldu ve tam 10 yıl sürdü.



Sonuçta bu durum, iki ada arasında feribotla 1 saatlik seyahat yerine, arabayla 10 dakika sürecek bir seyahat anlamına geldi. Great Belt Fixed Link, 6.75 kilometre uzunluğuyla Asya dışındaki en uzun köprü özelliği taşıyor. İnşaat Danimarka tarihinin en önemli kamu iş projelerinden biri.



10-OAKLAND KÖRFEZİ KÖPRÜSÜ- SAN FRANCİSCO

Oakland Körfezi Köprüsü, San Francisco körfezine geçit olarak kullanılan 2 seviyeli çift köprüdür.


Başlangıçta; düşük maliyetli kamyon ve trenler için yapılmışken, şu anda lüks arabalar tarafından kullanılır.


Köprünün batı kısmı, Yerba Buena adasını San Francisco’ya bağlar. Doğu kanadı ise Oakland adasına bağlanır.



Eski köprü, bir konsol köprü olarak kullanılmaya devam edilebilirdi. Fakat, demirlenmiş asma köprü olarak yeniden tasarlandı.




Hürriyet